• Joozzaan

bli gravid med första barnet 2015

Lisa92 skrev 2015-02-14 08:59:15 följande:

Då har vi ju runt samma dagar då ju :) ja hoppas hoppas denna månaden är en bra månad :)

Ja verkligen! Har känt lite mensvärks liknande smärtor igår och idag och lite ömma bröst så hoppas hoppas! :) men vågar inte tro att man skulle ha sådan tur...
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-02-15 23:14:59 följande:

Denna väntan är ju hopplöst lång :/ känns som hundra år xP jag ska försöka vänta tills på söndag om inte mensen kommer på onsdag :)

Ja jag håller med... Helgen har gått relativt fort men ändå går dagarna i sig i slowmotion. Jag ska med försöka vänta tills på söndag. Men gjorde misstaget att beställa hem tester som kommer idag/i morgon så det kommer klia i fingrarna hela veckan Och antagligen kommer jag inte kunna motstå :)
  • Joozzaan
    jc86 skrev 2015-02-16 07:47:41 följande:

Hej! Jag har vart lite off i den här tråden sedan det inte blev något för oss förra månaden. Men igår kväll plussade vi och om allt går som det ska så får vi en liten bebis i mitten på oktober :D Hoppas det går bra för er andra också! :D

Åh grattis!!! :) *avis* hehe
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-02-16 13:10:32 följande:

Hehe jag har inga tester hemma xP och är jäkligt lat när det gäller att handla dem xP så får se när jag pallar lyfta röven och köpa xD

Det är bäst att inte ha några hemma för då blir man inte lika frestad haha. Vet när jag hade sist hörde jag nästan hur testet ropade på mig från badrummet ;)
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-17 17:29:13 följande:

Vad skönt att det släppt, lycka till nu! Vad spännande det är ändå, man vet ju aldrig när man blir överraskad med ett positivt besked :) Jag är mest orolig att mitt stressiga jobb kommer komma i vägen eller påverka mig på nåt vis. Hur gör ni andra, är det livsstilsförändringar på g eller lever ni helt som vanligt?

Jag har med ett väldigt stressigt jobb plus att jag enbart jobbar natt vilket inte är någon höjdare men jag försöker intala mig själv att inte stressa allt för mycket när jag jobbar för i slut ändan är det inte värt det. Svårt ibland när man måste hålla högt tempo för att hinna klart med allt på jobbet men försöka går ju alltid! :) annars lever jag på som vanligt. Har du tänkt ändra något eller kör du på i samma spår du med? :)
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-18 09:30:59 följande:

Det låter tufft! Vad jobbar du med? Jag tänker så också, försöker varva ner lite mer efter jobbet och så. Jag vet inte riktigt, gör väl inget speciellt.. Dricker inte så mycket alkohol direkt så jag tänker att det borde vara ok att ta nåt glas vin då och då tills man vet om man är gravid eller inte. Äter vitaminer i alla fall!

Jag jobbar natt på en vägkrog och på natten sköter man då både en hel restaurang och en bensinmack Helt ensamma (jag och en till tjej) Så blir lätt mycket att göra :(

Jag dricker enbart 2-3 gånger om året så det är skönt att slippa tänka på för min del.

Bra att du tar vitaminer i alla fall.. är as dålig på den fronten själv. Vet inte riktigt vad mer man kan göra? Jag tränar rätt mycket.. ska man fortsätta med det eller dra ner på det tro?
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-18 11:02:37 följande:

Jag förstår det.. Låter tufft! Jag jobbar inom akutsjukvård så vi har det rätt varierande men oftast tungt och stressigt. Köp såna Kvinna eller vad dom heter på Apoteket, extra folsyra ska man ju ta i alla fall :) Jag tror att det är bra att fortsätta träna! Om du får ett plus sen och det tar emot i kroppen kan du ju anpassa träningen efter det i såna fall :)

Ditt lät ju inte så himla stressfritt heller som sagt ;) var och fixade det idag hehe! :D så nu jäklar!
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-19 08:09:29 följande:

Haha nej, vi har att göra! Det har verkligen blivit så galet inom vården, allt som visas i media, sjuksköterskebrister, inställda operationer och överbeläggningar överallt stämmer verkligen. Hoppas det blir bättre så småningom. Härligt! Mina vitaminer är snart slut, tänkte kolla på Apoteket vad man borde köpa sen.. Vad köpte du? När har du bim, visst är det ganska snart? Hur mår du?

Min mamma jobbar inom vården så vet hur galet det kan va där ibland! All cred to you som jobbar och sliter där varje dag :)

Jag köpte dom där som hette kvinna, innehöll ju allt möjligt bra :D yes i morgon har jag BIM enligt appen. Den räknar på 32 dagar med förra månaden fick jag inte mens förens efter 36 dagar så är lite osäker på exakt datum. Har inga känningar direkt :( hade lite mensvärks liknande smärtor förra veckan som hålls I sig och ömma bröstvårtor men nu är allt borta så tror inte det blev något Denna gång tyvärr.

Hur går det för dig? När har di Bim? :)
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-19 21:52:31 följande:

Haha ja, ibland är det helt galet faktiskt. Knäpp man är som gillar kaoset ;)

Spännande! Okej, har du tagit äl-test eller nåt? Jag använder natural cycles så jag kan se exakt när ägglossning varit och när mensen ska komma. Himla praktiskt! Okej.. Får se då, det behöver ju egentligen inte betyda något. Håller tummarna! :) Jag har nästa ondag eller torsdag. Känns så tidigt och jag vet inte vad man skulle hålla utkik efter direkt.. Har lite molvärk men det brukar jag kunna ha. Känns så osannolikt att det skulle bli nåt på första försöket så jag väntar nog in mensen och blir bara superförvånad om den inte dyker upp..

Ja jag tänkte köpa natrual cycles först men tror jag skulle bli så stressad över att hålla på och kolla varje dag och så.. känner mig redan så stressad och helt i onödan egentligen eftersom vi bara försökt sen december! Jag körde äl test i ca 5 dagar men det blev samma där att jag bara blev stressad över att testa och testa utan att det hände något men sista dagen jag testade fick jag en stor stegring så då var det väl på g antar jag :)

Känner typ att kan inte mensen bara komma så man kan börja försöka igen. All denna väntan gör mig nästan galen :)
  • Joozzaan
    Annapanna2 skrev 2015-02-21 11:19:11 följande:

Hur går det för er Joozzaan och Shoreline? Snart bim? Natural cycles har ändrat min ägglossning till dagen innan jag trodde så jag är inte så hoppfull. Börjar känna av pms också.. Jag har bim på tisdag nu, får se hur det går :)

Jag är ju lite osäker på datum eftersom att förra månaden drog ut på idé och jag fick mens dag 36, månaden innan var det dag 32. Så antingen är jag på BIM +1 eller okänd. Tänkte vänta tills söndag och se! :)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015