• I norr

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Hej hej!

Det har gått jätte bra! Nu är det ett litet frö i magen och det känns helt knasigt och overkligt! Nu gäller det bara att det stannar där oxå!

Av sex ägg så blev tre befruktade och de två som blev kvar ska nu långtidsodlas i fem dar så fortsätter dom att dela sig fint så fryses de. Håller tummarna för det oxå!

Nu bara vänta och hoppas!! :)

• I norr

Alltså fick testdag 18e vilket är 19 dagar efter. Nog känns det lite länge, kommer inte att vänta så länge. Känns som att jag hellre testar minus än att få mens och veta det på så sätt men jag vet inte. Hur man än får reda på ett minus så är det ju sjukt jobbigt.

När få ni båda köra igång igen?

• I norr

Usch! Fick idag veta att det inte gått att frysa nåt av de andra två embryona. :(

Nog måste man väl få ett till vanligt försök betalt då vi har rätt till två gratisförsök?

Hoppas verkligen verkligen att den som är i magen stannar där.

• I norr

Är det sant???!! Det vore ju helt underbart om de ändrat till tre försök. :)

Har ni funderat något på hur många försök ni kan tänka er att göra? Jag känner det som att man kanske måste bestämma sig för när det får vara nog. Funderar själv på sex försök men har inte tagit upp det med min sambo.

Vad gäller sambona så kan jag säga att det är samma här. Jag längtar som tusan medan han mest känner att barn är något som hör till livet att man skaffar och han tycker den här processen är sjukt jobbig och onaturlig men jag tror att det är som så planlagt att man hinner fundera så mycket mer än om man bara blir spontant gravid. Det känns då bättre nu när fröet är i magen så tror han hunnit smälta det lite plus att vi nu gått igenom behandlingen och blir det fler så vet han vad som väntar. Och om det kommer en bebis så tror jag nästan att det är först då som killarna verkligen fattar hur stort det är.

Måste man ha en "vanlig" menscykel innan man får påbörja ett nytt försök?

Man hade ju velat hinna ett till innan sommarstängningen om nu inte detta går men det ska det ju göra. :)

• I norr

En fråga. Hur har ni satt in vaginaltabletten? Med hjälp av den där pinnen lr bara med fingret? Barnmorskan sa att man kunde göra både och så jag har bara tryckt med fingret men nu ikväll provade jag med den där pinnen och det kändes som att den kom mkt längre in. Nu är jag grymt orolig att den inte kommit tillräckligt långt tidigare. Suck!!!

Hade dessutom värsta mardrömmen inatt, att jag gick på toa och bara störtblödde. Jag försökte leta embryot i toan fast jag insåg att det va för litet för att se.

Tror jag blir galen!

Funderar på att tjuvtesta i helgen men vill ändå inte få dåligt resultat. Är rätt trevligt att få gå omkring och hoppas och känna sig gravid ett litet tag iaf.

Hoppas ni båda hinner en gång till innan sommaren och att det blir det sista ni behöver göra.

• I norr

Idag känns det rätt så hopplöst. Hade lite bruna flytningar igår kväll (sorry för infon) och mensvärk. Tjuvtestade imorse 11 dar efter insättning och det var negativt. :(

Kämpar för att inte bryta ihop totalt utan har ett minimalt hopp kvar om att det var för tidigt att testa. Fick testdag 18:e från kliniken och det är ju en vecka kvar dit.

Men som sagt...man har mått bättre.

• I norr

Idag känns det rätt så hopplöst. Hade lite bruna flytningar igår kväll (sorry för infon) och mensvärk. Tjuvtestade imorse 11 dar efter insättning och det var negativt. :(

Kämpar för att inte bryta ihop totalt utan har ett minimalt hopp kvar om att det var för tidigt att testa. Fick testdag 18:e från kliniken och det är ju en vecka kvar dit.

Men som sagt...man har mått bättre.

• I norr

Svävar mellan hopp och förtvivlan. Försöker intala mig att det är mensen som är på G men ändå har jag hopp. Igår var det knappt nån färg alls och idag har det varit lite ljusbeige igen och jag har sprungit på toa som en tok.

Imorgon är den egentliga dagen för mens.

Ja, vår läkare sa oxå det och att man ska fortsätta ta vaginaltabletterna även om man får en blödning för att man kan vara gravid ändå. Har en kompis som blött i början av två av sina graviditeter.

Fortsättning följer...

Blir det FET för er under veckan? Spännande isf! Jag håller alla tummar!

• I norr

Ja det är inte lätt att tyda kroppen och i den sits vi är i så analyserar man ju precis allt.

Jag har dock börjat blöda på riktigt, tog även ett test idag och det var negativt. Det konstiga är att jag inte alls bröt ihop utan det kändes bara väntat. Man är som van att bli besviken månad efter månad. Blir mest bitter.

Mailade kliniken och de ringde upp senare. Hon sa att jag ändå skulle fortsätta med tabletterna och ta ett test på måndag (testdagen). Å då får man ju en ny gnutta hopp även om jag är 100% säker att det inte blivit nåt denna gången.

Känns väldigt länge att vänta till augusti på ett nytt försök. Har man tur så lyckas man på egen hand i sommar men oddsen känns ju otroligt små.

• I norr

Nä, får inte köra direkt eftersom testdag är på måndag och då är det ju försent att börja med sprutorna. Nästa mens infaller troligast så att äggplock skulle bli precis sista öppna dagen innan sommarstängningen. Lite otur!

Däremot sa hon att jag troligtvis kunde börja behandlingen innan de öppnade igen om det skulle infalla sig så och då vet man ju att nästa försök blir tidigt i augusti.

Tänkte också att under kan ske och man kan lyckas själv under sommaren.

Vi håller tummarna för oss tre!

När hade du äggplock Mikaaaela?

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?