• Anonym132

bli gravid med första barnet 2015

Hej jag är också sugen på att vara med, brukar mest läsa men inte kommentera (gammalt konto därav namnet, vet inte om man kan ändra)

Jag heter Emelie, är 19 år och min sambo 22 år och vi är på första försöket, första barnet! :)

Hade förmodligen ägglossning igår (brukar känna när jag har) så vi har försökt under hela veckan, bim runt den 20e skulle jag gissa på då mensen varit oregelbunden :)

Lycka till alla!

• Anonym132

Har små kramper i livmodern ibland och får så sjukt ont i speciellt högra äggstock när jag nyser, rör mig snabbt eller hostar?? Bim- 5/6, konstigt ????

• Anonym132

Uppdatering hos mig: Mensen kom i lördags, men vi förväntade inget på första försöket då vi inte ens visste när min ägglossning var precis men nu går vi på kalender och börjar med ägglossningstest denna gång då min mens är ganska oregelbunden! Ägglossning runt den 30e :)

Någon som vet hur man använder ägglossningstest som orkar förklara lite kort hur jag går till väga? :)

• Anonym132

Eller hur! Känns otroligt segt! Man vill bara se positivt på en gång. Har även tyckt att det går ovanligt många barnvagnar hit och dit och råkar hamna bland barnavdelningen ibland, är jag ensam haha?

• Anonym132

Haha eller hur! Jag och sambon sen små söta barn vart vi än går haha! Och bara önskar att vi går där en dag med våran egna barnvagn! :)

Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015