Inlägg från: Anonym (jojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jojo)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Lycka till i kväll! Jag tror hon har en plan hon också.....skjutsa hem dig lätt berusad efter en flirtig kväll, skulle tro att det är goda chanser till lite närmare kontakt!

• Anonym (jojo)

Tack för uppdatering!

Synd att hon var nykter ja. Det hade nog kunnat bli på ett annat sätt annars. 
    Du hade föreställt dig ett scenario där hon tog själva steget, uppfattade jag (iofs skulle du säga att du var attraherad osv men hon skulle stanna bilen och göra klart att det var dags för hångel)
    Hon tog dig på LÅRET. Du hakade inte på. Fullt förståeligt för oftast blir man mkt fegare än man tror i de här situationerna, men jag tror att det var hennes invit, faktiskt. 
    Du är sommelier? Perfekt, då ska ni ju gå ut på vinkväll/vinprovning. Du föreslog inte det redan där i baren när ni pratade om vin?

Du har skött dig utmärkt ändå tycker jag, bra att du drack måttligt och att ni tog små steg i rätt riktning. Det låter det verkligen som att ni gjorde!
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Nike) skrev 2015-03-06 10:02:15 följande:

Alltså bara dra iväg ett SMS där du helt enkelt frågar om hon har lust att dricka lite vin någon kväll i veckan/helgen. Behöver inte vara så mycket krångligare :)

Ja exakt! Till och med så jag tror det blir lite konstigt om du inte gör det;)
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Dökär) skrev 2015-03-07 00:05:57 följande:
    Jo, så förstod jag det också, jag tror dock att min hjärna fastnade lite vid ordet "attraktion" och kom att tänka på honom och av någon anledning behövde jag dela med mig av den historien. Men eftersom det är en sån delikat situation så tror jag att snusksms kanske är fel väg, det känns som en väldigt aggressiv raggningsmetod. Fast det kanske är fegisen i mig som talar.
    Jag håller med dig. Snusksms är i mitt tycke aldrig bra som kontaktskapande, däremot kan det funka finfint om man redan har en relation. Jag tycker att TS beskriver sin situation väl och det är förståeligt att hon tvekar även i "upplagda" situationer så som i torsdags. Plötsligt är det på riktigt, liksom, och det blir tydligt att man måste ta den där risken, och så blir det en aning för läskigt. Jag uppfattar att båda känner likadant och är lika rädda, och därför går det långsamt och i små steg. Men hela tiden åt rätt håll....

Min gissning är att båda vore väldigt glada om den andra tog hand om risktagandet.  
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Tintomara) skrev 2015-03-06 21:31:27 följande:

Hej!
    Jag tycker att man kan se det från flera håll. Om du uppskattar arbetsplatsen, och henne som kollega kanske du skall ta det lite lugnare. Om hon är tänd på dig så lär det nog märkas med tiden.

Om inte och du fortsätter på det här sättet så kan effekten bli att hon tar direkt avstånd, trots att hon egentligen gillar dig jättemycket som person. Det kan bli jobbigt att arbeta på samma ställe då....

Bara en tanke, jag vet att alla hejjar på att du ska stöta på henne via fylle-sms och ta på henne, men jag tycker att det är sensuellt att ta det med finess och lite stil, för min del. 
    Är också kvinna, och lesbisk

• Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-07 12:05:46 följande:

Många svar sedan senast jag kollade.

Jag har vid flera tillfällen bemött huruvida jag skulle ha riktiga känslor för den här kvinnan eller ej. Jag tänker bara säga en sista gång att jag enbart är intresserad av en sexuell relation, inget annat.

Jag har heller aldrig påstått mig vara helt övertygad om hennes känslor/tankar. Jag tvekar ju hela tiden och har emellanåt varit helt övertygad om att allt bara är i mitt huvud. Tills dess att vi ses och hon säger eller gör något som får mig på andra tankar igen. Min osäkerhet finns att tydligt finna i mina tidigare inlägg.

Jag är heller ingen velpotta. Detta är ingen snuskig novell i en tidning utan det händer i verkliga livet där mycket står på spel. Jag tänker inte stressa iväg och göra något olämpligt för att andra ska få nöjet att läsa. Det handlar om mitt liv, hennes liv och vårt liv tillsammans på jobbet! Det är också nästan 30 års åldersskillnad.

Jag tänker gå försiktigt fram och känna av stämningen. Har hon tröttnat så må det vara så. Då kan jag inte göra något åt det.

Bra skrivet, du är klok. Men smsa henne nu och fråga om ni ska ses ute en kväll bara ni två. Det kan väl lösa sig med taxi, hämtning osv? Bara ni två + alkohol så tror jag det blir tydligare var du har henne, och vice versa. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-12 21:00:15 följande:
    Haha.. Vi får väl se! Lovar att lämna en utförlig beskrivning i sådana fall!

Jag ger det morgondagen också och ser vad som händer.
    Det du beskriver om att om hennes intresse verkar ha svalnat, så svalnar även det egna intresset, och tvärtom. Just att man vill ha uppmärksamheten, och att detta ökar den egna känslan. Jag önskar dig lycka till hur som helst och även om jag inte tror sista ordet är sagt i den här tråden så hoppas jag det blir bra för dig i vilket fall som helst, dvs att detta var en bra erfarenhet som du kan se tillbaka på i framtiden med glädje. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-13 15:51:39 följande:
    Har studerat hennes beteende de senaste dagarna. Hon undviker ögonkontakt, tittar åt ett annat håll när vi pratar. Förut hade hon en speciell gnista i ögonen, som att ögonen glittrade. Det är borta. Är inte alls lika kontaktsökande och håller sig tyst på sin kant. Hon kommer inte bort till mitt skrivbord lika ofta som tidigare. Antingen pratar hon från sin plats eller skjuter bak stolen litegrann.

På rasterna håller hon sig oftast nära men är inte lika intresserad av att bara lyssna på mig längre.

Komplimangerna har minskat drastiskt. Från att tidigare ha sagt flera gånger i veckan att jag är snygg eller har snygga kläder har hon denna veckan knappt sagt något..
    Jag tänker att den som är rädd, är mindre generös. Den som vågar tro, vågar också ge. Jag tror att hon tror att du inte vill, och därmed känner hon sig dum och håller tillbaka. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-13 18:08:23 följande:
    Folk som inte har något bättre för sig än att skriva skit ödslar jag ingen energi på.

Jag blir mest bara orolig att sådana människor vistas ute i samhället. Kanske man inte borde stängt ner alla mentalsjukhus ändå...
    LOL too right. Heja dig TS!
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2015-03-22 16:28:12 följande:

Hon skickade ett sms innan och undrade om vi kunde ses efter jobbet i morgon och ta ett glas vin och prata lite. Svarade givetvis JA!

Nu håller vi tummarna

Jaaaa. Håller tummarna att det blir ett bra möte för er båda. Berätta sen, snälla!
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2015-03-23 18:05:05 följande:

Ska träffa henne på stan vid klockan 19. Är så sjukt nervös!

Har tagit på mig mina snyggaste kläder och fixat mig ordentligt!

Håller tummarna för att detta blir en riktigt härlig kväll! Uppdaterar när jag kommer hem!

Hoppas det blir en sen kväll:) Om du inte orkar/kan/hinner uppdatera i kväll, skriver du väl tidigt i morgon? 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2015-03-25 13:06:16 följande:

Jag uppdaterar mer ikväll.

Kan säga att relationen har utvecklats på ett mycket positivt sätt.

Vi är helt på det klara med att vi båda är mycket attraherade av varandra. Osäkerhet råder kring hur långt vi är beredda att gå.

Och ja, vi har kysst varandra!

Hjälp. vad spännande! Ser fram emot att läsa i kväll. Bry dig inte om småkillarna som försöker störa här. De inläggen plockas ju bort allteftersom.

Så härligt att det gått så bra för er!
  • Anonym (jojo)

Fantastiskt TS! SÅ jätteroligt att läsa att det gått så bra och blivit så fint mellan er. Bry dig inte om de negativa kommentarerna, vi som läst alla inlägg har ju insett att ni är personer som tänker efter och som inte vill såra någon. Ni har ju nätt och jämnt fått kontakt och uttalat hur ni känner, sen måste ju hon fundera/prata med sin man osv, det är liksom nästa steg och ni är väl inte ens där än. 

Otroligt fint att läsa. Grattis Fortsätt gärna uppdatera. 

• Anonym (jojo)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2015-03-29 13:58:32 följande:

Jag vet inte hur man gör en sluten grupp..

Men finns det så är det ett alternativ. Vill gärna fortsätta dela med mig.

Hoppas nån vet och kan berätta/göra det åt dig, vill jättegärna vara med isf. Om inte, så önskar jag dig lycka till TS!
  • Anonym (jojo)

Vad bra att du skrev igen, och starkt av dig att vara ärlig! Jag var inte med i den slutna tråden tyvärr, vill du göra en uppdatering om hur er relation var innan du blev tjänstledig, så kanske vi kan komma med några reflektioner eller förslag till dig? Lycka till hur du än gör!

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...