• Krabaten1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Vi är nu på vårt 8:e försök till ett syskon. Ruvardag 1 idag, så nu börjar nästa steg i väntan. Hänger gärna med och hoppas med er! Skrattande

Men måste namnet stå på fakturan alltså, det borde ju kunna vara något kodnummer som endast den som behöver kan se. 

Vi har tyvärr ingen möjlighet till bruttolöneavdrag vare sig jag eller mannen. Det kunde ju vara lika för alla kan jag tycka.
  • Krabaten1
    Libra1 skrev 2015-04-23 11:56:05 följande:
    Ett stort lycka till! Har ni gjort 8 försök till syskon?

Tyvärr måste det nog göra det. För arbetsgivaren och kliniken har ingen kontakt. Men man kan ju alltid höra med sin klinik.

Vad tråkigt att inte ni kan få hjälp. Det borde verkligen vara lika för alla. Hur kommer det sig? Vägrar dem? Vi gjorde som så att vi betalde summan så att de slapp ligga ute med pengar. Så kan man också göra.
    Ja, precis, 8:e syskonförsöket nu. Vår dotter kom till på andra IVF-försöket. (Vad lite jag visste då om att vänta... ;))

Ja, vi har båda offentliga arbetsgivare som valt att "inte erbjuda den möjligheten". Här är det inte en fråga om pengarna, utan principen.  
  • Krabaten1

Nicka: En god vän sa till mig. "Vila allt du kan, för om du blir gravid kommer du att behöva alla krafter du kan få." Det kunde förstås ha känts jobbigt, när jag vet att väntan kan vara lång eller oändlig, men för mig tog det helt rätt. 

Vi har gjort så många försök nu, och jag har landat i ett vi gör ett par till (ruvar ju nu) och sedan får det kanske vara. Och det känns för första gången på länge helt ok när andra säger att dom ska få barn, jag blir inte längre förkrossad (och glad förstås, i en svårhanterlig röra av känslor).

• Krabaten1
    Libra1 skrev 2015-04-28 15:47:33 följande:
    Någon gång får man nog ge upp tyvärr. Men det är ju bara man själv som kan sätta stopp.

Hur går ruvningen? Vilken dag är du på? Testdag?
    Vi har testdag den 8/5. Vaknade i natt och kände att jag hade en dålig känsla i magen. Jag kunde inte somna om, gick upp och när jag varit vaken en stund kände jag inte alls hade mensvärk utan att jag var hungrig. Tala om att vara nojjig. :)

Ja, det är ju någonstans så att det tar stopp, men jag vill ju så gärna. 
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök