bli gravid med första barnet 2015
Jag är också 24 och vi försöker första gången & första barnet. BIM 25 januari och borde ha äggstanning på lördag, spännande!
Jag är också 24 och vi försöker första gången & första barnet. BIM 25 januari och borde ha äggstanning på lördag, spännande!
Jättetack :) hur går det för er alla??
Jättetack :) hur går det för er alla?
N
haha ja vet det är helt sjukt igentligen :p och jag avskyr verkligen att sitta å vänta å vänta å som de känns nu så tror jag inte att jag kommer orka vänta tills på.måndag med att testa :p jag beställde hem ett paket med 8 teststickor från rfsu och har jag tur så kommer dom imorn... ver att det inte är någon ide att börja testa redan då men jag ska försöka hålla mig till helgen iaf :) å sedan köra ett test per dag för att se om man får ett plus till sist :) å de jobbiga är att jag vill inte prata om detta inför vänner än heller för de skulle bara kännas dumt innan man ens vet om man är gravid eller inte. När hade du bim? :p
Hej jag är också sugen på att vara med, brukar mest läsa men inte kommentera (gammalt konto därav namnet, vet inte om man kan ändra)
Jag heter Emelie, är 19 år och min sambo 22 år och vi är på första försöket, första barnet! :)
Hade förmodligen ägglossning igår (brukar känna när jag har) så vi har försökt under hela veckan, bim runt den 20e skulle jag gissa på då mensen varit oregelbunden :)
Lycka till alla!
Jag kör apotekets ägglossningstest och när jag har tagit så har det andra strecket visas ytterst lite, betyder det att jag har ägglossning eller ej? Det står på förpackningen att det ska bli lika starkt som det andra eller starkare. Har någon varit med om detta?
ursäkta mitt "äckliga" inlägg.
Men enligt min ptracker så skulle jag ha haft ägglossning igår, däremot så har testet gick utslag under veckan så jag och min sambo har myst på varannan dag.
Idag däremot så kom det en liten rosa blödning/flytning när jag var på toaletten nyss, senaste vi myste var i torsdags, kan det vara en NID blödning? eller kan det vara för att jag igår skulle kolla om jag hade s.k "trådiga" flytningar?
tacksam för svar :)
Låter lite tidigt för en nidblödning, det händer ju när ägget fäster i livmodern. Inte för att jag är någon expert, baserar det bara på vad jag läst. Kan ju vara från sexet, eller som du sa när du kollade dina flytningar, om du kanske råkat riva dig själv?
7-14 dagar efter ÄL är det jag läst. Hade du ÄL precis i början av veckan kan det ju vara möjligt iofs.