• Joozzaan

bli gravid med första barnet 2015

MartinaLarsen skrev 2015-01-27 07:16:55 följande:

Precis sådär tänker jag varje gång jag har tagit ett test. Nu är jag istället åt andra håller, varför skulle jag få ett plus? Jag kommer aldrig få barn ändå..

Jävla hjärnspöken antar att man tappar hoppet lite för varje gång man tror man är gravid - är rädd för att det inte ska visa positivt..

Exakt! Liksom även fast man gör testet för man tror och hoppas att man är gravid men man är ändå inställd på att det kommer vara negativt så skulle det bli positivt skulle jag nog på en mindre chock och typ dö lite tror jag. :)
  • Joozzaan
    MartinaLarsen skrev 2015-01-27 12:22:30 följande:

Kan helt ärligt säga att jag känner likadant!

Har du försökt länge att bli gravid? När är det våran tur?

Slutade med p piller i november :) så har ändå inte försökt så himla länge. Du då? Förhoppningsvis inom 1-2 månader får vi väl hoppas för mitt tålamod inte det bästa och jag hatar detta eviga väntande!
  • Joozzaan
    MartinaLarsen skrev 2015-01-27 21:39:38 följande:

Tålamod är inte min starkaste sida heller . Fick mf i juli och vi bestämde oss för att börja försöka i aug..

Hade haft till och från känningar under hösten och i november tog jag kontakt med kvinnomottagningen och fick tid för titthålsoperation för att se om det fanns rester kvar :( fanns inget kvar och ännu en gång hade hjärnan spökat med mig..

Nu under jan har jag börjat undra om jag är gravid men vågar inte hoppas så får se om mensen kommer nästa vecka eller ej :)

usch beklagar att du fick gå igenom allt det :( håller verkligen tummarna för dig och hoppas på det nästa :)

Önskar man kunde tänka att det händer när det händer men fan.. jag vill ju att det ska hända nu! ;)
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-01-30 07:41:00 följande:

Va skönt att något hände i alla fall :)

Här hemma är det full rulle med verkstan igen och hoppas verkligen att det ska gå vägen denna månaden :)

• Joozzaan
    Joozzaan skrev 2015-02-01 05:58:42 följande:
    kände lite så med, i vanliga fall hade jag ju typ hatat att mensen kom men nu blev det lite hallelujah moment så att säga. Jäkligt segt att inte ens kunna försöka och bara vänta på något som lika gärna kunde tagit flera månader så jag var rätt nöjd :)

Jag har tyvärr legat sjuk flera dagar så här har verkstaden stått still :( men tror jag har ÄL nästa vecka så det finns nog tid kvar ;)
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-02-02 18:11:15 följande:

Usch krya på dig, hoppas du blir frisk snart så ni kan fortsätta med verkstan :)

enligt min app så ska jag ha äl denna veckan :) så denna veckan blir fullt ös ;)

Då har vi samtidigt för enligt min app har jag med ÄL nu under veckan! :) mådde lite bättre idag så gjorde ett tappert försök medans jag höll in mina snörvlingar och hostattacker så sambon inte blev allt för skräckslagen och avtänd haha... nu blir det att köra på hårt i veckan! Februari kanske blir vår månad eller vad säger du? :D
  • Joozzaan

Betyder det att äl närmar sig om man får en stegring även fast den inte är exakt lika mörk som kontrollatrecket? Har testat i en vecka och inte haft någon som helst stegring förens idag.
  • Joozzaan
    TB1 skrev 2015-02-06 21:03:32 följande:

Joozzaan ursäkta mina frågetecken. Det skulle bli smilegubbar :(

Haha förstod der :) har råkat göra samma sak förr! Skulle va en söt liten smiley se blev det bara massor frågetecken :P
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-02-12 18:09:36 följande:

Ja fruktansvärt långsamt! När har du BIM? Jag har runt den 18 :) har känt lite drag i nedre delen av magen så hoppas att det är en liten och inte bara gaser ;)

Runt den 20:e enligt min app... så det är ju mer än en vecka kvar plus att jag hade tänkt vänta några dagar extra för att inte bli besviken i fall mensen bara är lite sen.

Åh spännande! Hoppas hoppas! :)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015