IVF 2015 ska vi följas?
Hej jag hoppar oxå in här :)
Jag är på sprutdag 5 med menopur 225 och har två vul denna vecka o ett planerat ÄP v 13 :)
Hej jag hoppar oxå in här :)
Jag är på sprutdag 5 med menopur 225 och har två vul denna vecka o ett planerat ÄP v 13 :)
Välkommen :) är de din första ivf? :)
Hej och välkommen! :) vad roligt!
Då ligger vi ganska nära då. Jag är på sprutdag 7 på Menopuren men även orgalutranen som jag lagt till nu. Var på första VUL idag och det såg fint ut. Ska fortsätta spruta fram till tis kväll och gå på andra VUL på onsdag morgon. Där får jag med största sannolikhet ordination om att ta ägglossningsprutan på kvällen och äggplock på blir då på fre :) Detta är vårt första IVF/ICSI och med massvis med hopp och tur hoppas vi på att det är det enda.
Är det första ivfen för dig? Vad har du för symptom av hormonsprutorna? :)
Härligt :)
Ja, jag har känt sedan dag 1 med sprutan. Jag är ju känslig vad det gäller hormoner generellt. Men det kändes verkligen att äggblåsorna växte till sig redan från den kvällen. Började må dåligt andra dagen med menopuren, TRÖTTHETEN kom väldigt fort och jag var väldigt öm redan då i nedre delen av magen trots låg dos (112,5) BM sa att det kan bero på att jag är liten i kroppen. Vet ej? Men jag hade dessa symptom i en hel vecka. Lipade en massa pga värken i magen. Den smärtan avtog igår och jag mår bättre.
Nu är jag på sprutdag 9 och med stor sannolikhet blir det så att det är sista kvällen jag tar Menopuren och Orgalutranen, ska in på andra VULet imorgon för att se om de andra blåsorna växt till sig sedan sist. Imorgon kväll kommer jag i sådant fall få ta ägglossningsprutan.
Äggplock på fredag! Ser faktiskt fram emot äggplock (mer än jag fruktar för den konstigt nog) Men det blir väl säkert andra bullar när jag väl är där haha.
Kul att vi ligger ganska nära i behanlingen :) hoppas innerligt och håller tummarna på att det tar sig för oss på våran första IVf!!!!
Hej allihopa! Hoppas allt går bra för er där ute? Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
Imorse var jag på mitt andra VUL. Blåsorna hade vuxit ordentligt på de ytterligare tre kvällarna jag fick spruta sedan i söndags. De växter jämt och läkaren och BM tyckte att det såg fint ut. 11 blåsor sammalagt hade jag, varav de största var på 14,18,20,22 mm. Som jag misstänkte så låg de två största på höger sida för där är jag mer öm än på vänster.
Fick även ordination om att ta Ovitrelle (ägglossningsprutan) ikväll och på fredag tidigt på morgonen blir det äntligen äggplock:)) Är givetvis nervös men mest förväntansfull då jag vet om allt går fint så blir det insättning på Söndag.
Tror ni jag är glad över att slippa sprutorna imorgon eller?!! ;)
*håll tummarna att det går vägen här* nu har jag vi väntat allt för många år på detta, vill ju ha ett barn jag med :)
Tråkigt att höra Petris! :(
Jag kan inte riktigt tro att det är sant?!?
Nu är äggplocket gjort o fick ut 8 ägg :) hoppas på att alla blir befruktade så jag får några till frysen
Syns det att man är med i gruppen på sin egen fb sida? Vill inte gå ut med det ännu...
Det är ingen hemlig grupp...
Det är en sluten grupp.
Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!