• jc86

bli gravid med första barnet 2015

mariajensen85 skrev 2015-01-05 13:42:03 följande:

Jag har beställt graviditetstest från graviditetskollen.se, har hört att dem ska vara bra hoppas att få hem dem idag.... hatar att vänta :-P

Jag hatar också att vänta! Hade gärna testet dagen efter mensen tig slut men det funkar ju inte riktigt så ????
  • jc86
    luringen1 skrev 2015-01-05 14:58:39 följande:

Är nog bara o vänta här också, har BIM 15/1. Så Mariajensen85 du är först på tur

Åhh lyllos mariajensen85!!
  • jc86
    angel-1990 skrev 2015-01-05 13:54:41 följande:

Ja väntan är otroligt jobbig. Vill bara att dagarna ska gå fortare så att man kan få testa :) ska iaf försöka vänta tills den dagen jag ska ha bim vilket borde vara om en vecka (den 12/1) jag skulle vilja testa tidigare men vet att det är lite onödigt då en antagligen kommer visa negativt. Jag håller alla tummar och tår på att vi alla får ett plus

Samma bim som jag tror att jag också har! :) vi får peppa varandra att inte testa för tidigt! :)
  • jc86
    BortaIdetBlå skrev 2015-01-05 15:44:09 följande:

Hoppar gärna in här med. :)

26 år och första barnet, eller ja, försöka o få till det.

Hade äl den 2jan.

Nu har ja små svullna bröst och lätt mensvärk o illamående i ett..

Mens ska komma om ca 12 dagar. Så får se om det är de som håller på eller ej.

Välkommen ????
  • jc86
    Linae86 skrev 2015-01-05 16:29:38 följande:

För första gången kan äntligen jag få vara med oxå ;) är 28 år. Har velat haft barn i 7 år, tjatat som fan på min sambo som velat vänta. Men nu har vi äntligen bestämt oss för att det är dags! :) vi började vårat första försök i december, jag har bim nu om ett par dagar. Vi befinner oss just nu i Thailand. Mår lite illa, har haft ont på ena sidan magen, men detta är symtom jag lika gärna kan ha innan mens. Vågar inte hoppas då de flesta säger att det kan ta tid. Är lite orolig att det inte ska ta sig nu när jag väntat så länge och det äntligen är dags.

Välkommen! ????
  • jc86
    angel-1990 skrev 2015-01-05 16:48:12 följande:
    Min bim är betäknad den 12 så det blir nog att testa då :) hoppas på det bästa
    Jag kommer nog också testa då. En.vecka.kvar.... Otålig!
  • jc86

Jag ser att mina gubbar jag gjorde till alla välkommen jag skrev blev frågetecken! Konstigt.. Var inte alls meningen att vara dryg, det var glada gubbar i min telefon! :/

• jc86
    kastrullen skrev 2015-01-05 22:31:49 följande:

Hej! Jag följer gärna med här om det är okej? Jag och min sambo har bestämt att nu efter nyår ska vi försöka bli gravida. Jag är 27 år och han är 33, han har ett barn sen tidigare och det är mitt första. Jag har mens nu så första försöket blir vid ÄL den 19/1 och BIM 2/2.

Välkommen! :) 
  • jc86
    angel-1990 skrev 2015-01-05 23:34:25 följande:
    minst sakt :p man får försöka fördriva tiden så kanske det blir lättare :)
    Ja eller hur! Och om det inte går då, ska man gå runt o va såhär i flera månader då? Haha jag trodde aldrig att det skulle bli såhär "jobbigt" att bestämma mig för att skaffa barn :P
  • jc86
    angel-1990 skrev 2015-01-06 14:14:32 följande:

Jag är nu på äl +7 och jag vet inte om det bara är inbillning eller inte men jag har en olustig känsla i kroppen och har en lättare verk precis som när jag ska ha mens. Men den ska ju i så fall inte komma för än på måndag den 12. Känner även av ett lättare illamående och humöret är inte de bästa... kan det vara ett tecken eller äre bara inbillning? Vad tror ni?

Jag känner precis samma som du! Och har bim samma dag. Jag har mått illa litegrann i två dagar. Däremot hände en sak idag.. jag såg att jag fått en liiiiten blödning som typ var utblandad med flytningar. Fick först panik över att det skulle va mensen, vilket är för tidigt, men det såg inte ut så. Googlade på det och hittade något som hette nidblödning... Kan det va det kanske? Hoppas! Efter detta har jag vart svullen över magen och stenhård runt tjejområdet. Har även haft en svag konstant värk nu i flera timmar vid höger äggstock. Kan detta vara molvärk tro? Eller så är allt bara inbillning. Nästa vecka kan inte komma snart nog så man får testa sig!!!
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015