Inlägg från: Mrs Okänd |Visa alla inlägg
  • Mrs Okänd

4:årig tjej avslutar mina mening

Vet inte hur vanligt det är men min son på 3,5 år sa häromdagen att han ville bada, jag svarade att han kunde bada sen på kvällen..då sa han åt mig..Säg Varsågod och bada. Och då sa jag det...Tack svarade han och satte på vattnet. De vet ju ofta mycket mer än vad vi tror. Speciellt märker de ju vad vi skrattar åt och då vill de ju gärna fortsätta med det. Sen härmar de ju sina syskon...

• Mrs Okänd
    erikswed skrev 2015-01-19 12:04:48 följande:
    Känner igen det där med badet. Vår dotter gjorde, sa samma sak.
    Ja de små liven verkar ha otrolig koll på sin omgivning.

Upplevde ett annat fenomen. På vår köksvägg har vi ca 30 10x15 bilder, semesterbilder, blandat, som ett kollage. sen har vi viktiga papper som BVC, dagis uppsatta. Det är en himla praktisk röra som fyller en bra funktion.

Om vi sätter upp ett nytt foto eller bara tar en nål och hänger någon ny mojäng på väggen så upptäcker hon det direkt. Vi har lekt lite med detta och hon märker och pekar om vi byter ut ett foto på väggen mot ett annat. Det verkar som barn har fotografiskt minne typ.

Ja, mitt mellanbarn, en flicka är sån som observerar allting. Dessutom påpekar hon alltid om hennes storasyster ritat nåt fel eller skrivit fel osv så barnen är olika noggranna också. Men det minns jag själv som barn att man såg helt andra saker..ex på staket runt tomten och sådana saker, man hade ju full koll på hur det såg ut och vart man kunde klättra över enklast och sådana saker.
  • Mrs Okänd
    YokohamaNr2 skrev 2015-01-21 12:58:41 följande:
    Det kan vara väldigt praktiskt också, min numera 8-åring har fotografiskt minne och han glömmer verkligen ingenting. Var perfekt när vi satt och sorterade foton för att ha i en fotobok, han visste precis var och när allt var när vi senila föräldrar har glömt bort. Igår hjälpte han mig med att memorera en karta så vi kunde åka och köpa en grej!

Haha...ja det gäller ju att ta till vara på detta. Solig
Svar på tråden 4:årig tjej avslutar mina mening