• Carro_39

IVF 2015 ska vi följas?

Hej,

Jag började på Huddinge i höstas efter 5 års försök på egen hand med en rad olika incidenter bl.a. 2 st utomkvedshavandeskap och 2 st missfall.

Jag kände mig inte så hoppfull tyvärr efter allt jag varit med om:(

Men vi blev fantastisk mottagna av härlig positiv personal och kunniga läkare,

Vi satte igång med äggplock med hormon stimulering innan, gonal f och ovitrelle.

Fick ut 8 ägg varav 3 blev befruktade.

Dem återförde ett av dem på dag 2 som tyvärr inte blev någon graviditet.

Väntade 1 månad och fick sedan en cysta på ena äggstocken, som gjorde attans ont, var inne akut men det gick sedan över av sig själv.

Läkaren beordrade vila från ivf 3 månader.

Körde igång efter 2 mån igen Jan 2015 efter diskussion med överläkare Huddinge.

Inga hormoner denna gång utan bara en ovitrelle en vecka innan insättning.

Vi hade en jätte fin blastocyst i frysen(från första äggplocket)som dem tinade upp och satte in 29 Januari.

Allt verkar har gått vägen och jag är nu i vecka 6. Jag trodde inte det skulle funka på första försöket( andra insättningen ) och håller tummarna nu att bebis stannar där den är:):)

All lycka till er andra, ge inte upp, till slut funkar det:):)

• Carro_39

Panisette:

När jag ringde och meddelade mitt negativa graviditets test vid första insättningen så sa dem att ett av dem andra 2 äggen klarat sig i 6 dagar o att dem fryst ner det:)

Lycka till med ruvningen :)

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?