• Wero

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej! Hoppar in i tråden. Är mitt uppe i vårt femte försök. I bagaget har vi tre st med långt protokoll (SU), ett med kort protokoll och nu åter igen kort protokoll fast vi skall testa Elonva. Går nu på Nordic IVF GBG.

Äter Levaxin och har tydligen dålig äggkvalité men bra äggreserv. 
    Därmed får vi ut ca 8-11 ägg men bara en eller två som kan sättas tillbaka och de är oftast av dålig kvalité så inget plus på stickan. Sist blev det inget tillbaka då det bara hade blivit ett som blev befruktat men för långsam celldelning och för mycket fragmentering. 

Idag var jag på VUL och det fanns 13 folliklar i strl 11-15 så de var lite jämnare i storlek än tidigare. Skall fylla på med Menopur/Orgalutran i två dgr. Ovitrivelle på onsdag och ägguttag på fredag. Vill så gärna att det skall åtminstone bli ett bra ägg tillbaka den här gången. 

Plussade en gång i tiden med pergotime men fick MA vecka 11. Så hoppet finns där. 

Har nog provat allt enligt konstens alla regler och skall nu testa akupunktur åtminstone vid uttag och insättning. 

Hoppas att år 2015 är vårt år! :) 

• Wero
    Längta skrev 2015-05-25 21:58:16 följande:
    Av 14 ägg blev 6 befruktade. 4 ska odlas vidare på till onsdag.
    Håller tummar och tår! 4 är bra! Det räcker med ett guldägg :) 
  • Wero
    Libra1 skrev 2015-05-26 01:15:22 följande:
    Välkommen hit och ett stort lycka till!!! :)
    Tack! :)
  • Wero
    Nicka skrev 2015-05-31 19:54:03 följande:

Hej!
    Har ej kunnat svara eller skriva från appen i mobilen :( bara kunnat läsa.. vet inte vad de är för fel.
    Igår började jag äntligen med sprutan, kör korta med Gonal-F så imon får de bli ett samtal till min gyndoktor och se när de är dags för ultraljud.
    Någon annan här som är på gång?

nickasworld.blogg.se

Det är så skönt att äntligen sätta igång och fokusera på något. 

Jag har gjort äp i fredags och skall ringa dem imorgon för att se om det blivit något av våra ägg. Såååå närvös! 
  • Wero
    Nicka skrev 2015-06-01 19:50:39 följande:
    Ja precis (:
    Hur har de gått för era ägg?
    Hej Nicka! 

Det blev en dotter som nu är två år gammal och helt underbar Skrattande
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök