IVF 2015 för oss som gjort några försök
Ovitrellen tagen och inga mer sprutor på ett tag, hoppas jag! Imon bär de av till Göteborg så fort jag slutat jobba, har bokat hotell. På tisdag blir de äggplock :)
Ovitrellen tagen och inga mer sprutor på ett tag, hoppas jag! Imon bär de av till Göteborg så fort jag slutat jobba, har bokat hotell. På tisdag blir de äggplock :)
Idag har vi gjort äggplocket 16 ägg fick dom ut och de är rekord för oss :) :) va lite uppstressad o nervös när vi kom, så jag fick lite lugnande, så skönt, sen två panodil och även en alvedon supp (eller va de nu kallas) så har knappt inte haft nån smärta alls. Lite komiskt va att precis innan jag skulle in så kissade jag men läkaren tömde mej på kiss när de va dags, detta har jag aldrig varit med om..varit såå trött hela dagen, sovit dåligt inatt. Lyckades slumra lite i bilen och sen sovit när vi kom hem, känner mej fortfarande lite sliten. Tanken va att gå å jobba imon, men då jag har ett fysiskt ansträngande och lite stressigt jobb blev jag rekommenderad att vara hemma. Imon ringer dom o talar om hur många som blev befruktade o planen är återförande på söndag :)
Idag ringde jag till Carlanderska och fick härliga besked.
12 av 16 ägg har blivit befruktade
På söndag får vi tillbaka en blastocyst och förhoppningsvis några stycken till frys!
Grattis till så många ägg!!! :) håller tummarna inför morgondagens besked.
Grattis till så många ägg!!! :) håller tummarna inför morgondagens besked.
[quote=75409305][quote-nick]Saturnus skrev 2015-06-10 23:26:33 följande:[/quote-nick]Wow vilken skörd! Vilken lättnad, hoppas på att guldägget finns där! Kram & njut![/
Ja vi är verkligen glada och lättade :)
Tack o kram!
[quote=75411136][quote-nick]Libra1 skrev 2015-06-11 14:45:10 följande:[/quote-nick]Wow! Grattis! Ett stort lycka till på söndag. :)[/
Tack :) inte så ofta man längtar till en söndag ;)
Vaknade kl 4 imorse med sån fruktansvärd smärta i magen :( låg och verkligen försökte slappna av o vila tills klockan ringde en timme senare.. Kändes som när man är väldigt kissnödig och samtidigt en brännande känsla. Har släppt, så nu skall jag försöka ta mej till jobb..
Nickasworld.blogg.se
Vaknade kl 4 imorse med sån fruktansvärd smärta i magen :( låg och verkligen försökte slappna av o vila tills klockan ringde en timme senare.. Kändes som när man är väldigt kissnödig och samtidigt en brännande känsla. Har släppt, så nu skall jag försöka ta mej till jobb..
Nickasworld.blogg.se
Konstigt borde inte kunna vara äggplocket. Skönt att det gick över, kanske är läge att prata med gyn om det uppstår igen. Ha en fin dag!
[quote=75413402][quote-nick]Längta skrev 2015-06-12 07:20:28 följande:[/quote-nick][/quote]
Grattis :)