Inlägg från: MartinaLarsen |Visa alla inlägg
  • MartinaLarsen
    Joozzaan skrev 2015-01-27 03:30:00 följande:

Undra hur det kommer kännas när man sitter där och får plus på stickan? :) när jag testade sist misstog jag en skugga för ett svagt streck sist, och även om det bara var några sekunder jag trodde det var positivt han jag tänka 100 miljoner tankar.

Både glädje och förväntan blandat med lite skräck och oro. Liksom: WTF?! Är det sant? Vad jag gör nu? Shit, ska jag verkligen få ett barn?! Ska jag ringa och väcka sambon? (Var mitt i natten på jobbet) haha :) sen när jag insåg att det inte alls var ett streck blev jag helt nedstämd och ba: jaha.. men det är väl klart. Hur kunde jag va så dum att jag trodde det var positivt? Kommer aldrig bli gravid.

Känns som att det bara är massa mind games mellan mig själv och min hjärna hela tiden. Jag tror att jag är gravid fast samtidigt tror jag det inte. .. så svårt att förklara. Någon som röstar hur jag menar med allt detta? :)

Precis sådär tänker jag varje gång jag har tagit ett test. Nu är jag istället åt andra håller, varför skulle jag få ett plus? Jag kommer aldrig få barn ändå..

Jävla hjärnspöken antar att man tappar hoppet lite för varje gång man tror man är gravid - är rädd för att det inte ska visa positivt..
  • MartinaLarsen
    Joozzaan skrev 2015-01-27 07:44:53 följande:

Exakt! Liksom även fast man gör testet för man tror och hoppas att man är gravid men man är ändå inställd på att det kommer vara negativt så skulle det bli positivt skulle jag nog på en mindre chock och typ dö lite tror jag. :)

Kan helt ärligt säga att jag känner likadant!

Har du försökt länge att bli gravid? När är det våran tur?
  • MartinaLarsen
    Joozzaan skrev 2015-01-27 16:50:17 följande:

Slutade med p piller i november :) så har ändå inte försökt så himla länge. Du då? Förhoppningsvis inom 1-2 månader får vi väl hoppas för mitt tålamod inte det bästa och jag hatar detta eviga väntande!

Tålamod är inte min starkaste sida heller . Fick mf i juli och vi bestämde oss för att börja försöka i aug..

Hade haft till och från känningar under hösten och i november tog jag kontakt med kvinnomottagningen och fick tid för titthålsoperation för att se om det fanns rester kvar :( fanns inget kvar och ännu en gång hade hjärnan spökat med mig..

Nu under jan har jag börjat undra om jag är gravid men vågar inte hoppas så får se om mensen kommer nästa vecka eller ej :)
  • MartinaLarsen
    Joozzaan skrev 2015-01-28 01:53:27 följande:

usch beklagar att du fick gå igenom allt det :( håller verkligen tummarna för dig och hoppas på det nästa :)

Önskar man kunde tänka att det händer när det händer men fan.. jag vill ju att det ska hända nu! ;)

Tack kära du :)

Jag försöker med tänka så det går typ 1 dag och sen orkar jag inte vänta mer, haha.

Försöker slappna av och bara tänka så som tur är har det gått lite bättre men kan nog vara för att jag har annat att tänka på med :)
  • MartinaLarsen

Första gången jag använder äl sticka och det ser ut såhär :D hade det på känn för jag brukar känna när jag har.

Har då en fråga ska vi mysa idag eller vänta?
  • MartinaLarsen

Grattis tjejer! Själv har man börja fått känningar i tjejmagen till och från känns som mensvärk men ändå inte svårt att förklara samt ont i bröst i 3 dagar nu..

Hoppas hoppas är osäker på bim men tror det är på ons.. Kan även vara tidigare då det brukar skilja 1-2 dagar

Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015