Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
Det verkar som att du måste ta första steget.
Har varit i en liknande situation själv, med vissa skillnader. Jag är man, i din ålder ungefär. Hon var 11-12 år äldre, gift och hade 2 barn i 5-8 års åldern nånting. Känner igen mig väldigt mycket i känslorna du beskriver. Speciellt det där med ögonkontakten och beröringen. Jag har aldrig upplevt att en kvinna gjort mig så knäsvag och nervös som hon gjorde. Hon fick mig att känns mig som en tokkär skolpåg;)
Tyvärr blev det aldrig nånting mellan oss. Detta trots att vi båda var attraherade av varandra. Det fick jag bekräftat genom ett mail jag skickade till henne. Skrev nånting i stil med att jag upplevde det som att det fanns nåt väldigt speciellt mellan oss. Det tyckte hon också och hon skrev att hon tyckte väldigt mycket om mig men att hon inte va 25 längre och kunde göra som man ville.
Efter det så hade vi mycket kontakt, både på jobb och via mail. Va och badade en gång och åt ett par luncher ihop. Men det kändes som att hon inte vågade ta steget helt ut P.g.a hennes barn. Jag upplevde det som att hennes äktenskap inte va helt lyckat.
Jag hade precis avslutat ett långt olyckligt förhållande så jag vågade inte bli avvisad, därför vågade jag inte heller riktigt ta första steget. Vilket jag ångrar bittert idag. Företaget vi jobbade på la ner så nu jobbar vi på olika ställen och har ingen kontakt alls :(
Men jag kan inte få ut henne ur mitt huvud. Tänker fortfarande på henne, drömmer om henne och kan inte sluta tänka: tänk om.
Mitt råd till dig är att ta steget. Våga chansa, du har faktiskt inget att förlora egentligen. Bara va ärlig mot henne, säg eller skriv hur du känner för henne. Ni är ju båda vuxna människor så risken, om dina känslor inte är besvarade, att det ska komma ut är obetydligt liten. Hon förstår dig säkert och verkar inte vara den typen som skulle sprida sånt vidare.
Go for it!