• everlove

bli gravid med första barnet 2015

Hoppas det är okej att jag är med här :)

Har följt tråden och sett att många har BIM de närmaste dagarna. Jag har BIM idag enligt min app, men den räknar på genomsnittliga cykellängden, om denna cykel är lika lång som den förra så är BIM på tisdag. Så nånstans mellan idag och tisdag Glad

Kommer nog inte testa förrän på tisdag. Har hållit på ett antal månader nu, så är inte lika ivrig som jag var i början Flört Denna månad vet jag med säkerhet att vi prickade in ÄL, så lite hoppfull är jag!

• everlove
    Linae86 skrev 2015-01-10 15:43:35 följande:
    Härligt att höra att ivrigheten ger med sig lite grann efter ett tag ;) Själv håller jag på att bli galen. Och om det ska vara såhär varje månad hamnar jag nog på psyk innan det är färdigt :P Har du kört äl tester nu eller räknar du ut via appen bara?
    Ja, man måste nog tvinga sig själv att chilla lite efter ett tag och distansera sig lite från det hela. Men det är svårt..!! Trodde inte det skulle vara så jobbigt som det varit att försöka bli gravid.. man blir lätt lite tossig Flört

Är det första försöket för dig?

Jag började med äl-tester förra månaden, då fick jag inget utslag. Det fick jag däremot nu, men flera dagar senare än vad det stod i appen. Så har man oregelbunden mens som jag har är det definitivt värt att köra med tester.
  • everlove
    Linae86 skrev 2015-01-10 16:30:26 följande:
    Jag hade nog ställt in mig lite på att det skulle bli jobbigt eftersom jag längtat så länge. Nu tänkte jag att det kanske inte blir så farligt ändå eftersom jag bara varit så lycklig över att sambon äntligen vill! Men igår kväll och i morse när jag hade någon slags brun flytning blev jag så besviken och hade svårt att hålla tårarna borta. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så ledsen. Skönt att höra att man förhoppningsvis lugnar ner sig lite. Dock har mensen inte kommit än, brukar ha på dagen och nästan på klockslaget annars. Men nu vet jag ju inte om den spökar för att jag hoppas så...

Det är vårat första försök nu. Och jag har bara fastnat i att jag vill att det ska gå jäkligt snabbt! Men jag vet ju att det kanske inte gör det...

Skönt att du fick utslag på ägglossningen nu! Förhoppningsvis funkar det då! :D äter du folsyra och vitaminer oxå? Eller kör du bara på som vanligt med kost osv? :)

När hade du bim föresten? Ska bli så spännande att se om du får ett plus nu när ni prickat in :D
    Ja, det är svårt att inte bli ledsen. När jag tog mitt första graviditetstest och det var negativt hade jag också svårt att hålla tårarna borta.

Jobbigt med flytningen, men om mensen inte kommit än så finns det ju något hopp i alla fall Glad När har du tänkt ta ett test?

Ja, det var jätteskönt att se att jag faktiskt har ägglossning, har gått och oroat mig över att det kanske inte funkar som det ska. Men nu vet jag att åtminstone det funkar Skrattande Jag äter multivitamin, ökade precis den så jag tar två om dagen istället för en, då får jag i mig tillräckligt med folsyra.

Jag har bim på tisdag om denna menscykel är lika lång som den förra. Har oregelbunden mens så alltid svårt att veta. Men är inställd på tisdag i alla fall.
  • everlove

Hoppas ni hittar peppen igen, ni som fått mens nu i dagarna. Vet hur besviken man blir. Försök tänka på att det tar sig för nästan alla så småningom, och om det inte händer nu så kanske det inte var meningen att det skulle ske just nu Hjärta

• everlove
    Linae86 skrev 2015-01-11 11:59:22 följande:
    Hur går det för dig? Ingen mens än? :)
    Nej, inget än :) Svullen mage dock, så kan vara på g. Eller så är den svullen av nån annan anledning, vad vet jag ;)
  • everlove
    sofiabergs skrev 2015-01-11 15:34:18 följande:

ursäkta mitt "äckliga" inlägg.
    Men enligt min ptracker så skulle jag ha haft ägglossning igår, däremot så har testet gick utslag under veckan så jag och min sambo har myst på varannan dag.
    Idag däremot så kom det en liten rosa blödning/flytning när jag var på toaletten nyss, senaste vi myste var i torsdags, kan det vara en NID blödning? eller kan det vara för att jag igår skulle kolla om jag hade s.k "trådiga" flytningar?
    tacksam för svar :)

Låter lite tidigt för en nidblödning, det händer ju när ägget fäster i livmodern. Inte för att jag är någon expert, baserar det bara på vad jag läst. Kan ju vara från sexet, eller som du sa när du kollade dina flytningar, om du kanske råkat riva dig själv?
  • everlove
    Linae86 skrev 2015-01-11 15:04:36 följande:
    Då lever vi på hoppet några dagar till du och jag ;) vore ju väldigt trevligt att vara en av de 20% som lyckas på första försöket ;)
    Ja, precis. Håller tummarna för dig! :)
  • everlove
    Thotis90 skrev 2015-01-11 15:07:51 följande:

Jag kommer kanske hoppa in i den här tråden längre fram. Jag har endometrios och försökte bli gravid i 3 år innan jag fick min diagnos nov-14. Det mesta av mina härdar satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen (och genom livmoderhalsen) som spermierna tar sig för att befrukta ett ägg. Härdarna är nu bortopererade och efter att jag fullgjort min behandling tänkte vi försöka igen

Lycka till, hoppas det går bättre denna gång! :)
  • everlove
    sofiabergs skrev 2015-01-11 17:09:46 följande:
    okej, tack för svaret! När kan en nidblödning komma?
    7-14 dagar efter ÄL är det jag läst. Hade du ÄL precis i början av veckan kan det ju vara möjligt iofs.
  • everlove
    Linae86 skrev 2015-01-12 01:54:11 följande:

Jaha. Mensen kom som ett brev på posten till slut ändå! :'( Skit oxå!

Äsch då, så trist :( Hoppas du kan samla nya krafter!
  • everlove

Japp, då blev det mens för mig också :( Jag hade ju tillåtit mig att hoppas lite denna gång eftersom jag visste att vi prickade in ÄL. Men icke.. Detta i kombo med att jag knappt sov i natt, gör mig inte till den roligaste att vara omkring idag kan jag säga.. suck.

• everlove

Jag fick min mens igår. Hade en paus från äl-tester denna gång, så vet inte om jag hade nån.. Får se om jag tar tester vid nästa äl. Blir mest stressad av hela grejen Obestämd Tror det är bättre för mitt psyke att köra på "det händer när det händer"-grejen. Men så svårt att inte stressa upp sig i vilket fall som helst..

• everlove
    jc86 skrev 2015-02-16 07:47:41 följande:

Hej! Jag har vart lite off i den här tråden sedan det inte blev något för oss förra månaden. Men igår kväll plussade vi och om allt går som det ska så får vi en liten bebis i mitten på oktober :D Hoppas det går bra för er andra också! :D

Grattis till plusset! Skrattande
  • everlove

Grattis till er båda! :D

Själv har jag bim i morgon, hoppas som vanligt.. Lär väl bli besviken som vanligt. Men kan i alla fall trösta mig med ett stort glas vin då, haha ;)

• everlove
    Tumvante skrev 2015-03-04 17:08:16 följande:

Lycka till! Inatt drömde jag så mycket om det test jag planerade att jag skulle göra i morse. Drömde att det blev positivt, och blev besviken när jag vaknade varje gång och insåg att det bara var en dröm... Men så var det dags på riktigt att kissa på en sticka. Först när man kunde se att vätskan trängde upp, och den passerade blankt tänkte jag bara nej. Sen väntade jag och antydningar kom, och till slut var där ett streck som blev tydligare o tydligare. Vilken glädje alltså! Hoppas nu verkligen att ni andra får se det efterlängtade +et! Väntan är lång, men så skönt när det kommer!

Måste ha varit en riktigt häftig känsla! Jag lär väl svimma eller nåt när det väl händer, har gått så många månader nu att jag knappt tror att det kommer hända.. Men nån gång lär det väl förhoppningsvis. Längtar!!
  • everlove
    Tumvante skrev 2015-03-04 19:07:20 följande:

Everlove, supercool känsla. Härligt med den enorma kram jag fick av sambon också.

Önskar att du också får uppleva det mycket snart också - utan att svimma när har du BIM?

Ska bli roligt att se hur min sambo reagerar också. Förhoppningsvis med massa känslor :)

Jag är inte direkt nån som har lätt för att svimma, men chockad lär jag bli ;) Har bim i morgon. Mensen har varit väldigt punktlig de senaste månaderna, så om den ska komma så hoppas jag den kommer i morgon. Så jobbigt att gå över :/
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015