• Blomster84

IVF 2015 ska vi följas?

Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:23 följande:

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. 

Usch! Hur långt gången är du?

Har själv haft 6 missfall o två utomkveds. Vet hur mycket det suger och hur arg och ledsen man blir.
  • Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:02:48 följande:

Var är ni i processen nu?

Jag och min sambo är på vårt 2 ivf försök. Äggåterföring på lördag. Mina missfall och utomkveds har varit med mina ex. Dock har jag en dotter på snart 10 som jag kommer vara evigt tacksam för. Skaffade barn väldigt tidigt och efter det har det gått utför. Men nu hoppas jag att det vänder.

Tidiga missfall är nog så jobbigt. Har fått missfall allt emellan v 5-11. Blivit kollad och enligt doktorerna finns det inget svar på varför. Har bara haft otur :/
  • Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:16:47 följande:

Usch. Håller verkligen tummarna att det ska gå den här gången. 

Tack så mycket. Känns bra faktiskt. Är mer hoppfull än vad jag känt mig tidigare. Hoppas det går vägen för er snart också. Vart är ni i processen?
  • Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:28:05 följande:

Vårt första IVF startades i februari. Första färska med tvådagars misslyckades helt. Fick två fina blastisar till frysen. Detta var vårt första FET med en av dem, så vi har en kvar.

Vi har gjort 2 färska försök. Fick 2 blastisar till frysen på första försöket men valde att köra ett nytt färskt som andra försök också. Pratade precis med kliniken och 9/10 ägg blev befruktade så det känns bra.

Har läst att det är stor chans att lyckas med frysta blastisar och ni har trots allt ett kvar. Men jag vet också att det inte hjälper mycket att säga så just nu. När får ni försöka igen? Tänker på er
  • Blomster84
    Alex78 skrev 2015-05-12 16:37:13 följande:

Usch vad tråkigt, beklagar lantlollan.

Jag har aldrig varit med om missfall då jag aldrig ens lyckats bli gravid men jag förstår att det måste vara jättejobbigt.

Jag gjorde ägguttag igår, 9 ägg fick de ut. Idag hörde vi att 6 har befruktats och om det finns ett tillräckligt fint embryo imorgon blir det ET imorgon.

Kram

Vad härligt! Lycka till med ET imorgon. Håller tummarna för er :)
  • Blomster84
    1983an skrev 2015-05-12 16:37:34 följande:

Vi gjorde utplock förra veckan, vårt 3e försök, och idag fick vi besked när vi klev in i salen att vi kunde sätta in två. Lite stort beslut att bara ta sådär på en minut, men efter 17 ägg, blev det 1 blasto med toppkvalité och 3 halvbra som skulle odlas vidare. Så vi satte in 2 st. Någon som satt in två tidigare? Känns lite läskigt, men så klart väldigt spännande. Testdag om 18 dagar..

Vad spännande! Satte dom in 2 blastocyster eller? Hur länge odlar dom de andra?

Grattis till ruvandet :) kram
  • Blomster84
    1983an skrev 2015-05-12 17:01:35 följande:

Ja precis, 2 blastocyster, från dag 5 :) Lite läskigt med två, men de sa att risken inte var så stor att det skulle bli tvillingar. Och att de andra, som de såg ut just nu , inte kunde frysas ner, utan de ville se hur de såg ut imorgon för ev nedfrysning för de delade sig lite långsamt.

Tack :) Kram

Visst är det fantastiskt vad dom kan göra! Hoppas verkligen att minst en fäster och blir en liten busunge. Vem vet, kanske t.o.m blir dubbel lycka hihi. Hoppas resterande blastisar ökar tempot lite så de går att frysa in imorgon. Alltid bra med lite reserver i kylen ;) vi ska också få tillbaka en blastis på lördag. Spännande! Kram
  • Blomster84
    1983an skrev 2015-05-12 22:33:39 följande:

Tack :) Vad spännande, då ruvar vi nästan samtidigt! Hoppas det går bra på lördag :) har ni många i frysen?

Vi har två i frysen sedan första försöket. :)
  • Blomster84

Vi har återinförande imorgon. Ska bli spännande att få tillbaka en blastis. Fick ett 3-dagars förra gången.

Blir även spännande att se om där är några fina blastisar till frysen. Hur länge efter ÄP har ni testdag?

• Blomster84
    MissX skrev 2015-05-15 16:33:13 följande:

Vi har testdag den 2/6

Jag funderade nu på varför man inte testar på mensdagen?

Så man ska kalla sig ruvare nu!

Har faktiskt ingen aning. Antar att man låter det gå lite längre tid för att man ska få ett säkrare resultat då man producerar hCG olika snabbt.

Grattis till ruvandet. Håller tummarna för er :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?