-
Hur går det för dig? Någe mens eller pluss?Joozzaan skrev 2015-04-28 07:50:36 följande:Och födda samma årtal om det är det 92 står för i ditt namn :D Haha tänk om vi skulle plussa samtidigt med när den dagen kommer! Lite skoj att höra att någon går igenom exakt samma sak, exakt samtidigt xD
-
Grattis :)isali skrev 2015-05-03 12:30:06 följande:
Plussade i fredags! :)
-
Inget här heller.. Men känner mig väldigt uppblåst, fast det gör jag innan mens också så.Joozzaan skrev 2015-05-03 16:02:50 följande:Varken eller :/ så bara väntar och går och är sur över att kroppen inte bara kan fungera som jag vill. Hur går det för dig då?
-
Tänkte bara skriva en uppdatering. Här lyser fortfarande mensen med sin frånvaro. Är på BIM +16 men känner mig inget annorlunda i kroppen så har inte gjort något test ännu för har slösat för mycket pengar på tester innan. Gissar att mensen kommer någon gång denna eller nästa vecka.
Hur går det för er andra? Är väldigt tomt i tråden tycker jag :) -
Va skönt att din ändå kom :) jag tycker att min kan komma med nu... Vill ju fortsätta försöka men just nu är sexlusten på noll pga väntan på mens.. :/Joozzaan skrev 2015-05-11 14:12:31 följande:Tycker också det känns lite tomt här och vågar knappt skriva själv för känns som att folk ska tröttna på mig haha :)
Tråkigt att kroppen ska spöka sådär :( håller tummarna för dig!
Min mens slutade igår och har precis börjat äta rosenrot nu. Tänkte dock bara göra det något vecka till för att inte riskera något, har läst att vissa tror att rr kan ha negativa effekter ibland. Har 14 äl test jag tänkte använda denna månad för att se om jag ens har äl men vet inte när jag ska börja testa då jag kan ha äl om en vecka eller lika gärna tre veckor och då hinner ju testen ta slut och känner inte för att lägga mer pengar på sånt just nu.
Ja det kostar väldigt mycket med tester och så. Jag har några jag tänkte använda nästa period om nu mensen behagar komma :P har inte testat äl tester innan men ska göra det :) hoppas det får bra för dig :)
skriv på bara ;) alltid kul att höra hur det går och funderingar och så :) -
Grattis va kul :DKixpix skrev 2015-05-11 18:16:25 följande:
Jag får väl skriva då :) jag plussade förra veckan och är nu i vecka 5 :)
-
Hej välkommen :)hvep skrev 2015-05-13 20:00:02 följande:
Jag hoppar gärna in här jag med!
Har velat ha barn i jättemånga år men min kille har inte varit redo. Jag är snart 29 och han snart 30 och i december bestämde vi oss att börja försöka. Det funkade på första försöket men efter en vecka av att vi vetat så fick jag missfall. Därefter har det inte hänt något, och jag känner mig så stressad över det. Vet att det är löjligt att känna så redan men är bara så himla rädd att det inte ska funka. Det känns dessutom extra jobbigt då jag har så oregelbunden mens, det är helt omöjligt att veta vad som är ÄL, bara magont eller på gång med mens. Nu när jag fick mens var det snart två månader sedan senaste mensen, känns så tråkigt att det blir så få tillfällen när cykeln är så lång.
Som sagt, jag borde säkert inte känna mig stressad men kan inte låta bli. Är det någon som känner igen sig?
Vissa månader är jag oxå stressad och känner hopplöshet men andra tappar jag lusten helt eftersom jag och sambon "försökt" ganska länge. Min mens har börjat strula en del sen vi började försöka och denna cykeln va runt 50 dagar :/ men jag har lärt mig exakt vad som är ägglossnings smärtor och vet när mensen ska komma i förhållande till äl :)
Menscykeln kan ju strula på grund av stressen du känner oxå. Men känn dig inte löjlig över dina känslor. Vi känner alla olika och är olika känsliga för psykiska påfrestningar så känn va du känner och skriv av dig här så kanske vi kan komma med goda råd och pushning :)
Styrkekramar -
Kul att kunna hjälpa lite :)hvep skrev 2015-05-14 09:48:51 följande:Åh tack snälla för ditt inlägg, det hjälpte verkligen! Vad skönt att du lärt känna din kropp så att du vet, dit hoppas jag med på att komma!
känns skönt att kunna skriva av mig här utan att känna mig löjlig eller överkänslig!
Min mens har äntligen tittar förbi och nu blir det nya tag och försök :) ska bara stressa ner lite hemma oxå så att kroppen börjar bete sig normalt xP Har bett min sambo att ta ett chillpiller och lugna ner sig ett par hekto xD han stressar upp mig totalt med allt som behövs göras i nya huset xP -
Äl stickor har jag tyvärr inte mycket koll på :/ kanske vart en hormonfnurr? :) fortsätt med stickorna så får du svaret :) Håller tummarna för oss denna månaden :)Joozzaan skrev 2015-05-22 07:48:11 följande:
Fick ett halvstarkt streck på äl test för några dagar sedan och trodde äl var på g men sedan dess har strecken varit mycket svagare och inte alls blivit lika starka... vad betyder detta? Att jag missade äl eller att jag helt enkelt inte haft den? Om jag missat måste jag haft äl supertidigt vilket jag inte tror...
-
Har inte skrivit på ett tag men tänkte uppdatera att här har det inte hänt något än :/ hur e det med er andra? :)
-
Jag hade mens midsommar, så äl snart :) jag vet att jag har mens nästan på dagen 2 veckor efter äl :) så känner jag av äl kan jag räkna ut mensen :)Joozzaan skrev 2015-07-01 03:11:54 följande:Händer inte myckett här heller. . . Försök nummer 8 nu så håller tummarna. Men könns så hopplöst när det går så långt mellan varje mens och olika varje månad. Vi ju på så sätt inte när jag har BM eller något. :( är du nära BM?
-
Har vart tomt här ett tag nu!! Hur går det för alla? Själv har jag inte vart inne för vi har tagit en paus för att fokusera på oss själva och lite saker runt omkring :)
-
Nej va jobbigt med så långa cykler :/ maj har aldrig testat något sånt.Joozzaan skrev 2015-07-29 20:38:36 följande:
Idag är jag på dag 41 och kände att jag inte kunde hålla mig längre så gick för att ta ett test bara för att märka att jag inte hade några kvar haha. Kanske inte meningen att jag skulle testa ändå? Beställde hem några nya samt äl-stickor. Ska även proga angus cactus eller munkpeppar som det även kallas. Orkar verkligen inte med dessa perioder på över 40 dagar :(
Någon som provat munkpeppar förr?
Här är bebisverkstan i full gång igen :) vi får hoppas att det tar sig denna månaden :) -
Nej men GRATTIS :D åh va kul :DJoozzaan skrev 2015-08-01 15:29:58 följande:
Och så glömde jag bilden i förra inlägget haha...
-
Åh hoppas det är min tur med snart :) grattis igen :)
-
Jag är någonstans mellan äl och mens. Har inte riktigt koll just nu för haft äl känningar tre olika omgångar denna månaden :/ så har ingen aning vilken av gångerna som verkligen va äl. Om det va den sista så missade vi den totalt men de första två prickade vi in. Så vi får väl se. :/Joozzaan skrev 2015-08-08 15:18:48 följande:Kanske låter klyschigt men kommer när man minst anar det... vi hade gått upp och jag skulle liksom söka hjälp för ojämn mens. Plus att vi ska utomlands på lördag så vi sa att denna månad gör det ju inget i fall det inte blir något (i fall jag skulle må dåligt eller så) men så kom det där heliga lilla strecket man väntat på :)
Hur går det då? Nära BIM? -
Blev inget denna månaden.. Mensen kom med buller och brak i dag... :/ bara påt igen...
-
Har en paus :/ händer för mycket just nu.. Men har ägglossning i går eller i dag för har satans ont och hade de i går me.. Men har inte sexat.. Skönt att veta att mensen ska komma och slippa ovissheten...Joozzaan skrev 2015-08-31 19:33:01 följande:
Hur går det för alla? Känns så dött i tråden. . .
Hur går det för dig och fröet då? :) -
Va kul :) mysigt me ul så snart :) bra att försöka tänka positivt för det är säkert inga problem :)Joozzaan skrev 2015-09-02 19:12:56 följande:Okej myclet bättre att ta i tu med saker lite i taget ju så det inte blir alldeles för mycket samtidigt :) bara att försöka bli gravid tar ju hur mycket energi som helst!
Jodå, tror det går bra. Går in i vecka 12 på fredag och har inskrivning i morgon, ultraljud den 15:e. Så rädd att det ska va MA och att bebis inte finns där inne mer... men försöker tänka positivt. Mår ju bra och har inte haft några blödningar :) -
Hej på dig :)Lotten skrev 2015-09-03 17:38:11 följande:
Hoppar in här! :)
Försökt i två är. Väntar på hjälp.
Idag är min mens 11 dagar sen. Senaste testet var paj så väntar med spänning på morgondagen! Känner mig bara sjukligt trött idag och har under veckan tyckt att det doftar mer än vanligt. Annars inga andra tecken.
Välkommen in här :)
Jag och gubben min har försökt i ca 3 år men har haft lite andra komplikationen som börjat lösa sig i år så har väll snart försökt på allvar ett halvår med lite uppehåll pga den psykiska stressen allt har på mig :/
Va kul :) håller tummarna för dig :)