• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

I norr skrev 2015-07-04 14:49:12 följande:

Fan fan fan! Nu har jag börjat blöda. Orkar inte! Är bara dag 25 i cykeln och dag 8 efter insättning. Känns som helt fel tid.

Är så jävla less. Är dessutom på stan i Luleå så kan inte ens bryta ihop och ska hämta upp min lillebror så kan inte bara åka hem heller. Livet är skit!!!!

Åånej :,(

Men det är så tidigt, så det kanske inte är kört! De sa ju att man kunde blöda lite å ändå vara gravid!

Eller känns det som en vanlig mens?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-07-06 12:53:32 följande:

Det kan ju vara en nidblödning :) Hoppas på det! hur går det? 

Illamående brukar vara ett bra tecken :) Håller tummarna! 

Jag mår dåligt fysiskt men det gör att jag mår bra psykiskt haha. Knasigt. Mår så illa, dygnet runt, men i förrgår var det bättre och var så nere hela dagen för jag trodde det var kört. Så, jag välkomnar alla dessa symtom man har, för då vet jag att det förhoppningsvis står rätt till. Går in i vecka 10 idag, så 3 långa veckor kvar till vecka 13, då man förhoppningsvis kan känna sig lite lugnare. 

Vårt nästa ultraljud är inte förrän i vecka 18. Så jag och min sambo vill göra ett privat. Dock är vi lite i valet å kvalet om vi bara ska göra ett vanligt ultraljud eller göra KUB-test. Vi måste bekosta båda själv och vanligt kostar 800kr och KUB 2200kr. Pengarna spelar egentligen ingen roll, men jag vet inte riktigt vad jag vill. Gör jag inte KUB kommer jag säkert oroa mig för det, men tänk om vi gör det och får en halvdålig/halvbra siffra. Då lär jag säkert oroa mig ännu mer. 

Hur hade ni resonerat ? 

Haha, tänker också så, att jag vill må dåligt för att veta att allt är bra! Känner dock knappt nånting, är mycket mer trött än vanligt bara och lite mer känslig för om blodsockret blir för lågt!

Vi kommer inte att göra något kub-test, för vi skulle ändå inte välja bort ett downs-barn!

Visar ultraljudet i v 9 att hjärtat slår så fortsätter vi njuta fram till v 18 :)
  • Smillan83

Fel ordval, skulle vart; när ultraljudet visar att hjärtat slår...

Man måste tro på det goda :)

• Smillan83
    I norr skrev 2015-07-07 09:41:21 följande:

Tog ett test idag och det visar PLUS! :) kan inte fatta!!??!!

Har dock mensvärk så och kände hur det rann då va helt säker på att jag fått mens. Klev upp å såg att det bara va lutinus så då testade jag. Känns helt otroligt overkligt!

Vågar inte ens tro att det är sant och speciellt med dessa värkar.

Har ni haft nå värkar?

Åååh wow stooort GRATTIS! Så fantastiskt roligt :)

Nu är vi gravida alla tre, uuuunderbart! Vi gjorde det!!

Jag hade mycket mensvärk första två veckorna, så det är nog helt normalt! Men nu behöver du inte kalla det mensvärk, utan växtvärk! :)

Stort grattis igen, såå glad för er skull!

Kram
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-07-08 08:05:31 följande:

Vet ni varför man får göra tidigt ultraljud när man gjort ivf? Är det v 8?

Nä har försökt googla men inte hittat nåt!

Kan tänka mig att det är ett sätt för kliniken att få graviditeten bekräftad innan man lämnar dem!

Nu har illamåendet dragit igång här också, ett bra tecken men jobbigt!

Mår illa till och från på förmiddagarna, blir bättre när jag ätit! Känns inte som jag ska spy, mer som lätt åksjuka!

Och trött, vansinnigt trött på eftermiddagarna, sover ett par timmar varje eftermiddag för att orka med kvällarna!

Tur man har semester!
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-07-14 10:12:03 följande:

Imorgon är den "officiella" testardagen från kliniken och då även sista dagen för lutinus. Fy så skönt det ska bli att slippa den. Tycker att det tagit lite ont den sista tiden när jag fört in den och så får jag som lite klåda/brinnande känsla.

Annars är det som tidigare, lite illamående (spyr ej), värk i magen mest på morgonen och kvällen men jag märker att kag kissar mer.

Kan fortfarande inte förstå att det är sant, att jag verkligen är gravid. :)

Ska maila kliniken imorgon men lär få vänta på svar då de har stängt ett tag till.

Har ni ringt och boka tid med barnmorska för inskrivning? När gjorde ni det isf?

Åh så skönt att slippa Lutinuset! Och att passera klinikens testdag, grattis :)

Enl ivf kliniken skulle man kontakta MVC först efter ultraljudet, så jag väntar tills efter det, har tid nästa ons, känns så spännande :)

Mår mer och mer illa, inte så kul när man är ute och reser! Åker hemåt imorgon, ska bli skönt att få komma hem!

Tror jag blir hemma resten av semestern! Hade tänkt åka upp till mina föräldrar i Kiruna, men det fixar jag nog inte!

Mikaaaela, är allt väl??? Länge sen vi hörde från dig!
  • Smillan83

Hade en vansinnig gårdag! Så trött trots att jag bara sov sov hela dagen! Kroppen kändes så tung att bära!

Tänk att ett litet hallonstort pyre kan ha sån effekt!

Trött idag också, vilar, fixar frukost, vilar, städar toan, vilar osv!

Så skönt att vara hemma, hade inte orkat jobba en timme ens!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-07-22 10:33:45 följande:

Nu har min trötthet slagit till oxå. Hade bara velat ligga i sängen hela dagen. Och igår hade jag värk i magen hela dagen. Alla symtom försvann ju nyligen men nu verkar det som att de kommer tillbaka.

Har dock fått svamp, inge kul. Fanns dessutom bara ett läkemedel som man fick ta som gravid utan läkares inrådan och det verkar inte som att det biter så himla bra.

Visst är det idag du ska på ultraljud smillan83? Du måste skriva och berätta sen. :)

Vill oxå ha en tid nu men måste ju vänta tills kliniken öppnar igen. Går in i v 7 idag.

Åh nu har vi fått se vårt lilla pyre! Så liten och fin! Hjärtat tickade på och allt såg bra ut, längden visade på v7+4, men är i v8+0 idag, men läkaren sa att det kan skilja lite!

Va besvärligt med svamp Inorr, har läst att man lätt kan få det under graviditeten! Du får beställa tid hos någon gynekolog om det du köpte inte biter så kan de kanske skriva ut nåt bättre!

Försökte få gynekologen som gjorde ultraljudet att sjukskriva mig, jag orkar ingenting, bara ligger hela dagarna! Men han hänvisade till vårdcentral! Suck!
  • Smillan83

Var på vårdcentralen idag, blev sjukskriven 3 v!

Läkarna tror inte på järnbrist, bara vanlig gravidtrötthet, så jag åkte hem igen och tillbringade resten av dagen, precis som den senaste veckan, i sängen!

• Smillan83

Hej tjejer!

Har inte orkat uppdatera på ett tag, blir så yr av att läsa och skriva!

Kan vara uppe några timmar om dagen nu, så det är lite bättre! Men är väldigt känslig för hunger, blir så illamående om det får mer än 2timmar mellan måltiderna!

Har inte skrivit in mig på mödravården ännu, måste bli bättre så att jag orkar ta mig dit!

Va läskigt med blödning Inorr, men så skönt att allt såg bra ut på ultraljudet!!!!

Kram

• Smillan83

Konstant illamående den här veckan! Sjukskriven 2 v till och ska få prova lite tabletter mot illamåendet!

Hoppas det funkar, är så less :(

Men älskar pyret i magen! :)

Inskrivning på MVC om en v!

• Smillan83

Hej tjejer!

Va härligt med era ultraljud! Jag längtar till slutet av sep då vi får se vår lilla plutt igen!

Är fortsatt sjukskriven, vissa dagar helt sängliggande, vissa dagar kan jag vara uppe mer! Illamående, matt, migrän!

Denna graviditet har hittills varit en pärs, men hoppas att det vänder snart så jag får börja njuta :)

Gått ner något kilo och ser ingen antydan till bebismage ännu, men längtar!

Kram på er

• Smillan83

Min barnmorska envisas med att räkna min graviditet utifrån sista mensdagen i maj, med nedkomst 27/2, trots att jag fått ett beräknat nedkomstdatum, 2/3 från Umeå uträknat från befruktningsdagen!

Stelbent!

• Smillan83

Börjar äntligen bli bättre, så nästa vecka ska jag prova att jobba halvtid!

Är i v 17 nu, ultraljud 5/10, ser verkligen fram emot det!

Magen har börjat puta, känns mest plufsig dock, vill ha en fin gravidmage, men den kommer väl :)

Härligt att höra att era graviditeter rullar på som de ska!

Jag ligger också precis under BMI 30, men har inte hört talas om nån glukosbelastning? Kanske är olika för olika landsting?

• Smillan83

Men vilken heeelt fantastisk upplevelse ultraljudet var! Underbara lilla mirakel som sprattlade därinne, man blev ju tokkär!

Bölade mig genom alltihopa, helt överväldigad!

Allt såg fint ut! Men vilket kön det var fick vi inte reda på, liten låg å knep ihop benen hela tiden :)

• Smillan83

Hej tjejer, ja det var längesen!

Knallar på här också, går in i v 24 på ons! Har känt ifrån bebisen sen ca 2 v! Två gånger har hon/han sparkat så att min man också kunnat känna det utanpå!

Tycker min mage blivit gigantisk, syns verkligen att jag är gravid nu! Har ju lite plufsig mage sen innan, men är så glad att den inte ser ut så längre, utan har blivit en fin fast bebismage!

Har gått upp till 75% på jobbet, men känner att jag inte fixar det, så blir nog 50% igen! Spyr fortfarande kanske varann dag och är såå fruktansvärt trött! Sover 9-10 timmar varje natt och ett par timmar varje eftermiddag, men blir liksom aldrig pigg!

Har varit en tuff graviditet, längtar tills pyret kommer ut

• Smillan83

Hej tjejer! Det var jättelänge sen jag var in här!

Hur går det för er?

Här är vi i v 38, så snart smäller det! Fortfarande mycket illamående och trötthet, det har varit en lååång graviditet, men nu ser jag iaf ljuset i tunneln!

Kram

• Smillan83

I lördags, 5 mars kl 23.35 fick vi en dotter, Olivia, 3750gr och 53cm! Gick 3 dagar över tiden!

Förlossningen var fruktansvärd, vilken smärta! Fick en epidural och det var som att komma till himmelen! ;)

Och nu är hon här, alldeles perfekt, underbar och skitjobbig :)

• Smillan83

Hallå tjejer! Nyfiken på hur det gått för er! När kom era små mirakel?

Här är lilla Olivia snart 3 månader och helt underbar :) Jag njuter varje dag av att vara hennes mamma!

Har faktiskt redan kontaktat Umeå för att höra hur man gör med syskonförsök, vi är sugna på att försöka igen till vintern!

Fick svar att man ska ha fått tillbaka sin mens, samt slutat amma!

Man känner sig lite knäpp som redan börjar fundera på syskon! Men hur tacksam och lycklig jag än känner mig över Olivia så skulle det vara en sorg att inte få uppleva allting igen!

Ser fram emot att höra från er!

Kram

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?