• Nicka

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Libra1 skrev 2015-05-04 16:45:44 följande:
    Ja precis. Morgon och kväll tar jag.

Sen jag började med östrogenplåstren så har jag börjat känna av depression. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tror inte jag orkar så länge till. Känner mig inte redo för en ny behandling just nu. Vill börja träna och äta rätt innan.

Att man aldrig får må bra! :(
    Å va jobbigt :( känner mej oxå ganska off just nu, är trött o har ingen lust med nått o då utan en enda hormon utifrån...sover inte om nätterna, imorse blev de en halvtimme innan klockan ringde och när jag steg upp mådde jag illa, va yr och hade huvudvärk så blev att vara hemma från jobb idag :( vet inte om de kan vara så att oron och nervositeten inför denna IVF påverkar mej men jag antar ju de, men de är bara att försöka kämpa på, jag tycker inte du skall tänka så mycke på nyttig mat och att träna, man kan inte ta alla strider på en och samma gång, vet att de är skitsvårt men vi måste försöka ta de dag för dag o steg för steg och försöka tänka att just idag mår jag såhär och acceptera de och göra de bästa möjliga. Stor kram till dej!
  • Nicka
    Saturnus skrev 2015-05-04 23:07:50 följande:
    Danmark & ni?
    Carlanderska i Göteborg :)
  • Nicka

Hej Tjejer!
    Hur går de för er?
    Här segar sej tiden fram tycker jag,men men lika bra att
    man vänjer sej, kommer ju en massa lång väntan senare..

nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Längta skrev 2015-05-13 19:34:37 följande:

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

Härligt! Lycka till!
  • Nicka
    Libra1 skrev 2015-05-15 10:24:31 följande:

Jag mår ok. Men har fortfarande ont. Min IVF-läkare tyckte att jag skulle göra en titthålsoperation. Så det får det bli. Nervöst! Jag ska även göra en koloskopi och kika på tarmen.

Hoppas verkligen att vi kan starta med sprutor den 12 juni.

Går ni till någon terapeut? Jag har gått 2 ggr nu och det känns väldigt bra. Ett tips!!! :)

Jag gick hos en terapeut efter mitt missfall och de kändes väldigt bra, så skönt att få prata av sej med nån man inte känner :) nu tycker sjuksköterskan på jobb att jag ska börja gå igen, men just nu känner jag att de är så mycke annat, visst de kanske hade varit en bra sak...just för att de är så mycke men men en sak i taget, efter denna helg är de sluta med rökning o alkohol som gäller. Önskar man aldrig hade börjat röka hur dum får man vara..
  • Nicka
    Längta skrev 2015-05-22 13:55:06 följande:

14 ägg blev de på plocket idag. Och 2 tillbaka på måndag. :)

Bra skörd :) hur kommer de sej att du får tillbaka 2?
  • Nicka
    Längta skrev 2015-05-23 00:00:38 följande:
    Nicka skrev 2015-05-22 22:58:35 följande:

Bra skörd :) hur kommer de sej att du får tillbaka 2?

Vi har 3 försök bakom oss.

Första fick vi tillbaka 1 meen fick missfall i v 6 alla andra klarade sig inte till frys och de var många.

Andra gången klarade de sig inte ens till isättning.

3de gången fick vi tillbaka 1 men med väldigt tidigt missfall. Och alla andra klarade sig inte till frys.

Därför tyckte läkaren att om vi ville skulle vi sätta tillbaka .

Och de känner vi att vi vill nu för att öka chansen. :)
    Ok, man hör ju annars att dom inte gärna sätter tillbaka fler än ett. Önskar er lycka till!
  • Nicka

Ligger här i sängen och kan inte somna om.. Brukar bli så här knas då jag jobbat natt, vilket inte händer speciellt ofta.

Ca en vecka kvar till sprutstart, hämtade ut medicin igår och känner mej så taggad för att dra igång :) i måndags slutade vi röka och de har gått bättre än vad jag trodde, kör med nikotin sugtabletter men bara då suget är som värst. Har även cyklat till jobb o promenerat, känner mej på gång på nått vis och de är en skön känsla!

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Längta skrev 2015-05-23 07:57:09 följande:
    Jo vi fick samma läkare denna gång som andra ggn. Då ville han också stta tillbaka två men då blev de inget.

Men den andra läkaren har vart väldigt smot de.men han nu ville verkligen öka chanserna för oss. Ochbde e vi väldigt tacksamma till.
    Såklart! Jag skulle oxå kunna tänka mej att få tillbaka två, men de händer nog inte.
  • Nicka
    Libra1 skrev 2015-05-23 12:42:41 följande:

Vi fick tillbaka 2 sist så tror vi får det nästa gång också. Tror mer att vi får satsa på augusti. Tråkigt! :-/

De är jättesvårt att sluta, när man inte mår bra och dessutom inte är gravid, men jag beslutade ändå att nu fick de vara bra och intalar mej sj att de kommer att hjälpa till, sen kan jag ju inte lova att jag kan lyckas hålla mej ifrån ciggen om de inte skulle gå bra... Så tråkigt för er :( :( kram
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök