• Alex78

IVF 2015 ska vi följas?

Hej tjejer !

Vilken bra ide' att starta denna tråd !

Jag håller på med mitt första ivf försök , är på ruvardag 14. Testdag är på tisdag. Tyvärr har jag fått blödningar och är rätt säker på att det är mensen som kommit . ???? Skulle egentligen fått mens för 3 dagar sedan och blev hoppfull då den var försenad . Men jag har läst på flera ställen att vagitorierna kan skjuta upp mensen vilket verkar vara fallet i mitt fall.

Usch, jag känner mig jätteledsen , trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt känslomässigt . De sista dagarna har jag varit jättenere, det känns som att jag har haft PMS varje dag sedan i torsdags då jag egentligen skulle ha fått mens. Är det någon mer som upplevt att vaggvisarna kan ge förlängd PMS period? ????

Jag undrar förresten också när man kan börja sitt nästa ivf försök? Tror ni att man kan börja redan på den första mens som inträffar efter den jag precis har fått? Tyvärr fick vi inga små embryon i frysen heller, så vi måste börja om från början igen. Känns tungt .

Kram på er

• Alex78

Stort tack för ditt stöd Elfia!

Va tråkigt att det inte lyckades för dig heller !

Det verkar som att vi båda är i samma situation, bortsett från att ni har ett litet embryo i frysen då. ???? Jag håller verkligen tummarna för att det kommer lyckas för er i maj!

Tyvärr är den blödning jag har nu alltmer likt en mens , så det är bara att acceptera fakta tror jag . Det var trots allt bara första försöket och det kommer nog bli några fler innan man börjar misströsta helt..

Har också haft en jättejobbig helg , skönt att den snart är slut . Tycker det jobbigaste är att inte veta och hela tiden klamra sig fast vid hoppet. Det är nästan bättre då att veta säkert och börja ställa in sig på nästa försök.

Ska ringa kliniken på tisdag (Sophiahemmet i Stockholm ) och fråga när man får göra nästa försök !

• Alex78

Hej!

Testade negativt idag på TD. Känns rätt tungt just nu. ????

• Alex78
    Magda 01 skrev 2015-04-09 18:33:11 följande:

Hej tjejer I dag fick jag en ny plan för nästa ivf

Jag ringde och pratade med bm på Huddinge och vi skulle börja nästa mens så nu är det bara att vänta till den 20/4 :) känns bra

Ja, det känns alltid bättre när man kan planera framåt ! Själv ska jag börja med nästa försök i slutet av april. Håller tummarna för dig ! ????
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-04-15 09:52:26 följande:

Idag är det återföring....!

Jag är så nervös att dem ringer och säger att det inte klarat upptiningen :/

Allt ska man vara nervös för...!

Stort lycka till! Hoppas upptiningen gick bra?
  • Alex78
    mammelie skrev 2015-04-15 10:09:46 följande:

Hej! En liten fråga... jag är på rd 11 efter att ha fått tillbaka en tvådagars eskimå (FET). Jag har td på måndag. Testade negativt igår kväll, är det kört för mig? Jag vet att man inte ska testa tidigare än td men nu gjorde jag det ändå! smile1.gif Idag är det även 14 dagar sen jag fick positivt äl-test, har jag BIM idag då eller? Tacksam för svar! smile1.gif

Hej!

Jag tror att det är för tidigt att testa på rd 11. Det är definitivt inte kört, speciellt om du inte fått mens! Håller tummarna!

Ang din fråga om BIM vet jag tyvärr inte. (Måste fö erkänna att jag inte förstått vad BIM står för, är det någon som vill upplysa mig? ???? Har klurat ett tag nu, det tar lite tid innan man lär sig vad alla förkortningar här på familjeliv betyder... )
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-04-16 17:10:16 följande:
    Beräknad Icke Mens ;)
    Tack!????
  • Alex78

Av någon anledning får jag hela tiden massa frågetecken efter varje mening jag skriver . Verkar vara nåt knas med min iphone. Ifall någon undrar...

• Alex78
    mammelie skrev 2015-04-17 04:37:22 följande:

...och nu kom mensen... :'(

Usch vad tråkigt! Fast det kanske bara är en graviditets blödning. Jag förstår precis hur det känns, har precis gjort ett misslyckat ivf försök. ????
  • Alex78
    panisette skrev 2015-04-17 20:31:10 följande:

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Stort GRATTIS! Vad roligt!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?