• sanla

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej, hoppar in här. 
    Har egentligen inte så många försöka bakom, men vi är på vårt andra IVF.
    Första blev lite fel i protokollet och många tomma äggblåsor, 2 ägg ut och ett med toppkvalité som sattes in, men blev inget, tror inte ens det fäste, mensen kom på ruvardag 9 redan. 

Andra IVF fick vi mer ägg, men ET misslyckades igen, men på ruvardag 11 med 3 dagars istället denna gång, testade då och såg inte svagt streck, så tror inte att det fäste, men man vet ju aldrig. 

Nu har vi tre i frysen och ska göra FET i juni igen. 

Nu börjar jag bli lite nojig att äggen inte fäster i min livmoder, någon mer som tänkt två efter två misslyckade som inte ens går till tidigt missfall? Jag vet inte om det finns något man kan göra att det ska fästa bättre, och om det är aktuellt att ta upp efter "bara" två misslyckade?

Man kan ju också ha oturen att misslyckas två, att embryona bara slutar utveckla sig. Eller bara att köra på med nästa FET som odlas 5-6 dagar och hoppas. 
    (Kan nämna att jag har utomkveds från 2013 bakom mig)

Lycka till alla!

• sanla
    Libra1 skrev 2015-05-09 13:42:55 följande:
    Välkommen hit! Vad tråkigt att inte ni heller har lyckats. Det är så svårt att veta vad som är orsaken. Får man fråga av vilken anledning ni måste göra IVF? Vi är oförklarligt barnlösa.

Är det blastocyster ni har i frysen?

Lycka till med FET! :)
    Tack

Vi är väl mittemellan oförklarligt och anar fel med äggledarna. Hade utomkvedshavandeskap för snart två år sedan. Inget mer efter det och har försökt allt som allt i 2,5 år. Nu sist på undersökningarna sa en läkare att han misstänkte sammanväxningar mellan äggstockarna då min vänstra äggstock alltid är så svår att hitta. Om det är det som är problem kanske kan förklara lite varför äggledarspolning funkat men aldrig graviditet i livmodern uppnåtts. Men ingen idé att utreda, det är nog bara IVF som kan hjälpa oss.

Efter två insättningar och inget synligt på stickan blir jag bara nojig att det inte fäster i livmodern ens. Men det behöver ju inte alls vara så. Det kanske fäste men aldrig kunde upptäckas, eller bara otur att embryot inte utvecklade sig vidare och missade 30-50% chansen två gånger. Jag är ju ändå 35, så man kanske får räkna med några gånger, eller fler eller så går det inte alls...

Vi gör FET i juni igen De sa på telefon 5-6 dagars embryon så det är väl blastocyst?

Hur många gånger har du försökt? Lycka till.

• sanla
    Saturnus skrev 2015-05-12 20:23:12 följande:

Tack för svar! Får avvakta lite mao.

Ni som kört akupunktur. Har ni gått under nedregleringen? Jag går hos en kines, han känns inte supertydlig på hur jag ska göra..

Du gör möjligtvis inte hos Dr NIe på Essingen, Stockholm? Bara en vild chansning.

Jag gjorde korta protokollet men gick på akupunktur varje dag i en vecka fram till min insättning. Det var andra ET men tid och pengar blev bortkastat Dock tror jag lite på att det kan hjälpa men vet inre om jag skulle våga lägga samma summa igen...
  • sanla
    ace555 skrev 2015-05-17 19:46:57 följande:

Hej! Jag undrar hur lång tid det har tagit för er mellan första IVF behandlingen och det andra försöket? Jag har gjort det korta protokollet och fick ett negativt graviditetsbesked idag. Jag vill gärna påbörja en ny omgång denna månad så snart mensen sätter igång. Tror ni att det är möjligt eller måste jag vänta tills kroppen är mer i balans? Vad har ni fått för råd från er doktor i frågan? Tack!

Jag fick börja mensen efter, tror det är det som gäller för de flesta. 
    Efter man har haft en stimulerad cykel får man alltid vänta tills nästa mens både för stimulerad omgång eller FET. Som du säger måste kroppen komma i balans. Eller om man själv känner att man vill vänta längre.
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök