Eldora skrev 2015-01-16 08:53:49 följande:
Men du får väl medicin för sköldkörteln? Fasen att det också ska ställa till det, då blir det ännu svårare att försöka bli gravid om det hjälper att gå ned i vikt pga pco. Många käppar i hjulet, det är jätte tråkigt att höra.
Solros78 skrev 2015-01-16 08:44:21 följande:Precis mitt läge. Har två barn, lite yngre än dina TS. Båda kom till utan större problem. I maj 15 har vi försökt I två år för att få en trea, blivit gravid två gånger men ett ma i sep -13 och ett mf i jan -14. Sen dess (alltså ett år) inte tillstymmelse till att bli gravid. Helt galet att det kan gå så här trögt helt plötsligt. Har under hösten fått hjälp med ägglossningen genom pergotime och har haft bra ägglossning men inget hjälper. Nu ältar jag en hel del hur länge man kan hålla på och försöka...
Helt galet, är ordet. Jag förstår ingenting ärligt talat, jag är så förvirrad på mig kropp, den som alltid har fungerat som den ska. Jag tycker inte att jag är direkt gammal heller, 30 år..
Har funderat på det där också, har ju två barn, underbara. Hur länge ska man försöka? Så länge man fortf vill ha ett till antar jag.
Ringde gyn men de har stängt idag, Bm som sa att det skulle vara öppet... Nu måste jag vänta till måndag..
Bläh. Trött på väntan.
Problemet för mig är att jag är 37 år, min man 40 + och vi ville verkligen inte ha för stor åldersskillnad mellan barnen. Så dessa faktorer stressar mig rätt rejält, vi kan inte försöka i all evighet och chansen att lyckas minskar hela tiden pga åkdern. Ivf är inte aktuellt för oss heller då vi har två gemensamma barn.