• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Saturnus skrev 2015-06-17 21:22:26 följande:

Testade idag på em och fick till min förvåning svagt positivt. Känner mig livrädd att det är fel på stickorna. I morgon bitti blir det test på morgonurin.

Håller tummarna för er andra. Någon fler som tjuvtestar eller är ni duktiga på att hålla ut?

Grattis! Hoppas testet är starkare imorgon!!! :)
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2015-06-18 15:49:24 följande:
    Ja.. det kommer rikligt med färskt blod.. så nu får vi söka oss vidare privat.

Någon som har en klinik att rekommendera?
    Nej vad tråkigt! :(

Var bor du? Vi går på Nordic IVF Center i Malmö. Rekommenderar dem.
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2015-06-18 20:15:13 följande:
    Ja, det känns fruktansvärt. Har inte fått ett plus på något av försöken :( dock alltid fina embryon (på det dem kan se) Vi bor i Borås har kollat på 2 olika i Göteborg. Hur går det för er?
    Nordic finns i Göteborg också. Ska med vara bra.

Vi har lite paus. Har fortfarande jobbiga smärtor. Men hoppas på att kunna köra igång i augusti. Orkar inte vänta mer. Tiden går och man blir inte yngre. :-/

Har du fått någon förklaring på varför det inte fäster? :-/
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-06-20 22:36:38 följande:

Testade även idag, fortsatt inget utslag.

Nu liiiiiiiite rosa på pappret. smile4.gif ska det skita sig även denna gång?

Släpp inga tummar jag behöver er smile1.gif kram

Jag håller tummarna hårt att det blir ett plus snart!!!
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-06-21 22:43:25 följande:

Nu ikväll så har värken ökat och även de missfärgade flytningarna :( känns inte alls bra de här..

Nej nej! Hoppas det inte är någon fara. Kramar
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2015-06-22 11:50:04 följande:

Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

Det är så hemskt att få ett sånt här bemötande av vården. Helst när man känner sig på botten.

Kan du inte få en tid hos din husläkare? De kan skriva en remiss till psykolog. Jag har fått det. Fick själv välja då. Har hittat en som är fantastisk.
    Styrkekramar
  • Libra1
    GrukanGrace skrev 2015-06-23 05:26:30 följande:

Nä inte denna gången heller. 6 försök många sprutor men nej. Nu tar kliniken sommarstängt (vi hinner inte fler) så hi tar semester och jobbar på själva. Stor kram nu håller jag tummarna för er!

Så ledsen för er skull. :(
    Många styrkekramar
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-06-25 16:54:44 följande:

Gjorde testet idag och de visade som vi trodde negativt :( blöder ganska mycke. Känns tungt nu..

Nej! Vad tråkigt! Blir så ledsen för din skull.
    Många styrkekramar
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2015-06-25 22:27:17 följande:
    Dum fråga kanske :P men vem är husläkaren? Ska höra med den isf. Känner verkligen behov av det.. svårt hur man ska hantera alla sina känslor.. kan börja gråta helt plötsligt och bli arg för andra saker

vill inte att mannen ska få ta allt.. kram
    Din läkare på vårdcentralen. :)

Jag fick en remiss på KBT. Så fick leta upp en psykolog jag ville gå till. Hittade rätt direkt. :)

Vet hur det där är. Man har ingen kontroll över känslorna. :-/

Hoppas du får hjälp!!!
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-06-26 23:03:02 följande:

Vill önska alla här en fin sommar! Ska försöka att njuta så gott de går! Kommer att ta bort tråden, och jag hoppas att vi ses i en tråd i augusti, gärna då i en gravid tråd :) kram på er!

Nickasworld.blogg.se

En stor kram till dig också! Hoppas du kan och orkar njuta lite av sommaren.
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök