• Blåblomman

IVF 2015 ska vi följas?

Hmm nu är jag lite irriterad och besviken, dels på mig dels på byråkratin.. Det visade sig att Hudding skickat iväg remissen till Fertilitetscentrum redan 20 februari. Jag kontaktade vårdgarantin 6 dagar senare ovetandes om detta. Det tog sen fertilitetscentrum 1 månad att skicka ut kallelsen och ytterligare en månad framåt innan vi får komma dit. Hade vi hamnat på St Görans hade de kunnat erbjuda oss en tid inom 14 dagar...alltså redan i början av mars. så irriterande! I eftermiddag ska jag kolla med fertilitetscentrum om vi kan komma tidigare. Men hade så gärna velat gå på St Görans det ligger mycket bättre till för oss geografiskt. Fan också.

• Blåblomman
    Elfia skrev 2015-03-17 09:43:55 följande:

Väldigt märkligt att Huddinge inte talat om detta för er, att de skickat iväg remissen då de skulle gör det den gången..

Tråkigt! Förstår att du är upprörd över detta.

Hoppas det löser sig och ni får börja snart.

Tydligen gör de inte det. Alltså de har skickat iväg remissen en vecka innan jag ens ringde vårdgarantin, så när de fick vetskap om det lät de det vara eftersom de redan skickat iväg remissen... Man kan ju tycka att de ska skicka iväg enligt vårdgarantin också även om de skickat iväg den genom "vanliga" kön också. Får se vad fertilitetscentrum säger. Just nu spelar det egentligen ingen roll, får vi ingen tid innan slutet av nästa vecka kommer min mens och vi komme ju ändå få vänta en månad på nästa innan man kan börja. Så tidigast i slutet av april. Suck. Bannar mig själv att jag inte ringde vårdgarantin samma dag vi fick svar från Huddinge, men visste inte då att man kunde ringa innan 3 månader.
  • Blåblomman
    Elfia skrev 2015-03-17 11:46:01 följande:

Jag brukar säga att allt händer av en orsak. Även om väntan är jobbig (tro mig, jag vet) så får ni snart sätta igång och det är ju det viktigaste.

Lycka till!

Ja man får ju tänka så. Men konstigt att vårdgarantin inte gäller när de (Huddinge) skickat iväg remissen till en klinik som ändå har lång väntetid. Jaja får intala mig att det inte är så långt till april/maj och att vi nu får ett eget försök till.
  • Blåblomman
    Solros79 skrev 2015-03-23 11:54:41 följande:

Hej allihopa,

Måste bara få skriva av mig...är så frustrerad  Sambon och jag väntar på att få komma till Huddinge för IVF. Fick första brevet som bekräftade att de hade tagit emot remissen. I brevet stod det att det tar mellan 4-6 veckor att få att få remissen bedömd....nu har det går över 6 veckor och inget händer!

Min sambo ringde idag och de sa att de tyvärr ligger efter och att de inte har hunnit med....blir så ledsen!

Vi vet inte ens om vi får stå i kön eller inte....att det ska behöva ta så lååång tid för att ens komma till första steget. Jag vet att de säkert gör sitt bästa och är underbemannade men vi då? De måste väl veta eller ana hur man själv mår när man är i den här sistsen? att varje dag känns som år?! Att man får använda all styrka man har för att inte ge uppp och orka vänta.....Det gör ont i mig varje dag, varje timme.....men jag slår bort och det försöker tänka på annat....

Vi får redan vänta så mycket på vår mirakel.....önskar bara att man inte gjorden den väntan ännu värre.....

För oss tog det ca 7 veckor att få remissen bedömd. Sen ringde jag vårdgarantin men eftersom huddinge hade hunnit skicka iväg remissen så fick vi inte tid via garantin vilken var riktigt irriterande. Den kliniken hade nämligen kunnat erbjuda oss tid typ samma vecka. Nu får vi vänta yttetligare några veckor innan vi får börja. Hoppas ni får besked snart, men ett tips är att samma dag ni får remissen godkänd är att ringa vårdgarantin för att korta ner väntetiden!
  • Blåblomman

Låter lovande mammelie! Håller tummarna.

Ikväll börjar jag att spraya med synarela. Efter nästa blödning blir det dags för sprutorna. Känns skönt att ha kommit igång.

• Blåblomman
    Saturnus skrev 2015-04-16 22:16:22 följande:

Spännande! Jag är nyfiken på långa protokollet. Har du testat det förut? Hur kommer det sig att du kör det? Får man fråga om din ålder? Jag är nämligen 40 och fått rek långa prot men lite orolig för nedregleringen.

Nej detta är första ivf försöket så har inte sprayat förut. Får det dels för min endometrios, att den ska lägga sig lite samtidigt som jag tydligen var på dag 21 igår och det är då man kan börja spraya utan att det egentligen blir ett längre protokoll. Kommer troligtvis få en blödning runt den dag jag ska ändå och så börjar jag med sprutorna efter det.

Jag är 37 år. Hoppas att jag inte ska få så många biverkningar.
  • Blåblomman
    panisette skrev 2015-04-17 20:31:10 följande:

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Men åhh det är ju fantastiska nyheter! Vad roligt och stort stort grattis!!
  • Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:23 följande:

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. 

Vad tråkigt Lantlollan :( beklagar verkligen.
  • Blåblomman

Nu är äggplocket klart. De fick ut 6 st. Nu får vi hoppas det finns ett guldägg bland dessa. Återförandet blir på måndag.

• Blåblomman

Vi fick ut 6 ägg, 5 blev befruktade. Nu hoppas vi att någon ska klara sig till frysen. Jag har testdag 3/6.

• Blåblomman
    MissX skrev 2015-05-16 11:50:37 följande:

Ja min mens är beräknad om 8 dagar och den brukar vara i tid så gott som alltid så jag tänker också att man får veta redan då?

Tänkte om lutinus kan gör så mensen dröjer eller varför testdag egentligen är om 17 dagar. Vet inte alls.

Ja jag tror att Lutinus kan göra så att mensen dröjer upp till en vecka.
  • Blåblomman
    Alex78 skrev 2015-05-16 15:06:18 följande:

För mig sköt lutinus upp mensen 4 dagar vid förra ivf försöket. Lika bra att vara inställd på att även om mensen är sen behöver man inte nödvändigtvis vara gravid. Då blir man mindre besviken sen..

Den inställningen har jag med. Orkar inte ha för stora förhoppningar.
  • Blåblomman
    MissX skrev 2015-05-17 11:17:04 följande:

Ja man vill såklart inte hoppas för mycket. Men ändå så finns ju hoppet så länge motsatsen är bevisad. Usch hemska väntan!

Jag tänker att om det inte går nu kan vi ju ta ett fryst embryo och går inte det kan vi göra det igen och igen och sedan göra om behandlingen från början. Men jag vill verkligen inte gå igenom det igen!

Vad gör ni för att inte tänka för mycket tills man får ett besked?

Kram

Vi vet ännu inte om något av våra andra ägg klarade sig till frysen. Men om vi får det känns det lite tryggare. Jadu, även om man håller sig sysselsatt så tänker man ju på det ändå. Konstant. Nu är jag bara på rd 2 så det är ju alldeles för tidigt för att veta. Kommer bli jobbigare om en vecka. Men man får nog försöka boka in roliga saker som man kan se fram emot.
  • Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-07-03 09:10:32 följande:

Vårt förra försök slutade i mf, men nu har vi plussat igen (FET med blastis). Hoppas på att det här blir tredje gången gillt på två sätt, tredje graviditeten gillt och tredje insättningen gillt...

Vilka goda nyheter! Nu håller jag tummarna stenhårt!!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?