Inlägg från: erikswed |Visa alla inlägg
  • erikswed

4:årig tjej avslutar mina mening

hej
    Detta är ju inte ett problem på något sätt men vill höra med andra hur vanligt detta är.

Jag kan säga, ska vi.. då avslutar hon med "gå ut" eller "Handla kinderäg".
    Säger jag ska vi.. upprepande så bara matar hon på med förslag. 

Har vi folk hemma och vi sitter och pratar om ditt och datt så kan hon stå i dörröppningen och avsluta våra meningar. Detta är naturligtvis väldigt kul och underhållande.

Naturligtvis är hon som en vanlig 4 åring, ska göra allt själv, klä sig , diska. sova, hon vill ibland gå ut själv och leka men vi väntar med det

Jag funderar ibland om hon verkligen ska vara såhär hypermedveten.

Har någon varit med om liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-19 11:53
    att diska ibland (sällan)är en del av att göra allt själv. När vi kommer in i hallen så vill hon ofta gå ut igen själv. Vi vågar inte släppa ut henna.

• Svar på tråden 4:årig tjej avslutar mina mening
  • erikswed

Känner igen det där med badet. Vår dotter gjorde, sa samma sak.
    Ja de små liven verkar ha otrolig koll på sin omgivning.

Upplevde ett annat fenomen. På vår köksvägg har vi ca 30 10x15 bilder, semesterbilder, blandat, som ett kollage. sen har vi viktiga papper som BVC, dagis uppsatta. Det är en himla praktisk röra som fyller en bra funktion.

Om vi sätter upp ett nytt foto eller bara tar en nål och hänger någon ny mojäng på väggen så upptäcker hon det direkt. Vi har lekt lite med detta och hon märker och pekar om vi byter ut ett foto på väggen mot ett annat. Det verkar som barn har fotografiskt minne typ.

• erikswed

Det är ju inte klokt va ungar kan alltså kul att höra era historier

Svar på tråden 4:årig tjej avslutar mina mening