• MissX

IVF 2015 ska vi följas?

Hoppar in här!

Gjorde äggplock idag, fick ut 5 ägg så ska tillbaka på fredag för återinförande och torsdag börjar jag med vaginaltabletterna.

Spännande och overkligt!

• MissX
    89Madeleine skrev 2015-05-14 13:18:45 följande:
    Jag har också återföring imorgon så då ruvar vi tillsammans :D vi håller tummarna för varandra! Kram
    Blåblomman och 89Madeleine jag har också återförande i morgon!

Fick ut 5 ägg varav tre hade blivit befruktade då jag pratade med dem igår.

Vart går ni och hur många ägg fick ni ut vet ni hur det gått för äggen? :)

Jag tänkte vänta med att fråga men kunde inte hålla mig!

:) :)
  • MissX
    Blomster84 skrev 2015-05-15 16:15:33 följande:

Vi har återinförande imorgon. Ska bli spännande att få tillbaka en blastis. Fick ett 3-dagars förra gången.

Blir även spännande att se om där är några fina blastisar till frysen. Hur länge efter ÄP har ni testdag?

Vi har testdag den 2/6

Jag funderade nu på varför man inte testar på mensdagen?

Så man ska kalla sig ruvare nu!
  • MissX

Kommer ni alla vänta till rätt datum?

Kommer man kunna hålla sig?

Kanske vi måste sluta en pakt att man inte får fuska?

:)

• MissX
    89Madeleine skrev 2015-05-16 10:06:02 följande:
    Haha en pakt låter bra! ;)

Men jag kommer att veta om det är plus eller minus redan nästa helg, för då är min mens beräknad och den är alltid i tid :P

Så det är ingen idé att tjuvtesta egentligen :P

Hoppas på ingen tant röd denna månad för någon av oss! Suck...
    Ja min mens är beräknad om 8 dagar och den brukar vara i tid så gott som alltid så jag tänker också att man får veta redan då?

Tänkte om lutinus kan gör så mensen dröjer eller varför testdag egentligen är om 17 dagar. Vet inte alls.
  • MissX
    Blåblomman skrev 2015-05-17 09:42:29 följande:
    Den inställningen har jag med. Orkar inte ha för stora förhoppningar.
    Ja man vill såklart inte hoppas för mycket. Men ändå så finns ju hoppet så länge motsatsen är bevisad. Usch hemska väntan!

Jag tänker att om det inte går nu kan vi ju ta ett fryst embryo och går inte det kan vi göra det igen och igen och sedan göra om behandlingen från början. Men jag vill verkligen inte gå igenom det igen!

Vad gör ni för att inte tänka för mycket tills man får ett besked?

Kram
  • MissX
    Lotten skrev 2015-05-17 12:26:08 följande:

Har någon av er varit tvungna att spola äggledarna innan IVF? Hur kändes det isf? Fick ni försöka på egen hand ett tag efter det innan ivf?

Jag spolade äggledarna för att se att allt var som det skulle.

Jag blev lite snurrig i huvudet, känslig där nere tydligen. Ingen smärta men lite molande lätt mensvärk kändes det som!

Min man har inga spermier alls så vi har inte försökt skaffa barn innan ivf. Eller hur man ska säga ???? dock gjorde vi 4 inseminationer innan ivf som misslyckades!
  • MissX
    Alex78 skrev 2015-05-18 10:51:41 följande:
    Jag är verkligen inte rätt person att svara på det. Igår satt jag och sökte på nätet efter "symtom ruvardag 5", vilket inte på något sätt hjälpte... Varje symtom jag känner ger mig hopp, tex. Illamående, molvärk som jag kände igår. Men illamående är väl en biverkning av lutinus om jag inte minns fel?

Jag tycker dessa dagar innan grav testet är hemska och vill bara vrida fram klockan. smile4.gif

Det är ju ännu jobbigare det datum mensen är beräknad (BIM) och varje toalettbesök blir ångestfyllt.
    Jag googlar nästan alla lediga stunder på symptom, ivf, statistik mm. Kommer bli tokig! Jag vet vad du menar med att man är orolig varje gång man ska på toaletten vid bim och då måste man ändå så ofta på toa!

Jobba är dock bra har jag märkt idag så ska försöka hålla mig sysselsatt.
  • MissX
    Alex78 skrev 2015-05-20 17:56:00 följande:
    Jag hoppas fortfarande, och blir glad såfort jag känner molvärk eftersom vissa säger att det är ett graviditets tecken. Men samtidigt oroar jag mig pga att det i princip är mitt enda symtom. Är livrädd för att få mens på måndag som är BIM för mig. Känns dock bättre att få dela med sig av sina tankar i denna tråd. smile1.gif
    Jag har BIM på söndag och är så nervös! Jag har inga symptom alls förutom lite mensvärk till och från. Ena gången på höger sida andra gången på vänster tredje gången ingenting. Ska bli skönt att veta om det är plus eller minus! Om massa dagar...
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?