Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-03 22:12:37 följande:
Tack för din kommentar!
Min sambo läser tråden och har frågat om jag är kär i henne. Jag svarar er på samma sätt som jag svarat honom. Jag är jättetänd på den här kvinnan, som ni redan förstått. Nej, jag är inte kär men ovissheten gör att jag tänker mycket på henne och vad som kan hända. Ovissheten och osäkerheten gör att spänningen tätnar och därför ökar tankarna på henne. Skulle jag behöva välja mellan ett liv tillsammans med min sambo och henne är valet självklart. Min sambo. Detta eftersom han är min själsfrände och definitiva livspartner! Sidospår kan vem som helst komma över ocj då anser både jag och min partner att det är bättre om båda vet om rådande situation.
Om jag säger såhär; om min partner inte är orolig, borde ni inte heller vara det.
Jag gillar att ni har en så väldigt öppen och ärlig kommunikation mellan er, ni verkar ha ett väldigt bra förhållande. Det gör den här tråden ännu vackrare och mer spännande att följa, tycker jag.
Jag förstår att det är spänningen, kåtheten, som gör att du inte kan sluta att tänka på henne. Du vill ju ha henne helt enkelt.
Oavsett om det rör sig om bara sexuella känslor eller även någon slags förälskelse mellan er så är i alla fall jag av den tron att de flesta av oss kan älska flera personer samtidigt och vissa lever ju till och med i polyrelationer med flera kärleksförhållanden.
Det härliga är ju att kunna bejaka sina känslor, att tillåta sig själv att kunna leva ut dem om detta är möjligt. Är man i ett "vanligt" förhållande är detta inte lätt men lever man i ett öppet förhållande kan man ju fokusera på att försöka uppleva nya möten med olika människor och hedonistiskt njuta på olika sätt.
Jag hoppas verkligen, verkligen att förlösningen snart kommer. Att du ska få din kvinna i säng snart...!