IVF 2015 ska vi följas?
Förra gången hade ja 9 -10 äggblåsor och de dom fick ut då va 6 st men 1 var omoget, kommer inte ihåg vilken storlek dom va på! Denna gång hade ja 8-9 äggblåsor och fick ut 7 ägg var av 1 som va omoget, på vul mätte dom blåsorna 2 st på 19 och resten varierande mellan 8-14.. Detta va på fredagen och läkaren sa att ÄP blir måndag eller tisdsg han ville diskutera m dom andra läkarna, dom ringde mig fredag eftermiddag och sa att vi tycker dom som är på 8 ska få en chans att växa till sig så ja fick plocket en dag senare, på tisdagen. Ägglossnings sprutan tog ja på söndagen och plockades på tisdagen! Alla småblåsor hade växt på sig,över 10 sa dom på Huddinge att dom måste va för att kunna plockas.. Hur många blåsor hade du igår och vilken storlek va dom på!? Idag får ja veta om ja blir ruvare eller inte.... Igår ringde ja och kolla om de blivit befruktade och de hade dom! :) av 6 ägg så är 5 befruktade. :) Nu ska dom bara dela sig oxå, så många jobbig steg i denna process! Kram
2 x 14-15
2 x 11-12
1 x 10
och några under fem. Ett vul kvar i morgon & Äggplock blir på måndag om jag inte avbryter. Drygt när man bara har en chans kvar. Vill så gärna ha flera för att öka chanserna o få något till frysen. Jag vet ju att flera faller bort under processens gång!
Ditt 10 poängs ägg blev ingen graviditet eller har du barn sedan tidigare? Håller tummarna för att alla fem delas fint!!