Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-17 17:36:24 följande:
Dagens uppdatering.
Mycket stelt i morse. Fast det var tisdag morgon och man är allmänt seg. Vi brukar nog oftast prata mer på eftermiddagen.
Vid lunchen satt vi vid olika bord långt ifrån varandra. Det var den tråkigaste lunchen på länge
Sa till henne att hon var snygg i håret på väg till halv tre fikat. Hon log, rodnade och sa tack.
Märkte vid fikat att hon kollade var jag ställde min mugg och satte sig sedan mitt emot medan jag köpte varsin kaka. Hon kunde likväl sätta sig jämte.
Hon skulle fråga en grej innan och ställde sig med sitt papper så nära mig att jag höll på att svettas ihjäl. Jag tog dock tillfället i akt och lutade mig ännu närmre henne så jag nästan lutade mitt huvud mot hennes axel/bröst (hon stod typ snett över mig). Låtsades att jag inte riktigt såg (fast jag har perfekt syn). Jag fick stålsätta mig för att inte göra något olämpligt. Hon har förvisso jobbat mycket ihop med en annan kollega och suttit nära henne också..
Men jag är så stolt över mig själv att jag inte ryggade tillbaka utan självsäkert lutade mig ännu närmre.
Hon ler verkligen alltid när hon ser på mig. Hon söker ofta ögonkontakt och håller kvar blicken (svårt att veta om det handlar om intresse eller självsäkerhet). Hon tar ibland avstånd om jag pratar om min kille. Pratar jag om mig själv eller min familj är hon alltid nyfiken. Hon har förvisso sagt att hon gärna träffar min sambo någon gång.
Ja. Det är vad som har hänt idag.
I morgon ska vi återigen äta lunch själva. Vill verkligen att något ska hända då!
Komplimanger, närhet, leenden och blickar håller ju grytan puttrande. Jag hoppas verkligen att det bara blir du och hon när ni ska ut på lunch. Det vore ju ett gyllene tillfälle att kanske berätta att du lever ihop i ett öppet förhållande. Kan du inte säga att du hörde något program på radion om mormoner eller så och kommentera vad du tycker om månggifte och vara lite negativ men sen flika in att "men kanske skulle det fungera för oss för vi lever i ett öppet förhållande och få träffa andra. Det fungerar bra, inte minst för att både jag och min pojkvän är bisexuella".
Annars får du dra till det där med om att du tänkte på henne när du hörde den där låten... (eller var det utsläppt hår du skulle köra med... *blink, blink*)
Det känns som att en "lunchdejt" på tu man hand skulle kunna innebära ett genombrott. Jag hoppas verkligen det. Jag vill läsa om att du haft ditt huvud mellan hennes ben...