• Lae88

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Har just varit i Umeå och gjort äggplock, fick ut 8 ägg, men blev inga till frysen ????

Ruvar nu på ett 3 dagars 8 celligt ägg. Satt in det förra måndagen 15/6.

Är så nervös och förväntansfull. Nu hoppas vi att det blir ett syskon till våran dotter ????

• Lae88

Tack <3

tog ett test mitt på dagen igår men det visade ingenting. Vet att när jag blev gravid med Wilma så testade jag typ 3 dagar innan testdag och då var det jättesvagt streck på testlagrets stickor. Det är ju då olika. Ååh vad nervös jag är!!

• Lae88

får se om jag vågar testa. ;)

Det har visat sig att min sambo har få spermier, inget fel hittades på mig.

Kortfattat så gjorde vi IVF med ICSI och Wilma blev till på första försöket. 9 mån senare kom hon, 2130 g och 44 lång <3

Hon tog oss med storm och vi är så lyckligt lottade som får vara föräldrar till världens bästa lilla tjej!

Tre ägg till frysen och när vi bestämde oss för att försöka få syskon så misslyckades vi med alla tre äggen. :,(

Börja om från början med allt! spray och sprutor osv. Så nu sitter jag här och ruvar för fullt. Inga ägg i frysen denna gång. Hur ska jag orka gå igenom detta en gång till om det inte blir en bebis denna gång?!

• Lae88
    mikaaaela skrev 2015-06-24 20:29:09 följande:

Grattis till ruvningen :D Vi fick inte heller några till frysen, ingen av gångerna men det gick ju alldeles utmärkt ändå :D hellre en bebis i magen än en i frysen ;) 

Det är ju fortfarande väldigt tidigt. Det verkar vara få som testar positivt så tidigt. Och om det tog tid innan du plussade förra gången så är det troligtvis så nu med. Det finns ju en anledning till deras testdag och det är för att det ska vara säkert :) Sen tycker jag att testlagret gav så himla svaga test. Tycker clearblue är bättre, men det är ju en smaksak :) När har du testdag? :)

Håller tummarna för att ni lyckas!! :) Så spännande!

Tack snälla! Jag håller med dig. Men när man lägger ner så mycket energi och pengar så hade det känts lite bättre att ha iaf ett fryst ägg. Men nu hoppas jag att det visar positivt :) ska vänta några dagar till innan jag testat igen. har testdag 3/7 :)
  • Lae88

Visst är det lika bra att sluta med lutinus? Testdag fre 3/7.

Känns meningslöst att fortsätta.

Inga ägg i frysen heller :,(

• Lae88
    I norr skrev 2015-06-27 11:31:58 följande:

[quote=75469285][quote-nick]Lae88 skrev 2015-06-27 09:07:50 följande:[/quote-nick]Fick precis mens!

Mitt liv har rasat samman igen :,([/

Åh,nej! Värsta mardrömmen! :(

Till mig sa kliniken att man ändå ska fortsätta med lutinus fram till testdagen och testa då för att man kan få blödning men ändå vara gravid men jag hade just testat så tog nån dag till men inte alla tre.

Styrkekram till dig!

känns precis som vanlig mens, och Mycke färskt blod.

Tror inte jag är gravid. :(

Har du haft blödning och ändå varit gravid?

Tack <3
  • Lae88

[quote=75470780][quote-nick]I norr skrev 2015-06-27 18:51:04 följande:[/quote-nick]Nej, har aldrig varit gravid. Jag kände oxå att det va mens, kom på exakt rätt dag osv. Hade dessutom testat negativt två ggr (före testdag). Kände mig säker på att det inte va något men när dom sa så tändes ju såklart ett mini hopp iaf.

Känns som att man kan sluta med dom men skrev bara vad de sa till mig.[/

Okej. Jo hoppet är det sista som lämna en :)

• Lae88
    mikaaaela skrev 2015-06-28 10:54:05 följande:

Beklagar verkligen :( Vet hur det känns. Kändes som mitt liv rasade samman när mensen kom och vi hade inte heller några i frysen, så visste att jag skulle behöva gå igenom hela processen igen. 

Jag ringde till kliniken samma dag och berättade att jag fått mens. Hon tyckte jag skulle fortsätta med lutinus, men jag sa att jag visste att det var mens för jag hade så ont och blödde mycket, så hon tyckte jag kunde sluta med dom. Jag ville verkligen inte fortsätta ta dom, var helt förstörd. 

Men ge inte upp! Jag hade inga förhoppningar till nästa försök och ville bara få ruvningen överstökad, och då minsann visade det sig att jag var gravid :) Så det är inte meningslöst. Er tur kommer!!!

Ja det är verkligen en sorg för oss just nu.

Och jag måste låta mig själv sörja ordentligt innan jag kan orka gå vidare.

Men jag kommer inte att ge upp hoppet!

Ska försöka att ha en skön sommar och sätta igång till hösten igen. Blir nog att köpa paketet med 3 behandlingar denna gången.

Så underbart att ni blev gravida tillslut :)
  • Lae88
    mikaaaela skrev 2015-06-29 10:43:14 följande:

Ja och man måste tillåta sig själv att sörja, hur länge man vill. Vi ska ha en applåd som går igenom denna process, det är så otroligt påfrestande! 

Jag hoppas verkligen du kan njuta lite av sommaren, då brukar den dessutom gå väldigt snabbt :) Så håller vi alla tummar och tår att det går vägen då! Skickar massa styrkekramar! 

Tack snälla söta :)

Ha en fin sommar!
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?