• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Nicka skrev 2015-05-03 20:58:18 följande:
    Sprayar du nu? Låter ju ganska länge om du nu ska börja med sprutorna 12 juni? Jag vet ju väldigt lite om de långa protokollet då vi bara gjort de korta. Tack :) fortfarande lite snorigt o hostigt men men.
    Det har jag kanske glömt att skriva här. Jag ska spraya i ca 3 månader för att svälta ut eventuell endometrios. Har haft stora besvär. Så vi testar något nytt. :)
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-05-04 16:16:16 följande:
    Ok då fattar jag! Är de nässpray man tar?
    Ja precis. Morgon och kväll tar jag.

Sen jag började med östrogenplåstren så har jag börjat känna av depression. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tror inte jag orkar så länge till. Känner mig inte redo för en ny behandling just nu. Vill börja träna och äta rätt innan.

Att man aldrig får må bra! :(
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-05-04 19:33:34 följande:
    Å va jobbigt :( känner mej oxå ganska off just nu, är trött o har ingen lust med nått o då utan en enda hormon utifrån...sover inte om nätterna, imorse blev de en halvtimme innan klockan ringde och när jag steg upp mådde jag illa, va yr och hade huvudvärk så blev att vara hemma från jobb idag :( vet inte om de kan vara så att oron och nervositeten inför denna IVF påverkar mej men jag antar ju de, men de är bara att försöka kämpa på, jag tycker inte du skall tänka så mycke på nyttig mat och att träna, man kan inte ta alla strider på en och samma gång, vet att de är skitsvårt men vi måste försöka ta de dag för dag o steg för steg och försöka tänka att just idag mår jag såhär och acceptera de och göra de bästa möjliga. Stor kram till dej!
    Usch då! Ja man oroar sig nog för mycket. Det är jobbigt när man inte får sova. Hoppas du mår bättre snart.

Jag känner att jag borde träna lite för att orka med en graviditet. Kroppen känns trött och stel. Får börja med lite yoga här hemma. Det är bra. :)
  • Libra1
    Längta skrev 2015-05-05 13:33:27 följande:

Hej jag hoppar in här.

Jag och min sambo ska göra vårt 4de ivf i umeå om ett par veckor. Sprayar just nu. Blodprov igår och väntar på samtal idag från umeå om när vi får åka upp och när ja ska börja med sprutorna.

Vi har ett missfall bakom oss ett avbrutet och ett där de inte fäste.

Men vi har tyvärr inte fått några ägg som klarat sig till frysen. Så vi håller tummarna att de går vägen denna gång. :)

Och håller tummarna stenhårt för alla er andra :)

Välkommen hit! Vad tråkigt att inte ni heller har lyckats. Hoppas på bättre tur denna gång.
  • Libra1
    sanla skrev 2015-05-07 09:40:17 följande:

Hej, hoppar in här. 
    Har egentligen inte så många försöka bakom, men vi är på vårt andra IVF.
    Första blev lite fel i protokollet och många tomma äggblåsor, 2 ägg ut och ett med toppkvalité som sattes in, men blev inget, tror inte ens det fäste, mensen kom på ruvardag 9 redan. 

Andra IVF fick vi mer ägg, men ET misslyckades igen, men på ruvardag 11 med 3 dagars istället denna gång, testade då och såg inte svagt streck, så tror inte att det fäste, men man vet ju aldrig. 

Nu har vi tre i frysen och ska göra FET i juni igen. 

Nu börjar jag bli lite nojig att äggen inte fäster i min livmoder, någon mer som tänkt två efter två misslyckade som inte ens går till tidigt missfall? Jag vet inte om det finns något man kan göra att det ska fästa bättre, och om det är aktuellt att ta upp efter "bara" två misslyckade?

Man kan ju också ha oturen att misslyckas två, att embryona bara slutar utveckla sig. Eller bara att köra på med nästa FET som odlas 5-6 dagar och hoppas. 
    (Kan nämna att jag har utomkveds från 2013 bakom mig)

Lycka till alla!

Välkommen hit! Vad tråkigt att inte ni heller har lyckats. Det är så svårt att veta vad som är orsaken. Får man fråga av vilken anledning ni måste göra IVF? Vi är oförklarligt barnlösa.

Är det blastocyster ni har i frysen?

Lycka till med FET! :)
  • Libra1
    sanla skrev 2015-05-09 14:30:57 följande:
    Tack smile1.gif

Vi är väl mittemellan oförklarligt och anar fel med äggledarna. Hade utomkvedshavandeskap för snart två år sedan. Inget mer efter det och har försökt allt som allt i 2,5 år. Nu sist på undersökningarna sa en läkare att han misstänkte sammanväxningar mellan äggstockarna då min vänstra äggstock alltid är så svår att hitta. Om det är det som är problem kanske kan förklara lite varför äggledarspolning funkat men aldrig graviditet i livmodern uppnåtts. Men ingen idé att utreda, det är nog bara IVF som kan hjälpa oss.

Efter två insättningar och inget synligt på stickan blir jag bara nojig att det inte fäster i livmodern ens. Men det behöver ju inte alls vara så. Det kanske fäste men aldrig kunde upptäckas, eller bara otur att embryot inte utvecklade sig vidare och missade 30-50% chansen två gånger. Jag är ju ändå 35, så man kanske får räkna med några gånger, eller fler eller så går det inte alls...

Vi gör FET i juni igen De sa på telefon 5-6 dagars embryon så det är väl blastocyst?

Hur många gånger har du försökt? Lycka till.

Jag misstänker också något med mina äggledare. Vi har försökt 6 år till sommaren och aldrig lyckats själva. Men jag har blivit gravid 2 av 5 gånger med IVF så vi ger inte upp hoppet ännu. :)

Ja då är det en blastocyst. Det är större chans att de klarar upptiningen. Var går ni? Vi går i Malmö.
  • Libra1
    Saturnus skrev 2015-05-11 13:59:45 följande:

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

För mig har det blivit lika. De flesta gångerna har jag sprutat max 10 dagar. Det var bara en gång det blev 13 för äggen växte långsamt. Men det kan ju vara olika.
  • Libra1
    Längta skrev 2015-05-13 19:34:37 följande:

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

Det låter ju positivt! :)
  • Libra1

Jag mår ok. Men har fortfarande ont. Min IVF-läkare tyckte att jag skulle göra en titthålsoperation. Så det får det bli. Nervöst! Jag ska även göra en koloskopi och kika på tarmen.

Hoppas verkligen att vi kan starta med sprutor den 12 juni.

Går ni till någon terapeut? Jag har gått 2 ggr nu och det känns väldigt bra. Ett tips!!! :)

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök