• Saturnus

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!
    Är så glad idag för jag fick nya provsvar och nästan alla prover mycket ser bättre ut. Ni som har koll på vad det betyder får gärna ge en hint. Det enda som inte blivit bättre är LH?!

Prov       förr           nu   
    -------------------------------------     
    TSH:      2,45         1.62
    AMH:      0,81         0,93 (ny method 25% längre)
    Prolaktin: 9,8          4,5
    LH:          2,8           3,3
    FSH        9,4            8,6
    Östradiol: 248         182

Jag är så förundrad att läkare säger att stress inte påverkar vid infertilitet. Jag har nu en mycket lugnare tillvaro efter ha haft en jättepressad situation under flera års tid. Åh om det inte är att jag nu mår bättre så beror det på akupunkturen. :)

• Saturnus
    Libra1 skrev 2015-04-30 00:33:13 följande:
    Jag tycker det ser bra ut. LH är ägglossningshormonet. Tror det bör ligga under 10 för att vara bra. :)

Bra att TSH gått ner lite.

Jag har faktiskt glömt att fråga vad mitt TSH låg på. Tack för att du påminde mig. :P
    De nada :)
  • Saturnus
    Nicka skrev 2015-05-02 01:08:16 följande:

Denna jäkla förkylning håller tyvärr ett fast grepp :( efter två veckor snorar jag o hostar fortfarande,,men men bättre nu än om en månad! Igår kom mensen så nu är de bara att vänta in nästa i slutet på maj så vi äntligen kan komma igång! Längtar så!

Åh vad jobbigt! Krya på dig! Då startar vi ungefär samtidigt och kan följas åt. Jag börjar spraya den 13/5. :)
  • Saturnus
    Nicka skrev 2015-05-03 20:54:50 följande:
    Tack :) ok! Vi börjar nog med sprutorna 29maj nånting skulle jag tro o sen blir de väl äggplock runt den 9/10 juni. Vart går ni?
    Danmark & ni?
  • Saturnus

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

• Saturnus

Tack för svar! Får avvakta lite mao.

Ni som kört akupunktur. Har ni gått under nedregleringen? Jag går hos en kines, han känns inte supertydlig på hur jag ska göra..

• Saturnus

Hej!

Vill gärna bolla med er. Har mera ägg än vad jag brukar men dom växer ojämt. Var på mitt andra vul. Har ett ägg som är större än alla andra.

1 x 21mm, 4 x 14mm, 1 x 13, 1 x 11, 1 x 9,5.

Har någon varit med om liknande? Undrar om jag förlorar det stora om jag sprutar någon dag till o sedan vill jag att äggen ska vars mogna. I väntan på svar från kliniken...

• Saturnus

Så glad, fick ut 8 ägg nu håller vi tummarna till många mogna & befruktade. Aldrig fått fler än 5 tidigare. Njuter idag trots att jag är medveten om att det är kvalitén som gäller o att många försvinner till nästa steg.

Fler på väg att bli ruvare närmsta dagarna?

• Saturnus

Håller tummarna att dem du fick tillbaka igår är guldembryo! Jag har plockats på 4-8 ägg på mina fyra ivf. Fått genomgående tre befruktade. Aldrig fått tillbaka något toppenembryo. Hoppas på dom tre som blivit befruktade men känner mig besviken över att antalet blev så få nu när jag fick flera ägg o att jag tidigare inte fått tillbaka något med bra kvalité....

Misströstar idag.

LadyMaria skrev 2015-06-07 09:37:07 följande:

Hur många utav era plockade ägg har gått att använda? Vi gör ivf/icsi pga få simmare.. men vid ET nämnde läkaren att kvalitén på flera av mina ägg var dåliga då vissa var så sköra att de gick sönder vid mikroinjektionen o vissa var tomma äggskal bara. Men jag har alltid fått tillbaks ett fint embryo varje gång.. men bara till frysen en gång. Är jätteorolig för detta nu..

men hon sa även att lyckas det inte nu så tyckte hon att vi skulle fortsätta privat om vi ville.

så här har det sett ut:

Ivf/icsi 1: 11 ägg, flera omogna pga låg dos gonal f. 1 fint embryo tillbaka. Neg

Ivf/icsi 2: 16 ägg, 8 gick att använda, 4 gick vidare. 1 till mig och 3 till frysen. Neg

Ivf/icsi 3: 11 ägg, 2 gick bara att använda och dessa embryon var bra. Fick tillbaka båda 2 igår. (2-dagars)

Har någon annan fått ägg som inte gått använda??

• Saturnus

Det blev ET den här gången. Tre ägg tog sig o ett var toppkvalitet. Fick tillbaka två ägg, 1 fyrcelligt & 1 två celligt. Inget till frysen. Nu är man ruvare igen o som jag hoppas!

Någon som tagit Q10 under ruvningen? Ska man sluta med det?

• Saturnus
    Nicka skrev 2015-06-09 18:59:40 följande:

Idag har vi gjort äggplocket 16 ägg fick dom ut och de är rekord för oss :) :) va lite uppstressad o nervös när vi kom, så jag fick lite lugnande, så skönt, sen två panodil och även en alvedon supp (eller va de nu kallas) så har knappt inte haft nån smärta alls. Lite komiskt va att precis innan jag skulle in så kissade jag men läkaren tömde mej på kiss när de va dags, detta har jag aldrig varit med om..varit såå trött hela dagen, sovit dåligt inatt. Lyckades slumra lite i bilen och sen sovit när vi kom hem, känner mej fortfarande lite sliten. Tanken va att gå å jobba imon, men då jag har ett fysiskt ansträngande och lite stressigt jobb blev jag rekommenderad att vara hemma. Imon ringer dom o talar om hur många som blev befruktade o planen är återförande på söndag :)

Grattis till så många ägg!!! :) håller tummarna inför morgondagens besked.
  • Saturnus
    Nicka skrev 2015-06-10 14:08:17 följande:

Idag ringde jag till Carlanderska och fick härliga besked.
    12 av 16 ägg har blivit befruktade Glad
    På söndag får vi tillbaka en blastocyst Glad och förhoppningsvis några stycken till frys!

Wow vilken skörd! Vilken lättnad, hoppas på att guldägget finns där! Kram & njut!
  • Saturnus
    Längta skrev 2015-06-12 07:20:28 följande:

phpmMyLIV92831.jpg

Åh wow stort grattis! Vad härligt!!! :)
  • Saturnus
    Nicka skrev 2015-06-12 06:21:43 följande:

Vaknade kl 4 imorse med sån fruktansvärd smärta i magen :( låg och verkligen försökte slappna av o vila tills klockan ringde en timme senare.. Kändes som när man är väldigt kissnödig och samtidigt en brännande känsla. Har släppt, så nu skall jag försöka ta mej till jobb..

Nickasworld.blogg.se

Konstigt borde inte kunna vara äggplocket. Skönt att det gick över, kanske är läge att prata med gyn om det uppstår igen. Ha en fin dag!
  • Saturnus
    Nicka skrev 2015-06-14 21:52:31 följande:

Har idag satt in en 5 dagars blastocyst :) så nu är man ruvare igen :) va ganska nervös idag, vet ej varför. Nu är jag bara trött.. Och om en timme är de dags att jobba..

Härligt! Välkommen i gänget. Jag är på ruvardag5, när fick du testdag?
  • Saturnus
    LadyMaria skrev 2015-06-17 09:14:26 följande:

FAN helvetes jävla skit!!! Ruvardag 11 och blod på pappret... precis som vid alla tidigare ET... har inga i frysen. 3e misslyckade ivf:n, 5e återföringen, 6 embryon.

Har du testat? Blöder du mycket. Du kan blöda ändå trots graviditet. Håller tummarna för det!
  • Saturnus

Testade idag på em och fick till min förvåning svagt positivt. Känner mig livrädd att det är fel på stickorna. I morgon bitti blir det test på morgonurin.

Håller tummarna för er andra. Någon fler som tjuvtestar eller är ni duktiga på att hålla ut?

• Saturnus
    Libra1 skrev 2015-06-18 17:56:29 följande:
    Grattis! Hoppas testet är starkare imorgon!!! :)
    Besviken.... Testet var svagare idag :( Urinen var fullt med lutinus på morgonen. Kan det påverka?
  • Saturnus
    LadyMaria skrev 2015-06-18 16:49:24 följande:
    Ja.. det kommer rikligt med färskt blod.. så nu får vi söka oss vidare privat.

Någon som har en klinik att rekommendera?
    Åh vad tråkigt, känner med dig! Carl von linne kliniken i Uppsala har jag hört mycket gott om. www.linne.se beror väl lite på vart ni bor i Sverige!
  • Saturnus
    GrukanGrace skrev 2015-06-19 10:30:17 följande:

Gör 6:e försöket. Har fått tillbaka en 3 dagars och en 5 dagars morula. Är nu på Ruvdag 8 räknat på 3:an

Tjuvtrstade i morse. Inget utslag.

Snälla håll tummarna.

Kram och glad midsommar

Klart vi håller tummarna! Glad midsommar till dig med!
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök