Inlägg från: Anonym (jojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jojo)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Vilken spännande tråd! Jag vill gärna höra hur det går. På din beskrivning låter hon lika intresserad som du men kanske snäppet mer medveten om riskerna med att någon annan skulle märka något. Och troligen är din sambo ett stort hinder från hennes synvinkel. 

Jag tror inte alls att det ni upplever är ovanligt, men oftast stannar det nog vid fantasier. Hoppas så inte blir fallet för er  

Jag tänker att du har så bråttom - som du säger så har du lite dåligt med tålamod. Några veckor är ju ingenting i såna här sammanhang. 

En tanke jag får är om du skulle föra ditt avslöjande om attraktion på tal, vid tillfälle? Kanske vid AWn, om ni sitter ensamma och utom hörhåll? Dvs säga något som "du vet det där jag sa - hoppas du inte tyckte det var obehagligt att höra?" eller nåt sånt. Typ lite lättsamt ta upp att du faktiskt behöver ha ett lite tydligare svar på om det är besvarat eller inte. 

Lycka till!!!

• Anonym (jojo)
    Agentkia skrev 2015-02-21 08:19:47 följande:
    Jag har inte läst alla inlägg men jag tycker att hon visar intresse.

Däremot har du en sambo och är tillsammans med honom. Gör slut med honom nu. Han behöver inte stå och se på medan du utforskar vad du vill. Om det hade vart tvärtom hade du blivit ledsen och sårad antar jag.
    Fast TS har skrivit att han är helt införstådd med situationen och inte har något emot det hela. Han är även själv bi, så det du oroar dig för är inte ett problem. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-21 10:16:37 följande:

Min plan nu är att njuta av ledigheten och se om hon hör av sig via sociala medier eller sms. Gör hon det känner jag mig ganska säker på att hon är intresserad. Då kommer jag tänka ut en plan för hur jag ska gå tillväga på AW:t. Vi ska ut och äta så det blir ju svårt att få henne ensam. Jag fick ju ett förslag ovan här om att jag kunde fråga om hon kände sig obekväm med att jag sagt att jag är attraherad av henne.

Jag tycker det käns otroligt trist att inte få se henne på en vecka. Funderar på att åka in till jobbet någon dag för att "hämta något" bara jag får träffa henne.

Ser fram emot att få läsa hur det går! Förra gången blev ju ni två sist kvar, kanske samma sak kan hända igen? Du kan väl säga till henne i förväg att du hoppas på det, eftersom ni hade så trevligt förra gången
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-22 19:03:58 följande:

Vi har haft sporadisk sms kontakt under helgen. Skrev nyss att jag skulle ut och springa med en kollega. Från att ha skrivit relativt långa sms skrev hon nu bara ett kort lycka till. Inget mer

Vill du skriva lite mer om vad hon skrivit i smsen? Alltså inte ordagrant om det är för privat men om du vill ta några citat? Helt OK om du inte vill, önskar dig lycka till ändå!
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-22 20:20:03 följande:

Hon har börjat fråga en hel del om min sambo.. Kanske ska bli orolig att hon är intresserad av honom! hihi

Jag gissar att hon är nyfiken på din relation med honom iom att du talat om att du är attraherad av henne. Kanske hon försöker få reda på om han är ett hinder, eller inte. Hade hon inte varit intresserad hade hon ju inte smsat och fortsatt ge dig komplimanger, tänker jag. Det vore ju direkt korkat. Hon är nyfiken på dig men huruvida hon vill ta det längre än sms och komplimanger behöver ju utredas
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-02-22 22:11:09 följande:

Era kommentarer hjälper mig så mycket och är den främsta anledningen till att jag inte ger upp!

Ja, det är ett mysterium att klura ut vad hon har för avsikter. Det jag har att gå på är ju komplimangerna och att hon inte säger/gör liknande saker till andra kollegor..

Tycker fortfarande att du på ett fint sätt ska försöka fråga henne om en reaktion på det du sa... hon kanske nu tror att du ska ta kommandot och bara väntar på ditt nästa steg. 
  • Anonym (jojo)
    Trunk2 skrev 2015-02-23 19:35:15 följande:
    Varför inte skicka bilden i sms och säga att du tänker på henne... att hon är fin. :)
    Gullig idé om man är ihop men annars....en anings risk att man hamnar i fel fack. Jag skulle i alla fall dragit öronen åt mig om en man gjorde en sån sak, även om jag varit intresserad av honom innan. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Samma sits) skrev 2015-02-23 17:40:39 följande:

Har följt din tråd från början och verkligen älskar den... Jag är lite i samma sits, men vågar inte riktigt skriva om det på nätet.

Idag var jag hemma, då jag är sjuk. Kollade på filmen "loving annabelle" på netflix. Vilken film!!! Du MÅSTE försöka se den. Du kommer älska den.

Håller tummen att du vill maskera din story så pass att du inte riskerar att bli avslöjad - jag vill också gärna läsa! Lycka till
  • Anonym (jojo)
    theSwan skrev 2015-02-25 02:41:40 följande:

Förstår om hennes liv är kaos. Visa att du finns där för henne!

Håller med! Gissar att hon är kluven angående hur hon känner för dig, och kanske för mannen....och nu har han fått en hjärtinfarkt! Som värsta såpan ju. Om detta verkligen  är sant (beskyller dig inte för att vara ett troll, det vore en riktigt bra trolltråd isf), tycker jag att du ska höra av dig och erbjuda henne stöd. Utgå ifrån att deras relation är bra. Det kanske den är. Och visa att du vill vara en nära och viktig person för henne. Sen får ni se vad som händer längre fram. Mitt i akut sjukdom är det såklart inte läge att försöka avancera...

lycka till!
  • Anonym (jojo)
    Anonym ((jobbigt nu)) skrev 2015-02-26 19:45:23 följande:
    Jag erkänner, jag är ett eländigt troll... Inget av det jag sagt är sant
    Vaaa???!!
Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...