• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Vi har bara ett betalt försök kvar. Så vi har bestämt att skjuta upp det tills efter sommaren.

Har gått på Synarela sedan 21 mars och har nu fått mens. Märkligt! IVF-läkaren sa att det inte var möjligt. Jag måste ha starka hormoner. Blir så trött på det här. :-/

• Libra1

Jag hade olika storlekar vid min 2:a IVF. Det gick mindre bra då. Den största lät de var för den blev övermogen. Ibland kan enstaka äggblåsor ta åt sig för mycket av hormonet så att de mindre inte får tillräckligt. Men vilka storlekar och skillnad är jag inte så insatt i.

Jag skulle tycka att det är bättre att få de mindre att växa sig större och strunta i den stora.

Saturnus skrev 2015-06-03 14:38:09 följande:

Hej!

Vill gärna bolla med er. Har mera ägg än vad jag brukar men dom växer ojämt. Var på mitt andra vul. Har ett ägg som är större än alla andra.

1 x 21mm, 4 x 14mm, 1 x 13, 1 x 11, 1 x 9,5.

Har någon varit med om liknande? Undrar om jag förlorar det stora om jag sprutar någon dag till o sedan vill jag att äggen ska vars mogna. I väntan på svar från kliniken...

• Libra1

Nu när vi går privat så får vi inte brev. Brukar få ringa.

Längta skrev 2015-06-03 14:51:36 följande:

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?

• Libra1
    Saturnus skrev 2015-06-08 14:50:03 följande:

Det blev ET den här gången. Tre ägg tog sig o ett var toppkvalitet. Fick tillbaka två ägg, 1 fyrcelligt & 1 två celligt. Inget till frysen. Nu är man ruvare igen o som jag hoppas!

Någon som tagit Q10 under ruvningen? Ska man sluta med det?

Grattis!!! :)

Jag tog Q10 sist och tänker göra nästa gång också. Man slutar efter äggplock.
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-06-10 14:08:17 följande:

Idag ringde jag till Carlanderska och fick härliga besked.
    12 av 16 ägg har blivit befruktade Glad
    På söndag får vi tillbaka en blastocyst Glad och förhoppningsvis några stycken till frys!

Wow! Grattis! Ett stort lycka till på söndag. :)
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-06-12 06:21:43 följande:

Vaknade kl 4 imorse med sån fruktansvärd smärta i magen :( låg och verkligen försökte slappna av o vila tills klockan ringde en timme senare.. Kändes som när man är väldigt kissnödig och samtidigt en brännande känsla. Har släppt, så nu skall jag försöka ta mej till jobb..

Nickasworld.blogg.se

Jag kände så också sist jag var gravid. Var lätt överstimulerad och det blev antagligen värre när embryot fäst. Kanske du fått vätska i buken? Det är inte alls skönt. :-/
  • Libra1
    Längta skrev 2015-06-12 07:20:28 följande:

phpmMyLIV92831.jpg

Grattis!!! :) Kul med plus i tråden!!!
  • Libra1

Grattis till ruvningarna tjejer. Hoppas sommar och sol får era små att fästa fint. :)

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök