Vi som har avbrutit 2014/2015
Hej!
Å vad jag har längtat efter en sån här tråd! Så skönt att prata med andra i samma situation. Vi blev tvungna att avbryta i v 21, den 13/1 då det visade sig en allvarlig missbildning på RUL. Jag har varit så nere, det vara en sån chock att kastas in i efter att man gått omkring och varit världens lyckligaste, känt sparkarna varje dag etc.
Dock så har vi, jag och min fästman, lyckats hantera det väldigt bra känns det som. Jag dippar ibland såklart, men känner mig ändå förvånansvärt stark och positiv såhär endast 3 veckor efter avbrytandet. Jag känner mig inte så jättestressad att jag måste bli gravid igen snabbt. Jag ska försöka hitta tillbaka till glädjen ändå, se till att må bra i kroppen, hitta formen (hann ju gå upp några kilo under de där månaderna)...sen tror jag att jag kommer att vara i ett bättre läge för en ny graviditet. Vi gick dessutom igenom ett missfall i våras i v 10, så jag har varit gravid i 5-6 månader av de senaste 10... Vi kommer inte göra nåt för att undvika en ny graviditet i nuläget, händer det så händer det, men vi kommer inte att försöka superaktivt förrän om ett tag, i sommar eller efter sommaren kanske :)
Vi har precis upptagit sexlivet efter att jag slutat blöda för en vecka sen. Det känns också bra och hjälper den mentala läkningsprocessen tror jag. Oroar mig dock lite för att jag skulle råka bli gravid direkt (vi har haft avbrutet, men igår avbröt vi nog lite för sent....) vet att det är sjukt liten risk, jag har ingen aning om när jag har ägglossning, om jag ens får det så här direkt efter. Och jag tror dessutom att det nog inte fastnar om kroppen inte är redo... men är det nån som vet om det är högre risk för missfall eller nåt annat fel om det skulle råka bli så?
Stor kram till er alla och beklagar att ni också behövt gå igenom det här...