• Joozzaan

bli gravid med första barnet 2015

Lisa92 skrev 2015-04-28 04:13:27 följande:

Haha totalsynkade xD

Och födda samma årtal om det är det 92 står för i ditt namn :D Haha tänk om vi skulle plussa samtidigt med när den dagen kommer! Lite skoj att höra att någon går igenom exakt samma sak, exakt samtidigt xD
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-05-03 10:52:01 följande:

Hur går det för dig? Någe mens eller pluss?

Varken eller :/ så bara väntar och går och är sur över att kroppen inte bara kan fungera som jag vill. Hur går det för dig då?
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-05-04 00:04:03 följande:

Inget här heller.. Men känner mig väldigt uppblåst, fast det gör jag innan mens också så.

Då är vi två ;) känner mig också sjukt uppblåst! Tycker mensen kan komma snart för jag orkar inte gå och vänta mer känner jag. Vill bara kunna gå vidare till nästa försök men det går ju inte om det ska hålla på såhär :)
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-05-11 13:37:05 följande:

Tänkte bara skriva en uppdatering. Här lyser fortfarande mensen med sin frånvaro. Är på BIM +16 men känner mig inget annorlunda i kroppen så har inte gjort något test ännu för har slösat för mycket pengar på tester innan. Gissar att mensen kommer någon gång denna eller nästa vecka.

Hur går det för er andra? Är väldigt tomt i tråden tycker jag :)

Tycker också det känns lite tomt här och vågar knappt skriva själv för känns som att folk ska tröttna på mig haha :)

Tråkigt att kroppen ska spöka sådär :( håller tummarna för dig!

Min mens slutade igår och har precis börjat äta rosenrot nu. Tänkte dock bara göra det något vecka till för att inte riskera något, har läst att vissa tror att rr kan ha negativa effekter ibland. Har 14 äl test jag tänkte använda denna månad för att se om jag ens har äl men vet inte när jag ska börja testa då jag kan ha äl om en vecka eller lika gärna tre veckor och då hinner ju testen ta slut och känner inte för att lägga mer pengar på sånt just nu.
  • Joozzaan

Fick ett halvstarkt streck på äl test för några dagar sedan och trodde äl var på g men sedan dess har strecken varit mycket svagare och inte alls blivit lika starka... vad betyder detta? Att jag missade äl eller att jag helt enkelt inte haft den? Om jag missat måste jag haft äl supertidigt vilket jag inte tror...

• Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-06-30 10:38:48 följande:

Har inte skrivit på ett tag men tänkte uppdatera att här har det inte hänt något än :/ hur e det med er andra? :)

Händer inte myckett här heller. . . Försök nummer 8 nu så håller tummarna. Men könns så hopplöst när det går så långt mellan varje mens och olika varje månad. Vi ju på så sätt inte när jag har BM eller något. :( är du nära BM?
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-07-01 23:58:19 följande:

Jag hade mens midsommar, så äl snart :) jag vet att jag har mens nästan på dagen 2 veckor efter äl :) så känner jag av äl kan jag räkna ut mensen :)

Gud så skönt att kunna räkna ut det på så sätt :) önskar jag kunde göra det samma men känns som jag bara svamlar runt i mörkret här :P funderar på att ringa och be om hjälp med att kolla så jag har äl och korta ner cyklarna.. är det Kvinnokliniken då? Vad kommer dom göra? Har aldrig varit hos gyn förr... :O haha
  • Joozzaan

Idag är jag på dag 41 och kände att jag inte kunde hålla mig längre så gick för att ta ett test bara för att märka att jag inte hade några kvar haha. Kanske inte meningen att jag skulle testa ändå? Beställde hem några nya samt äl-stickor. Ska även proga angus cactus eller munkpeppar som det även kallas. Orkar verkligen inte med dessa perioder på över 40 dagar :( 

Någon som provat munkpeppar förr?

• Joozzaan

Det här är är vad jag fick fram efter tre sekunder. . . Sitter och skakar och tror inte det är sant.

• Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-08-02 20:14:47 följande:

Åh hoppas det är min tur med snart :) grattis igen :)

Kanske låter klyschigt men kommer när man minst anar det... vi hade gått upp och jag skulle liksom söka hjälp för ojämn mens. Plus att vi ska utomlands på lördag så vi sa att denna månad gör det ju inget i fall det inte blir något (i fall jag skulle må dåligt eller så) men så kom det där heliga lilla strecket man väntat på :)

Hur går det då? Nära BIM?
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-08-11 13:43:56 följande:

Jag är någonstans mellan äl och mens. Har inte riktigt koll just nu för haft äl känningar tre olika omgångar denna månaden :/ så har ingen aning vilken av gångerna som verkligen va äl. Om det va den sista så missade vi den totalt men de första två prickade vi in. Så vi får väl se. :/

Hoppas hoppas ni träffade äl! :D håller tummarna för er!
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-09-02 18:52:09 följande:

Har en paus :/ händer för mycket just nu.. Men har ägglossning i går eller i dag för har satans ont och hade de i går me.. Men har inte sexat.. Skönt att veta att mensen ska komma och slippa ovissheten...

Hur går det för dig och fröet då? :)

Okej myclet bättre att ta i tu med saker lite i taget ju så det inte blir alldeles för mycket samtidigt :) bara att försöka bli gravid tar ju hur mycket energi som helst!

Jodå, tror det går bra. Går in i vecka 12 på fredag och har inskrivning i morgon, ultraljud den 15:e. Så rädd att det ska va MA och att bebis inte finns där inne mer... men försöker tänka positivt. Mår ju bra och har inte haft några blödningar :)
  • Joozzaan

Idag var vi på rul och allt såg bra ut, fick även veta att det är en liten flicka där inne! :) så kul att få se skillnaden från vecka 13 till nu i vecka 19!

Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015