• Shoreline

bli gravid med första barnet 2015

Hej i tråden! Här vill jag gärna skutta in. Jag är 27 år och längtar så efter en liten. 
    Vi blev gravida i Januari men det slutade tyvärr i mf. Efter det har jag ingen aning om när jag haft ÄL. Väntar nu iaf på mens, eller ja BIM vilket bör vara den 22/2 om jag ska räkna missfallet som sista mens. 

Känner typ ingenting, förutom lite molvärk. Jag vågar inte hoppas eller tro att det tagit sig direkt efter missfallet. Jag tror nämligen vi har lite svårt att bli gravida. Vi har nämligen inte skyddat oss sen vi blev tillsammans, eller ja jag har använt mig av min p-dator. Vi har det senaste halvåret sagt "händer det så händer det". 

Grattis alla ni som fått plus!! :D

• Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-19 21:54:54 följande:
    Hej! Vad tråkigt med missfall. Hoppas ni blir gravida snart igen! :) tänkte på din äl, borde inte P-datorn ha märkt av den? Har du förhöjd temp? Håller tummarna! :)
    Jo, det hade den säkert gjort. OM jag hade tagit tempen som jag ska. Va på semester och missade just när jag tror att den kan ha varit. Den visar såklart en dag när den "tror". 

Jag har haft förhöjd temp, men nu har jag varit sjuk sen i lördags och haft lite feber. Så ja, haha. När jag va gravid i februari hade ja en extra höjning på BIM dagen och då testade jag mig bara för att. 

Men tack! Och lycka till själv :)
  • Shoreline
    Hej! Vad tråkigt med missfall. Hoppas ni blir gravida snart igen! :) tänkte på din äl, borde inte P-datorn ha märkt av den? Har du förhöjd temp? Håller tummarna! :)
    * gravid i januari ska det stå såklart
  • Shoreline
    * gravid i januari ska det stå såklart
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-21 11:19:11 följande:

Hur går det för er Joozzaan och Shoreline? Snart bim? Natural cycles har ändrat min ägglossning till dagen innan jag trodde så jag är inte så hoppfull. Börjar känna av pms också.. Jag har bim på tisdag nu, får se hur det går :)

Min mens kom i fredags redan. Haha tidigare än vanligt. Men nu vet jag ju att kroppen funkar efter missfallet :)

Hur har det gått för dig?? :D
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 16:32:57 följande:
    Skönt det i alla fall! Då är det ju bara att köra :) den där PMSen jag kände som var värre än nånsin.. Det var ett litet frö i magen!! Testade positivt i tisdags. Går in i vecka 6 i morgon :) Trodde jag inte alls.. Var helt i chock efter jag såg plusset.
    Men åh vad roligt! GRATTIS!! 
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 16:48:09 följande:
    Tack!! Har börjat vänja mig vid tanken nu men det är fortfarande ganska overkligt. Nu är jag mest rädd att det inte ska hålla eller så. Men vi tar en dag i taget och försöker vara glada trots oro :) nu hoppas jag ni andra får vara med om samma snart!
    Ja vi ska nog försöka denna månad också. Även om det tar emot lite. Jag vill egentligen inte ha barn i December (är jag jättedum som tänker så?). Men självklart skulle jag bli överlycklig om det tog sig. Funderar på att köpa ett sånt där spermatest åt sambon men vet inte om det är värt det?! Sen ska jag nog köpa ÄL tester, men det är ju så jäkla dyrt. Kan inte använda testlagrets för dom funkar typ inte på mig.

Har du ringt någon barnmorska än?
  • Shoreline

Jag tempar ju redan med min p-dator. Men ibland blir jag osäker på om den stämmer (den stämde iofs bra sist). Det som är problemet är att tempen stiger ju efter ÄL. Så även om p-datorn varnar för ÄL så kanske de mest fertila dagarna redan har varit. Det jag kan gå efter är att jag vet ungefär när jag brukar ha ÄL. Så jag tycker att det är bra att testa också så att jag kan vara säker :)

Eller så skiter jag i vilket och bara kör, så lyckades vi bli gravida i januari. Haha!

• Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 18:13:17 följande:
    Just ja, såklart. Ja, jag har ju också tempat.. Men RFSUs stickor är inte så dyra? Dom hade jag :)
    Dom kanske är bättre än testlagrets för dom funkar inte för mig! Jag får väl helt enkelt köpa några och börja testa i veckan!

Hur mår du? Några symtom? Har det sjunkit in än?
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-02-28 18:56:36 följande:
    Dom funkade för mig! Jag mår sådär. Har haft så ont, som mensvärk. Vad på gynakuten på eftermiddagen och ska snart dit igen för undersökning. Hoppas allt är ok. Sån oro.. Jag är väldigt trött också. Har inte gått bra alls att jobba så tror jag blir sjukskriven snart, pga. min diabetes. Men om allt visar sig vara ok idag tar jag alla krämpor och sjukskrivningar! Du får hålla tummarna för mig :) När har du äl nästa gång?
    Har inte varit inne på ett tag.
    Men jag ha ÄL imorgon eller på Söndag tror jag. Testar med CB dubbel hormonindikator test och den visar att ÄL är på G. Får hoppas att vi prickar in det ;)
    Hur gick det för dig på gynakuten? Förstår din oro. Men det är ju vanligt att ha mensvärk liknande smärtor.
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-03-06 19:04:31 följande:
    Spännande, jag håller tummarna! Jodå, det gick ok. Dom såg nåt som kunde tyda på utomkveds men när jag lämnade nya prover i måndags hade hcg gått upp som det skulle och lite mer därtill. Ska på ny undersökning på måndag men det lät som att allt verkar ok med tanke på hcg-stegringen. Jag känner mig mer och mer gravid då illamåendet nyss kickat in så jag antar att allt är ok just nu i alla fall :)
    Hur har det gått! Har tänkt på dig :)
    Tråkigt med illamåendet, men samtidigt härligt att känna gravsymtom :D
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-03-15 12:50:56 följande:
    Åh tack! Vad gullig du är :) allting har gått bra än så länge! Halvvägs in i vecka 7 just nu. Saknar aptit och mår fortfarande illa men det kan man ju stå ut med :) Hur går det för dig?
    Jag inväntar BIM den 22-24/3. Så vi får väl se. 

Jobbigt med avsaknaden av aptit. Hoppas det ordnar till sig :)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015