• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

mikaaaela skrev 2015-03-22 14:41:37 följande:

Jag är på sprutdag 10, har fruktansvärt ont, precis som när jag har mens. Så knaprar morfin utan direkt skillnad. Hoppas verkligen det händer någonting. 

Tog blodprov i onsdag, som knappt visade någon skillnad. Har fått höja dosen på gonal f till 450 ie. Ultraljud i fredag som visade några äggblåsor på vänster äggstock, största på 9mm, medan högeräggstock hittade han knappt och när han gjorde de fanns knappt nån äggblåsa där. Så nästa ultraljud är på tisdag, så hoppas det har växt till sig då. 

Nils-Gunnar trodde på äggplock torsdag / fredag till veckan. Så hoppas det för orkar inte ha så här ont länge till.. Men antar att det beror på min endometrios, så hoppas du får de lite lugnare :) 

Men din stackare vad du har jobbigt! Så tråkigt!

Har varit och lämnat blodprov imorse och har fått tider för ultraljud imorgon och på fredag!

Idag (sprutdag 5) är första dagen jag känner lite från magen! Lite "spänd" i magen, som jag kan känna innan mens!

Men känner inget specifikt från äggstockarna som jag brukar göra vid ägglossning!
  • Smillan83

Var på ultraljud idag! Bara en blåsa hade växt något!

Less jag blir, vad kommer hända nu då?

Väntar på besked från Umeå!

• Smillan83

Fick öka Menpur dosen till 187 idag och imorrn och sen upptill 225!

Hoppas det gör susen!

• Smillan83

Var på nytt ultraljud i fredags, då hade det tack och lov hänt grejer :)

7 blåsor på höger äggstock och 3 på vänster!

Ska ta ägglossningssprutan ikväll och ägguttag på onsdagmorgon!

Känns så spännande!

Har ont från äggstockarna till och från, framför allt när jag går!

Har fått lägga joggingen på hyllan, gör för ont!

Hur har det gått för dig Mikaaaela?

• Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-03-31 16:06:14 följande:

Härligt att det har hänt saker :) 

Gjorde äggplocket igår, hade 9 blåsor och dom fick ut 13 ägg, så hoppas verkligen att det blir många befruktande och att några överlever till frysen :) Återföringen blir på torsdag för vår del då dom har stängt på lördag tydligen. Så 3 dagars odling blev de i alla fall :) 

Stort lycka till med äggplocket! :) 

Åh 13 ägg, superbra ju :)

Berätta, hur kändes det, är så nervös inför imorgon!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-03-31 20:56:48 följande:

Åh vill inte göra dig nervös så därför tänkte jag inte berätta något. Men tror det berodde/beror på endometriosen och att jag tagit så mycket smärtstillande att jag inte tar emot det så bra. Eller jag vet nog att det beror på endometriosen då jag känner igen smärtan. Tjejen jag delade rum med hade inte alls ont efteråt, så det är så himla olika. Man får låna tensmaskin om man vill, det rekommenderar jag :)

Själva äggplocket var inte det jobbiga. Lokalbedövningen var väl inte så skön och visst gjorde det ont, men det var efteråt som var värst för mig och även idag. Men känner så väl igen smärtorna så du kan nog vara lugn :P

Det kommer säkert gå galant för dig, som sagt hon bredvid mig hade inte alls ont. Önskar dig all lycka, och om du får ont, var inte rädd för att fråga om mer smärtstillande! :) Hoppas inte jag skrämt upp dig nu..

Nu är det över, gick faktiskt över förväntan! Var lite skakig när vi skulle dra igång, så fick lite lugnande vilket var jätteskönt!

Kände ifrån ingreppet vid ett par tillfällen så då fyllde de på med mer morfin!

Hade lite lätt mensvärk efteråt, och får gå lite sakta när jag rör mig, men mår annars riktigt prima!

8 ägg fick vi ut, nu hoppas vi och ber att så många som möjligt blir befruktade!

Återinföring på fredag!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-01 18:09:15 följande:

Åh va härligt, ledsen om jag skrämde upp dig :( Grattis, bra med ägg ju :) Håller tummarna!

Min mage är sååå stor, full med gaser tror jag, känner de upp i axlarna, så varje gång jag ska äta gör de ont :/ Men läst att de är rätt normalt.. 

Har du börjat med lutinus än? Jag började igår och ursäkta men inatt "rann" det till. Tipsar om att ständigt ha binda, men det rann verkligen :O Hoppas det inte ska vara så i 3 veckor.

Jag är nervös inför imorgon. Har typ väntat mig ett samtal från kliniken att inget ägg blivit befruktat, men ingen som ringt tack och lov hehe. Får vänta och se imorgon. Pirrigt!!!! :P

Ska börja med lutinusen imorrn...ja precis har läst att det blir mycket flytningar så är lite beredd på det!

Håller tummarna för dig imorrn, kommer att gå jättefint!

Är också jätteorolig för att de ska ringa och säga att det inte blev något, men vi får tro det bästa!

Lycka till imorrn!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-01 18:09:15 följande:

Åh va härligt, ledsen om jag skrämde upp dig :( Grattis, bra med ägg ju :) Håller tummarna!

Min mage är sååå stor, full med gaser tror jag, känner de upp i axlarna, så varje gång jag ska äta gör de ont :/ Men läst att de är rätt normalt.. 

Har du börjat med lutinus än? Jag började igår och ursäkta men inatt "rann" det till. Tipsar om att ständigt ha binda, men det rann verkligen :O Hoppas det inte ska vara så i 3 veckor.

Jag är nervös inför imorgon. Har typ väntat mig ett samtal från kliniken att inget ägg blivit befruktat, men ingen som ringt tack och lov hehe. Får vänta och se imorgon. Pirrigt!!!! :P

Ska börja med lutinusen imorrn...ja precis har läst att det blir mycket flytningar så är lite beredd på det!

Håller tummarna för dig imorrn, kommer att gå jättefint!

Är också jätteorolig för att de ska ringa och säga att det inte blev något, men vi får tro det bästa!

Lycka till imorrn!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-03 13:10:58 följande:

Det gick bra :) 11 eller 12 av 13 hade blivit befruktade och 9 hade delat sig som de skulle till dag 3. Dom plockade ut det finare. Att sätta tillbaka det gjorde inte alls ont och roligt att man fick följa allt :)

Känns konstigt att man har ett embryo i sig :P Dock har jag idag haft hugg / livmoderkramper och googlat som en galning som vanligt haha. Först blev ja jätteledsen, men det står med som biverkning av lutinus. så hoppas att det är de :P Det höll i sig i typ 20 min, sen försvann det och så har det kommit och gått idag. Hmm. :/ Extremt långt till testdag. Fattar inte varför umeå har 3 veckor när alla andra verkar ha 2 veckor. Hur ska man stå ut?? Snacka om längsta 3 veckorna någonsin...

Hur har det gått för er idag? :)

Ååh då har du ett litet pyre i dig, nu är det bara att hålla tummarna!

Va många ni hade som blev befruktade, härligt att få en stor skörd till frysen :)

För oss blev det ingenting idag, de ringe imorse!

Av 8 ägg hade 6 st nu blivit fina embryon, så de ville långtidsodla dem innan en sätts tillbaka!

Ny insättningstid på måndag! Lite snopet när man är i ställd på att det skulle göras idag, men samtidigt känns det bra att bi får tillbaka en som ser fin ut efter 5 dagar!

Har också mer ont i magen idag än igår, inte tänkt på att det kan vara vaginaltabletten!

Vaknade med kraftig mensvärk inatt!

Nu åker vi tummarna för att ditt pyre växer i magen och vårt i värmeskåpet :)

Förresten, på införningen, fick man byta om och så igen?
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?