• Thotis90

bli gravid med första barnet 2015

Jag kommer kanske hoppa in i den här tråden längre fram. Jag har endometrios och försökte bli gravid i 3 år innan jag fick min diagnos nov-14. Det mesta av mina härdar satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen (och genom livmoderhalsen) som spermierna tar sig för att befrukta ett ägg. Härdarna är nu bortopererade och efter att jag fullgjort min behandling tänkte vi försöka igen

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Thotis90
    Jag var i torsdags på återbesök efter titthålsoperationen jag genomgick i november och vi har nu fått klartecken att börja försöka igen. Min läkare sa att med tanke på att jag har endometrios och att vi försökte i 3 år innan operationen så är det rimligt att vi försöker i 6 månader, absolut inte mer än 1 år. När jag tog mina minipiller imorse sa sambon:"Skulle inte du sluta med dem snart?". Vi har inte pratat så mycket om det sedan återbesöket, utan jag förklarade bara att vi har fått klartecken. Inte visste jag att sambon vill börja försöka nästan direkt. Det känns spännande, men samtidigt skitläskigt. Kommer det gå den här gången?
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015