Vi som har avbrutit 2014/2015
Jag beklagar verkligen vad du har gått igenom. Mitt barn hade också kromosomavvikelse och det har bara gått en vecka sedan avbrytandet. Jag förstår att jag är i början av min sorgpepcess. Hur har du hanterat sorgen?
Jag beklagar verkligen vad du har gått igenom. Mitt barn hade också kromosomavvikelse och det har bara gått en vecka sedan avbrytandet. Jag förstår att jag är i början av min sorgpepcess. Hur har du hanterat sorgen?
Lmari- du beskriver att du och din man var starkare tillsammans i början efter avbrytandet. Men nu sörjer ni på varsitt håll. Sedan har ni en liten flicka på fem år som behöver sitt. Det är fördelar att man redan har barn i en sådan här situation. När man upplever kris och genomgår krisbearbetning, handlar vardagen om att hitta tillbaka till det normala. Har man barn är det en hjälp på vägen eftersom barnet kräver sina rutiner och behov. Som gör att man måste få det och fungera.
Jag känner stor glädje över att ha tre barn och hela helgen har vi lagt fokus på att göra roliga aktiviteter tillsammans. Det har varit bra för oss och jag känner mig lite starkare den här veckan. Min man däremot sörjer mera nu, precis som han har fått en fördröjd effekt av sorgbearbetningen. I början av avbrytandet var jag mer ledsen och han var starkare. Så jag tror att vi har kompletterat varandra för att vardagen att fungera.
Styrkekramar till er och jag hoppas att ni mår okej
Hej Fiiaaa- välkommen till tråden.
Beklagar verkligen det du har varit med om, både med missfall och avbrytandet av graviditet. Förstår att du har längtan efter barn och jag tror det är klokt av att vänta till efter sommaren så att din kropp får återhämta sig ordentligt.
Jag mådde väldigt dåligt under min graviditet, hade dåliga blodvärden och konstant illamående. Vilket medförde att jag varken tränade och konsumerade mer mat. Nu efter detta som har hänt inser jag att min kropp är tung och mina kläder sitter taight. Ja måste komma i gång med träning för att känna mig lite starkare, nu när sorgen har lagt sig. Så fort min förkylning är över ska jag börja springa, det ser jag fram emot. Ska bli skönt och få tillbaka min gamla vanor?.