Forsar blod, gravid
Snälla, är det fler som haft såhär? Vill så gärna veta hur det gått för er. Jag vänder mig INTE till er som haft blödningar som mens, brunt blod eller liknande. Detta handlar om färskt nästan vattnigt blod som RINNER ut när jag sitter på toa.
Allt började i förra graviditeten, då redan i v.6 -STÖRTBLÖDNINGAR, barnet såg ut o må bra fanns inte så mycket o göra tyckte läkarna. I v.24 föddes hon o dog strax därefter.
Nu är jag gravid igen. "Finns ingen risk för att det ska ske igen" fick jag höra, nu sitter jag i v.13 med STÖRTBLÖDNINGAR IGEN! Var PRECIS på ett ultraljud där allt såg bra ut, ja förutom en blodansamling (igen). När jag kom hem forsade det ur mig, färskt, rött o mycket. Jag vill höra andra som haft det såhär, just nu måste jag försöka bestämma mig för om jag vågar gå vidare i denna grav eller om jag ska börja överväga en abort (vilket jag såklart egentligen inte vill).. Kan tillägga att blödningarna kan komma med dagars mellanrum, som en vattenballong som spricker o det forsar ut blod, sen avstannar det o är lugnt några dagar. Alltså ingen mensblödning.
Finns det någon det gått bra för? Eller är detta dömt o misslyckas igen..