• Lisa92

bli gravid med första barnet 2015

Joozzaan skrev 2015-02-01 06:02:30 följande:
    kände lite så med, i vanliga fall hade jag ju typ hatat att mensen kom men nu blev det lite hallelujah moment så att säga. Jäkligt segt att inte ens kunna försöka och bara vänta på något som lika gärna kunde tagit flera månader så jag var rätt nöjd :)

Jag har tyvärr legat sjuk flera dagar så här har verkstaden stått still :( men tror jag har ÄL nästa vecka så det finns nog tid kvar ;)
    Usch krya på dig, hoppas du blir frisk snart så ni kan fortsätta med verkstan :)

enligt min app så ska jag ha äl denna veckan :) så denna veckan blir fullt ös ;)
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-02-02 22:57:39 följande:
    Då har vi samtidigt för enligt min app har jag med ÄL nu under veckan! :) mådde lite bättre idag så gjorde ett tappert försök medans jag höll in mina snörvlingar och hostattacker så sambon inte blev allt för skräckslagen och avtänd haha... nu blir det att köra på hårt i veckan! Februari kanske blir vår månad eller vad säger du? :D
    Haha x) de va ju skönt att du mår bättre :)

Ja det hoppas jag verkligen :)
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-02-11 08:04:31 följande:

Åh vad tiden går långsamt just nu. . . :(

Ja fruktansvärt långsamt! När har du BIM? Jag har runt den 18 :) har känt lite drag i nedre delen av magen så hoppas att det är en liten och inte bara gaser ;)
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-02-12 19:02:38 följande:
    Runt den 20:e enligt min app... så det är ju mer än en vecka kvar plus att jag hade tänkt vänta några dagar extra för att inte bli besviken i fall mensen bara är lite sen.

Åh spännande! Hoppas hoppas! :)
    Då har vi ju runt samma dagar då ju :) ja hoppas hoppas denna månaden är en bra månad :)
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-02-14 11:12:21 följande:
    Ja verkligen! Har känt lite mensvärks liknande smärtor igår och idag och lite ömma bröst så hoppas hoppas! :) men vågar inte tro att man skulle ha sådan tur...
    Denna väntan är ju hopplöst lång :/ känns som hundra år xP jag ska försöka vänta tills på söndag om inte mensen kommer på onsdag :)
  • Lisa92
    jc86 skrev 2015-02-16 07:47:41 följande:

Hej! Jag har vart lite off i den här tråden sedan det inte blev något för oss förra månaden. Men igår kväll plussade vi och om allt går som det ska så får vi en liten bebis i mitten på oktober :D Hoppas det går bra för er andra också! :D

Åh grattis! Är oxå väldans avis.. Har faktiskt snart gett upp efter att ha försökt till och från sen två år.
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-02-16 10:43:45 följande:
    Ja jag håller med... Helgen har gått relativt fort men ändå går dagarna i sig i slowmotion. Jag ska med försöka vänta tills på söndag. Men gjorde misstaget att beställa hem tester som kommer idag/i morgon så det kommer klia i fingrarna hela veckan Och antagligen kommer jag inte kunna motstå :)
    Hehe jag har inga tester hemma xP och är jäkligt lat när det gäller att handla dem xP så får se när jag pallar lyfta röven och köpa xD
  • Lisa92
    Annapanna2 skrev 2015-02-17 08:04:38 följande:

Hej, får jag vara med här? Vi har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn, jättespännande! Min ägglossning kom tidigt den här gången men vi hade i alla fall sex kvällen innan och dagen efter.. Får se hur det gick :) Ni med lite erfarenhet får gärna dela med er, är helt ny i den här karusellen! Ha det så bra!

Hejsan :) självklart får du de :) va kul :) ja det är en djungel dethär med bebisverkstad :) det är bara att fråga om det är något speciellt du vill veta eller så :) jag och min sambo började försöka för två år sen men det va inte så lätt för han kunde inte komma under samlag och vi har testat så många knep att jag nästan gett upp när sparren släppte nu i januari :) så nu har vi börjat försöka på "riktigt" om man säger så ;P
  • Lisa92
    Annapanna2 skrev 2015-02-17 17:29:13 följande:
    Vad skönt att det släppt, lycka till nu! Vad spännande det är ändå, man vet ju aldrig när man blir överraskad med ett positivt besked :) Jag är mest orolig att mitt stressiga jobb kommer komma i vägen eller påverka mig på nåt vis. Hur gör ni andra, är det livsstilsförändringar på g eller lever ni helt som vanligt?
    Tack ja de e jätte skönt :)

Jag jobbar också inom vården. Jobbar natt på hemtjänsten och har precis lyckats få ett vik på ett år :) visst är det ett jäkla stress hela nätterna och svårt att få ihop det när det larmar men den huvudsakliga stressen för mig har lagt sig eftersom jag mest vart stressad för om jag har jobb månaden efter :)
  • Lisa92

Jahapp då va det bara att börja om igen. Mensen kom som brev på posten i går. Och mensvärken var ett faktum i dag när jag skulle sova xP Skönt att den va i tid i alla fall :)

Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015