• Filli89

IVF 2015 ska vi följas?

89Madeleine skrev 2015-05-08 16:28:54 följande:
    Hej! :)

Jag fick ju mensen :(

Så nu väntar jag på ägglossning.

Jag hoppas att den kommer imorgon. Gör den inte det så får vi vänta en månad till FET.

Vad jobbigt att vänta när man bara vill börja på en gång! :(

Kram
    Nemen Madeleine och elfia är det här ni håller hus hahaha den andra tråden blev så tyst letar efter några o dela tankar med, ska ta blod prov imorn för att se om hormonerna är nere, är så orolig.. hur går det för er? Föresten är denna huvudvärk normal?
  • Filli89

Av 11 ägg var 9 dugliga av de 9 blev 6 befruktade. Insättning på lördag, här får man tillbaka upp till 3 embryo, läkaren sa till mig för att de finns tre steg av bra embryo topp mitt emellan och på gränsen, han sa embryot avgör inte om det blir en graviditet dvs det kan misslyckas med topp embryo och tvärtom. Allt detta är nervöst. Hur räknar man dagarna föresten är det från äp ner lr insättning ner?

• Filli89
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:08 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Lider med dig Madeleine, snart är det er tur, nya tag. Kram
  • Filli89

Hej tjejer, hur går det för alla? Själv plussade jah tre dagar innan testdag men började blöda på själva testdagen, mkt tufft. Kändes som en hemsk prank. Men nya tider nya tag. Började med mina hormoner idag för ett stimulerat FET denna gång, hoppas det blir en graviditet som ja får behålla denna gång, är helt slut av detta.

• Filli89
    89Madeleine skrev 2015-09-04 18:04:17 följande:

Hörrni, man ska ju inte ha sex de första dagarna, men hur är det med orgasm? Är det skadligt för embryot?

(Ursäkta frågan haha, kan hålla mig, men är bara nyfiken)

Vi blev förbjudna sex helt och hållet faktiskt så för att vara på den säkra sidan skulle ja avstå helt. Hur går det för dig. Själv är jag tillbaka i Svea och fått börja utredning om på nytt lämnar spermaprov och blod prov för äggreserven. Allt går så sagta beroende på hur det ser ut skickar hon remiss för IVF som tar uteliggare upp till tre månader och kanske mer om man inte använder sig utav vårdgarantin.
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?