• Blomster84

IVF 2015 ska vi följas?

Alex78 skrev 2015-05-20 14:46:46 följande:

Hej!

Hur går det för er andra som ruvar?

Skälv håller jag på och analyserar symtom hela tiden och håller på att bli tokig .

Tidigare hade jag illamående, men det känner jag inte längre. Och brösten ömmar klart mindre nu. Det kan väl inte vara ett gott tecken ?!

Är på ruvardag 7 om man räknar ET dagen som dag 0.

Det enda symtom jag har är lite molvärk i magen .

Det är verkligen fruktansvärt jobbigt det här!

Jag är på ruvardag 4 med en blastocyst. Tiden går så saaaakta. Ömma och svullna bröst (gått upp en kupa) och kissnödig konstant men det är säkert pga Lutinus.

Förra gången fick jag mens 14 dagar efter ÄP så jag tror jag har BIM på måndag. Suck...
  • Blomster84
    Alex78 skrev 2015-05-20 16:39:06 följande:

Men om du har fått större bröst som ömmar är ju detta säkert ett gott tecken!

Jag är också kissnödig ofta, hoppas det är ett gott tecken. Man får gripa efter halmstrån här....

Ja det är bara till att hoppas. Hur går det för dig?
  • Blomster84

Är det någon som vet hur länge man måste vänta efter ett färskt ivf (ET) innan man får göra FET?

• Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:08 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Fy vad trist! Känner med er. Många kramar till er
  • Blomster84

Nån mer än jag som blir kissnödig hela tiden? De senaste 3 dagarna har jag kissat 12-13 ggr per dag. Har svullna och ömma bröst men annars inget. Är på rd 6

• Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-05-25 15:27:50 följande:

Pratat med barnmorskan nu och det blir ultraljud den 2/6 för ett stimulerat försök i naturlig cykel :)

Skönt att hinna med ett 4:e försök innan sommaren!

Någon som har erfarenhet från stimulerat?

Har bara gjort två ostimulerade...

Vi fick besked idag om att vi får göra ett ostimulerat FET innan sommaren också. Kollade äggstockarna idag och dom såg bra ut. Har UL den 4/6. Spännande! :)
  • Blomster84
    Lotten skrev 2015-06-09 21:17:43 följande:

Hej! Igår fick vi veta att vi blir uppsatta på kö för ivf. Första besöket tidigast i höst. Ni som gjort det första besöket. Hur lång tid tog det från första besök till äggplock?

Beror på vart i din naturliga cykel du är, om det är långt eller kort protokoll och hur många dagar du måste spruta innan äggblåsorna är lagom stora. Jag sprutade bara i 8-9 dagar från dag 2 i min naturliga cykel och 2 dagar efter jag tog sista sprutan var det äggplock. Önskar er all lycka till! Vad spännande för er att komma igång :) njut av sommaren. Sen blir det full rulle ;) kram
  • Blomster84
    Lotten skrev 2015-06-10 10:48:47 följande:

Okej, tack för infon :) känner mig helt vilsen. Så mycket nytt. Men hur många besök fick du göra ungefär? Hur löste du det på jobbet tex? Jag jobbar i barnomsorg, lite svårare att bara sticka ifrån, det ska planeras in med vikarier osv. Måste jag prata med chefen tro? Kram

Jag berättade för chefen att vi skulle gå igenom ivf behandlingar. Jag jobbar i blomsterbutik och vi är bara 3 st så jag kände att det var bäst att berätta varför jag kommer vara borta då och få med väldigt kort varsel. Men det gör man ju som man vill. Det är ju ingen skyldighet man har. Är dock säker på att dina kollegor som jobbar med barn också kan förstå din längtan efter egna barn och därför inte har nåt emot att du måste vara borta då och då. Men som sagt, du behöver inte berätta om du inte vill, du kan ju vara sjuk eller bara ha läkarbesök. Vi gick på inskrivning, VUL efter ett antal dagar med sprutor, sen ett extra VUL första gången för att se hur min kropp reagerade på medicinen , äggplock och sen insättning. 5 besök totalt. Andra försöket var det bara VUL, äggplock och insättning så totalt 3 besök. Dock var jag hemma ett par dagar efter äggplock pga smärta båda gångerna. Hoppas detta hjälpte dig lite i ivf djungeln. :)
  • Blomster84

Jag hade ägglossning för 4 dagar sedan och har nu börjat få bruna flytningar. Tar inga hormoner och ska göra FET på lördag. Hoppas det bara är tillfälligt och inte mensen som kommer redan

• Blomster84
    Hey.orange skrev 2015-06-10 18:55:53 följande:

Inte nidis?

Nej tyvärr inte. Ska sätta in embryo på lördag och har inga äggledare kvar pga 2 utomkveds så kan omöjligt vara gravid. Ska ringa kliniken imorgon.
  • Blomster84
    Lotten skrev 2015-06-11 19:55:23 följande:

Tog du ut det i ledighet när du skulle iväg eller sjukanmälde du dig? Många frågor och tankar. Tack för svar :)

Jag tog ut det som ledighet när det bara var ett par timmar men sjukanmälde mig vid äggplock då jag visste att jag får ont i ett par dagar efteråt. Hur går det för dig?
  • Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-06-15 10:15:35 följande:

Jag var så dum och tjuvtestade idag på ruvardag 6 med en 6-dagars.

Fick minus....

Vet att det är väldigt tidigt, men kunde inte låta bli då andra fått svagt streck på denna dag. Suck dumma mig!!

Äh, du är inte dum. Du längtar och hoppas. Inte konstigt att det är svårt att hålla sig. Du ska se att det säkert blir ett fint plus om en vecka el så. Heja heja! Kram
  • Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-06-15 19:05:18 följande:

Tack! Jag hoppas verkligen... :( <3

Jag vet hur det känns vännen. Kram
  • Blomster84
    Lotten skrev 2015-06-16 12:36:16 följande:

Okej, ja det lär nog bli ngt sådant här med. Hade jätteont vid spolning och misstänker att äggplock lär göra lika ont eller ondare.

Vi har inte hört något ännu. Hoppas det kommer brev på posten om tid snart.

Kram

Be om all smärtlindring du kan få. Onödigt att ha mer ont än man måste. Jag hade några starka värktabletter typ som citadon hemma som jag tog efteråt.

Hoppas ni hör nåt snart :) kram
  • Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-06-17 12:10:38 följande:

Började blöda nu på ruvardag 8 :(

BIM är inte förrns på fredag och jag tar dessutom Lutinus som ska kunna fördröja mensen! :( Så kommer den tidigare istället!

Fjärde gången åt h*lvete då :(

Blöder du mycket? Tänker på dig. Jag vet att det låter dumt just nu men ge inte upp riktigt än. Kram
  • Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-06-17 13:00:41 följande:

Nej inte mycket, men fick minus på stickan också :(

Kram

Fortfarande tidigt att få ett plus på rd 8. Vem vet du kanske slutar blöda snart igen o får plus på TD? Försöker hålla ditt hopp uppe. Kram
  • Blomster84

Är på rd 5 med en blasto, men har börjat få rosa flytningar. Borde vara för tidigt för mens. Är bara på CD 23. Har gjort ostim fet. Någon som vet nåt?

• Blomster84

Att vara ledsen och gråta ofta tror jag är en väldigt vanlig nämnare bland oss som har svårt att bli gravida/få syskon. Blir det för mycket och du känner att du behöver mer stöd så tycker jag helt klart att du ska ta kontakt med en terapeut el kurator el liknande. Vår situation är otroligt psykiskt påfrestande.

Jag började blöda ikväll. Så vårt 3e försök har misslyckats. :( men det var iaf skönt att jag började blöda så snart efter insättning så jag slapp hoppas längre än nödvändigt.

Jag hoppas innerligt att ni får en tid snart och att det går vägen för er. Håller alla tummar och tår.

Glad midsommar till er båda :) kram

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?