Forsar blod, gravid
Jag vet att det är några år senare nu, men jag har exakt detta du skriver just nu! Är i vecka 13 också och ingen hjälper mig.. vad var det för fel? Och varför blödde det?
Jag vet att det är några år senare nu, men jag har exakt detta du skriver just nu! Är i vecka 13 också och ingen hjälper mig.. vad var det för fel? Och varför blödde det?
Här är en till som undrar över anledningen.
Vi förlorade vår son efter jag fött honom i v.24+3. Fick en störtblödning i v.23+2. Låg inne på sjukhus och 8 dagar senare födde jag. Störtblödningen slutade men efter 5 dagar kom den igen och efter ytterligare 3 dagar födde jag. Min tapp var 2.2cm när jag kom in och innan k.snittet så var jag öppen 3 cm. Den utplånades alltså på 8 dagar.
Läkarna tror blödningen beror på att livmodertappen var så kort och minskade så fort, antingen pga försvagad livmoderhals eller för att jag jade GBS. Moderkakan var fin.
Är nu gravid i 12+3 och ska få cerklage i opererat den 18/4.
Har haft två små blödningar och lite rosa flytningar men peppar peppar - inget sen 10+6
Här är en till som undrar över anledningen.
Vi förlorade vår son efter jag fött honom i v.24+3. Fick en störtblödning i v.23+2. Låg inne på sjukhus och 8 dagar senare födde jag. Störtblödningen slutade men efter 5 dagar kom den igen och efter ytterligare 3 dagar födde jag. Min tapp var 2.2cm när jag kom in och innan k.snittet så var jag öppen 3 cm. Den utplånades alltså på 8 dagar.
Läkarna tror blödningen beror på att livmodertappen var så kort och minskade så fort, antingen pga försvagad livmoderhals eller för att jag jade GBS. Moderkakan var fin.
Är nu gravid i 12+3 och ska få cerklage i opererat den 18/4.
Har haft två små blödningar och lite rosa flytningar men peppar peppar - inget sen 10+6
Jag har inte blödit nå mer sen v.10+6 och är idag i v.14+3. Heller inga rosa flytningar.
På onsdag ska jag operera in ett cerklage och blir sedan heltidssjukskriven fram till BF.
Vilken vecka är du i nu? Blöder du varje dag eller är det till och från?
Vet dom vad der beror på elöer säger som bara att det inte är någon fara?
Har du kollat ifall du har någon infektion? Har dom mätt tappen på dig? Märker du om blödningarna kommer från när du har gjort nå specifikt ?
Jag tycker att dom borde kolla dig noga och ta don oro på lite större allvar om det är så att
dom inte har gjort någon undersökning på dig.
Då du ändå är i v.16 så tycker jag att du ska kräva en mätning utav livmodertappen och att du ska få lämna urinprov för att se så det inte är någon bakterie / GBS i urinen. Tycker även du ska kräva en vaginal undersökning där dom kollar bakteriell vagions eller om du har GBS i vaginan.
Visar sig allt vara väl därefter så är det nog bara så att du blöder. Vissa kvinnor blöder ju genom en hel graviditet. Men dom bör utesluta allt annat innan faktist !
Jag sökte hjälp några dagar innan jag fock min störtblödning och allt började gå åt helvete på grund av jobbiga och påfrestande sammandragningar plus att jag upplevde att jag gick och småskvätte men det blöta i trosan luktade inte kiss utan det var nå annat. Bm menade på att jag hade inkontinensproblem och sa åt mig att dricka mindre. Jag hade gått och läckt fostervatten men hon tog sig inte ens tiden till att kolla någonting.
Jag tycker som sagt att du ska kontakta din bm och kräva vad jag nämnt för dig om mätning och prover