• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Nicka skrev 2015-05-15 23:45:38 följande:
    Jag gick hos en terapeut efter mitt missfall och de kändes väldigt bra, så skönt att få prata av sej med nån man inte känner :) nu tycker sjuksköterskan på jobb att jag ska börja gå igen, men just nu känner jag att de är så mycke annat, visst de kanske hade varit en bra sak...just för att de är så mycke men men en sak i taget, efter denna helg är de sluta med rökning o alkohol som gäller. Önskar man aldrig hade börjat röka hur dum får man vara..
    Den där rökningen ja. Har samma problem. Det är så lätt att falla tillbaka när man mår lite dåligt. Har du testat e-cigg? Det hjälper mig väldigt mycket. :)

Man ska nog bara gå till en terapeut om man känner själv att man behöver det. Just nu är det guld värt för mig. Blir pepp efteråt! :)
  • Libra1
    Happyland skrev 2015-05-16 12:50:20 följande:

Skriver en rad här. Har gjort 3 fulla IVF och 4 FET för flera år sedan med annan partner. Inte gravid. Nu är jag på IVF nr 2 med min sambo och det känns som vi misslyckats igen. Har aldrig varit gravid och börjar misströsta på om min livmoder inte kan fästa ett embryo. smile4.gif

Hur många försök har ni bakom er?

Vad tråkigt att det inte går vägen. :(

Vi ska snart göra vårt 6:e försök.
  • Libra1
    ace555 skrev 2015-05-17 19:46:57 följande:

Hej! Jag undrar hur lång tid det har tagit för er mellan första IVF behandlingen och det andra försöket? Jag har gjort det korta protokollet och fick ett negativt graviditetsbesked idag. Jag vill gärna påbörja en ny omgång denna månad så snart mensen sätter igång. Tror ni att det är möjligt eller måste jag vänta tills kroppen är mer i balans? Vad har ni fått för råd från er doktor i frågan? Tack!

Man brukar få vänta en mens innan man får köra igång igen. Jag har aldrig orkat göra så nära inpå. Men vi är alla olika. Hör vad just din klinik tycker.

Tråkigt att testet blev negativt. :(
  • Libra1
    Längta skrev 2015-05-22 13:55:06 följande:

14 ägg blev de på plocket idag. Och 2 tillbaka på måndag. :)

Grattis!!! :)
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-05-23 05:25:50 följande:

Ligger här i sängen och kan inte somna om.. Brukar bli så här knas då jag jobbat natt, vilket inte händer speciellt ofta.

Ca en vecka kvar till sprutstart, hämtade ut medicin igår och känner mej så taggad för att dra igång :) i måndags slutade vi röka och de har gått bättre än vad jag trodde, kör med nikotin sugtabletter men bara då suget är som värst. Har även cyklat till jobb o promenerat, känner mej på gång på nått vis och de är en skön känsla!

Nickasworld.blogg.se

Bra jobbat! Tänkte också testa något från Apoteket. Har aldrig gjort det. Denna gången var det extra svårt att sluta. Kanske för att jag mår så dåligt.

Spännande med sprutstart snart! :)
  • Libra1

Vi fick tillbaka 2 sist så tror vi får det nästa gång också. Tror mer att vi får satsa på augusti. Tråkigt! :-/

• Libra1

Jag vill bara göra min titthålsoperation NU. Har börjat blöda lite trots Synarela och fått mer ont. Blir så trött på det här. :-/

Vi går på Nordic IVF Center i Malmö. Mycket bra! :)

• Libra1
    Längta skrev 2015-05-25 14:12:15 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Grattis! Jag håller tummarna hårt!!! :)
  • Libra1
    Wero skrev 2015-05-26 00:41:33 följande:

Hej! Hoppar in i tråden. Är mitt uppe i vårt femte försök. I bagaget har vi tre st med långt protokoll (SU), ett med kort protokoll och nu åter igen kort protokoll fast vi skall testa Elonva. Går nu på Nordic IVF GBG.

Äter Levaxin och har tydligen dålig äggkvalité men bra äggreserv. 
    Därmed får vi ut ca 8-11 ägg men bara en eller två som kan sättas tillbaka och de är oftast av dålig kvalité så inget plus på stickan. Sist blev det inget tillbaka då det bara hade blivit ett som blev befruktat men för långsam celldelning och för mycket fragmentering. 

Idag var jag på VUL och det fanns 13 folliklar i strl 11-15 så de var lite jämnare i storlek än tidigare. Skall fylla på med Menopur/Orgalutran i två dgr. Ovitrivelle på onsdag och ägguttag på fredag. Vill så gärna att det skall åtminstone bli ett bra ägg tillbaka den här gången. 

Plussade en gång i tiden med pergotime men fick MA vecka 11. Så hoppet finns där. 

Har nog provat allt enligt konstens alla regler och skall nu testa akupunktur åtminstone vid uttag och insättning. 

Hoppas att år 2015 är vårt år! :) 

Välkommen hit och ett stort lycka till!!! :)
  • Libra1

Hur går det för er?

Jag börjar tveka på om vi verkligen bör köra igång med vårt sista försök nu i juni. Har fortfarande lite smärtor. Jag tyckte det var en sådan bra idé att ruva under semestern. Men nu känns det mest tråkigt. Kanske det är bättre att vänta tills augusti. Svårt!!!

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök