• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

mikaaaela skrev 2015-06-04 20:44:51 följande:

Oj men det är ju bra att den gör kortare så du slipper vänta så länge? :) Varför skjuts det upp om det blir måndag? :( 

Jo sant :) men det är jobbigt att den aldrig kan vara jämn!

Får jag glad gubbe en måndag skulle insättningen bli en söndag och då är det stängt! Så vi hoppas på ägglossning söndag eller tisdag! Håll tummarna tjejer!

Testat några fler gånger Mikaaaela?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-04 20:44:51 följande:

Oj men det är ju bra att den gör kortare så du slipper vänta så länge? :) Varför skjuts det upp om det blir måndag? :( 

Jo sant :) men det är jobbigt att den aldrig kan vara jämn!

Får jag glad gubbe en måndag skulle insättningen bli en söndag och då är det stängt! Så vi hoppas på ägglossning söndag eller tisdag! Håll tummarna tjejer!

Testat några fler gånger Mikaaaela?
  • Smillan83

Ingen glad gubbe på testet idag, tack gode Gud!

Då är inte cykeln så kort ändå! Och det var väl därför slemhinnan inte var tillräckligt tjock förra veckan!

Ägget var ju dock ganska stort, men jag kanske har ägg som mognar långsamt på slutet!

Usch det är en hel vetenskap det här! Vill bara ha sex å bli gravid, vill inte hålla på med allt det här knaset!

Testdag idag Mikaaaela, så härligt att få ringa till Umeå å få säga att det gick vägen :)

Och Inorr, vi hoppas på en kort cykel för dig, så du hinner med ett försök till, va härligt om vi alla tre får vara gravida i sommar :)

• Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-09 13:57:02 följande:

Va skönt! Blir det FET nästa vecka eller ska du på en till kontroll innan? 

Det var underbart att ringa till kliniken igår. 24 juni ska vi på ultraljud! :) 

Dock har jag mått skit sen i lördagsmorse. Får inte behålla någonting, allt bara (ursäkta) rinner ur mig. Så fort jag äter måste jag springa på toa. har försök med blåbärssoppa och vitt bröd men ingenting verkar hjälpa. Har noll i energi och blir orolig för den lilla i magen. 

Pratade med barnmorskan och hon trodde att det kunde bero på lutinus och att jag kunde sluta med dom nu. Men är så rädd för att sluta med dom så har inte gjort det än. Men samtidigt är det ju inte bra att jag inte får behålla någon mat. 

Vet inte hur jag ska göra. Har läst att om man varit nedreglerad länge innan som jag var, så kan man behöva ta lutinus längre, och dom med många missfall får ta dom till vecka 12. Så vill inte sluta med dom, samtidigt som jag inte vill må såhär :( 

Glad gubbe idag, så allt verkar klaffa fint :)

Återföring på måndag, men först ett nytt ultraljud på torsdag för att se att slemhinnan tjocknat!

Tror inte alls det är någon fara med bebisen Mikaaela, de brukar ju säga att bebisen får det den behöver även om man inte själv inte får i sig så mycket!

Ring upp IVF kliniken och fråga om Lutinuset igen!

Tänker att har bebisen väl fäst klarar man sig bra utan?
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-10 16:04:13 följande:

Glada nyheter här med! :) fick mens idag så får börja behandlingen imorgon vilket va den sista dagen för behandlingsstart innan stängning. Snacka flyt! :)

Spännande med ny återföring för dig smillan83. Är ju klart bästa tiden på behandlingen att veta att man iaf har ett befruktat ägg i sig.

Tror inte heller att det är någon fara Mikaaaela. Tänk att du är gravid och snart får gå på ultraljud. Lycka!

Känns bara sååå bra nu för oss alla tre! :)

Åååh vilken otrolig tur ni hade Inorr, grattis :)

Nu kommer vi alla tre vara gravida snart :)

Var på nytt ultraljud imorse, slemhinnan hade växt på sig fint, så insättning på måndag kl 13.30!

Håll alla tummar å tår :)
  • Smillan83

Oroar mig för flera saker inför måndag!

Ska för det första ta mig dit själv, då jag är i Piteå över helgen utan mannen och passerar Umeå på vägen hem!

Är urdålig på att hitta i Umeå och känns konstigt att knalla in själv på kliniken! Så kliniskt kallt liksom, behövs inte ens en pappa!

Sen sa barnmorskan att jag helst inte ska ha kissat på 3-4 timmar! Kommer aldrig funka, blir så sjukt kissnödig när jag är nervös!

Sist höll jag mig igen och en halv timma och höll på att kissa på mig medan vi väntade i väntrummet!

• Smillan83

Litet pyre i magen igen, blev så rörd när jag tänkte på det när jag körde hem så jag började gråta!

En perfekt blastocyst enligt embryologen och den klarade upptiningen utan problem!

Stanna hos oss nu älskade liten!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-15 23:28:22 följande:

Härligt! :) Klart den ska stanna!

När fick du testdag?

Enligt kliniken ska jag testa 3 veckor efter att jag fick omslag på ägglossningsstickan, så den 30/6 alltså, men BIM har jag 24/6, så kommer testa då! Fattar inte varför de drar ut på det så länge?
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-16 18:33:18 följande:

Har idag varit på första ultraljudet och där var varken många lr stora blåsor. Inte heller blodprovet hade visat så jättebra värden så jag känner mig lite nere.

Ska höja dosen ytterligare idag och nytt ultraljud på torsdag.

Tror att jag är mer känslomässigt påverkad av hormonerna denna gång. Allt känns piss...

Vill bara ha helt vanligt skönt sex och bli gravid! Är det för mycket begärt av livet?! Istället ska man hålla på med de äckliga sprutorna och ständigt va orolig för att allt ska funka.

Var så för mig, hade jättesmå blåsor vid första ultraljudet, men sen växte de på sig fint, så misströsta inte Inorr, det kommer att gå så bra!

Håller med, tänk att bara få ha gammal hederlig sex å bli gravid av det, vilken dröm!

Alla dessa saker vi går igenom är ju så sterilt, kallt och känns så långt ifrån små mjuka bebisar man kan komma!

Ruvardag 1 avklarad, svårt att tänka på något annat! Om en vecka vet vi om det gick!
  • Smillan83

Hur räknar man graviditetsveckor?

Och var börjar man?

(Ja ni ser en som hoppas iaf ;)

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?