• Saturnus

IVF 2015 ska vi följas?

Petris skrev 2015-03-05 07:15:49 följande:

Förra gången hade ja 9 -10 äggblåsor och de dom fick ut då va 6 st men 1 var omoget, kommer inte ihåg vilken storlek dom va på! Denna gång hade ja 8-9 äggblåsor och fick ut 7 ägg var av 1 som va omoget, på vul mätte dom blåsorna 2 st på 19 och resten varierande mellan 8-14.. Detta va på fredagen och läkaren sa att ÄP blir måndag eller tisdsg han ville diskutera m dom andra läkarna, dom ringde mig fredag eftermiddag och sa att vi tycker dom som är på 8 ska få en chans att växa till sig så ja fick plocket en dag senare, på tisdagen. Ägglossnings sprutan tog ja på söndagen och plockades på tisdagen! Alla småblåsor hade växt på sig,över 10 sa dom på Huddinge att dom måste va för att kunna plockas.. Hur många blåsor hade du igår och vilken storlek va dom på!? Idag får ja veta om ja blir ruvare eller inte.... Igår ringde ja och kolla om de blivit befruktade och de hade dom! :) av 6 ägg så är 5 befruktade. :) Nu ska dom bara dela sig oxå, så många jobbig steg i denna process! Kram

Jag hade:

2 x 14-15

2 x 11-12

1 x 10

och några under fem. Ett vul kvar i morgon & Äggplock blir på måndag om jag inte avbryter. Drygt när man bara har en chans kvar. Vill så gärna ha flera för att öka chanserna o få något till frysen. Jag vet ju att flera faller bort under processens gång!

Ditt 10 poängs ägg blev ingen graviditet eller har du barn sedan tidigare? Håller tummarna för att alla fem delas fint!!
  • Saturnus

Åh vad härligt Frida B & Petris!!! Håller tummarna för att ni fått toppenembryon tillbaka & att ni får till frysen för syskon! Spännande!

Jag har en son som är 3år, åh jag vill så gärna få ett syskon till honom. I morgon är det VUL för mig då får vi se vad som händer. Blev tokförkyld ikväll, hoppas det inte påverkar!

Kram & grattis!

• Saturnus
    Grynis skrev 2015-03-06 13:23:58 följande:

Då var äggplocket gjort och det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Underbar personal som verkligen var lugna och metodiska under hela proceduren.

12 ägg fick dom ut och målet är att odla till blastocystor så nu är det bara att hoppas att det blir så.

Hade lite mensvärksliknande smärtor efterråt men är nu helt smärtfri. Kan ömma till lite när jag är uppe och går men annars mår jag jätte bra :)

Hur går det för er andra?

Kram

Wow 12 ägg grattis! Hoppas på många befruktade.

Jag var på mitt andra vul idag och blev glad för mina fyra ägg. 2 x 17,5 och 1 x 15,5 och 1x 14,5 så någorlunda jämna. Nu hoppas jag att alla blir mogna o i allafall tre befruktade. På måndag gäller det!

Håller med ogillar lutinus. Äckligt o sedan mår jag sådär av det!

Håller tummarna för många pluss i mars & barn 2015!
  • Saturnus
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 18:06:57 följande:

Hej på er tänkte bara berätta att vi gör vår 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp idag på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad smile1.gif
    Åh stort grattis!!! Håller tummarna stenhårt! Vilken kämpe du är! Har dom ändrat någon medicinering för dig? Kram
  • Saturnus
    Magda 01 skrev 2015-03-07 18:49:32 följande:

Hej tjejer

Jag hoppar in här

Jag och min man har försökt i 2 år utan att jag har blivit gravid

Nu har vi börjat med ivf behandling på Huddinge sjukhus

På tisdag blir det äggplockning :) jag har 17 blåsor

Jag har 1 på 18 och dom andra ligger på 14 och 9

Jag hoppas dom andra kommer ligga på 17 så dom kan ta ut mer ägg

Spännande! Då ligger vi ganska lika & kan följas åt. Äggplock på måndag för mig. Vilken dag gjorde du ditt vul?
  • Saturnus
    Petris skrev 2015-03-07 20:24:37 följande:

Nää usch krya på dig! Ja har åkt på bihåleinflammation men pratat m Huddinge och de va okej att ta antibiotika men då för gravida. Både ja och min sambo låg ju i influensa veckan innan ÄP och de märktes på sperma provet då de annars är fullt normalt men nu va de få och långsamma spermier. Dom fick tydligen göra ICSI.. Så de påverkade verkligen, att han va så sjuk!!! men alla utom 1 vart ju berfuktade så de va bra ändå! Känner du av ngt ännu? Ja har molvärk i magen vet ej om de är bra eller dåligt!? Ska försöka stt inte analysera minsta lilla denna gång. : ) Precis som du skrev att nu kan man inte göra ngt utan de är kroppen som bestämmer om den lilla vill bo kvar eller inte... Vila och drick mkt vätska! Kram

Vi verkar vara flera. Jag blev stormförkyld igår. Har dock ingen feber, känns bra. Vad skönt att du fick så många befruktade ändå. Bra ägg mao! :)

Krya på er alla i tråden.
  • Saturnus

Nu är äggplocket klart! Jag fick ut 5 ägg! Känner mig så glad och lyckligt lottad. Nu hoppas jag på bättre kvalitet! Nu börjar den nervösa resan över hur många som blir befruktade! Men jag njuter för stunden!

Kram på er allihopa!

• Saturnus

Tack! Jaaaa hoppas på många bra! Ni körde också ICSI?

Petris skrev 2015-03-09 11:02:24 följande:

Ååh va underbart! Grattis till dina ägg. Då fick vi nästan ut samma antal, ja fick ju ut 6 st och 5 vart befruktade och dela sig! Hoppas likaså för dig. :) Skönt de är över nu! :) Kram

• Saturnus
    Elfia skrev 2015-03-09 20:01:25 följande:

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

Välkommen till tråden! Spännande och bra gjort. Snart är du en fena på att sticka in nålar. :) Håller tummarna!
  • Saturnus

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

• Saturnus

Det blev inget ET idag! Ägget hade delat sig men inge bra kvalité. Från fem ägg till inget känns så orättvist. Jag är ensamstående och åker till DK. Det var mitt sista försök och inga pengar för flygbiljetter får jag tillbaka och troligtvis inget för det misslyckade försöket. Idag ska jag stämma av med kliniken. Allt är svart! Inget syskon till min son. Glad att jag har honom men önskade verkligen ett syskon! Jag tror det är över nu, är över 40. Så svårt att släppa min stora önskan!

• Saturnus
    Petris skrev 2015-03-16 13:04:35 följande:

Väntan är så jobbig! Kan de inte bara vara lördag så vi kan testa! Väldigt stolt att ja ej tjuvtestat denna gång. Min mens va beräknad i lördags så 2 dagar över tiden.. Fick mens på ruvdag 9 sist.. Nervös är bara förnamnet!!!

Tack för värmande kommentarer från dig! Jag håller tummar & tår för att det går vägen och att mensen håller sig borta! Kraaaaam
  • Saturnus
    Petris skrev 2015-03-20 11:10:22 följande:

Så himla ledsen!! Blöder massa 1 dag innan testdag.. :( Livet är otroligt tungt och hårt just nu! Bryta ihop och komma igen.. Önskar er alla andra lycka till <3 Och Frida ja håller tumamrna att du får ett fint plus imorgon! :)

Åh nej! Men har du testat? Man kan blöda trots graviditet, jag hoppas det är så! Håller tummarna & kramar om!
  • Saturnus
    89Madeleine skrev 2015-04-14 12:48:37 följande:

Gjorde akupunktur idag :D

Vet att en gång kanske inte hjälper, men i vilket fall som helst så är ju en gång kanske bättre än ingen :P

För imorgon har vi dagen med stort D!

Vad skönt! Håller tummarna inför morgondagen! Klart det kan lyckas, det bästa stället för ägget är att vara i din kropp! :)
  • Saturnus
    Blåblomman skrev 2015-04-16 20:32:59 följande:

Låter lovande mammelie! Håller tummarna.

Ikväll börjar jag att spraya med synarela. Efter nästa blödning blir det dags för sprutorna. Känns skönt att ha kommit igång.

Spännande! Jag är nyfiken på långa protokollet. Har du testat det förut? Hur kommer det sig att du kör det? Får man fråga om din ålder? Jag är nämligen 40 och fått rek långa prot men lite orolig för nedregleringen.
  • Saturnus
    panisette skrev 2015-04-17 20:31:10 följande:

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Stort grattis! Håller tummarna. Njut!
  • Saturnus
    Lantlollan skrev 2015-05-05 18:49:13 följande:

Hej på er,

Har varit borta från FL några månader. Vårt första IVF/ICSI-försök misslyckades, men vi lyckades få två 5-dagars blastisar till frysen. Den 27/4 fick vi tillbaks en sådan och igår plussade vi. Vågar dock inte ta ut segern i förskott (erfarenhet av mf) - det är långt till mål. Vågar knappt ens glädjas lite grand, även om jag försöker. Men nu håller vi tummarna så hårt vi kan för att detta ska lyckas.

Hjärta

Stort grattis! Njut & jag håller tummarna såklart!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?