Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
Ja när är det nog, har knappt vågat fundera på det, men så tog min man upp det igår! Han sa att vi försöker med de nedfrysta, sen får det vara nog! Jag bröt ihop såklart, sa att jag långt ifrån är färdig med IVF redan då!
Min man längtar långt ifrån så mycket som jag, så han tänker mer krasst, på pengar och så!
Vi får ta ett försök i taget! Pratade med läkaren Sofia igår, hon tyckte absolut vi ska prova ett ostimulerat FET, hon tyckte kroppen ska slippa stressen med hormoner om det inte är absolut nödvändigt! Med mina långa cykler börjar det kännas tight med ett FET innan sommaren :(
Man måste vänta in en egen mens och så sätts embryot in när man har egen ägglossning!
Tung dag idag, känner mig bedrövad!
Hm, jag tror det gick igenom direkt efter nyår, så antar att det borde gälla oss också, annars är det ju galet orättvist :P
Jaha :( Men då får vi tänka positivt att det kommer lyckas på de försöken, så behöver ni inte tänka på det :) men förstår att det var tufft att höra, har inte tagit upp det med min sambo, vill nog inte höra vad han har att säga heller, för det lär inte vara samma som vad jag vill.
Ja, men det kanske är bättre med stimulerat? Är det större chans? För det första slipper man ju alla falska graviditetssymtom. Men förstår att det är jobbigt att vänta om du har lång cykel. Såg dock att dom verkar stänga den 26 eller 29 juni, fattade inte riktigt vilket som gäller för det stod båda :P Så ni borde hinna? Det är ju nästan 2 månader, lite mindre. Men jaha, juste, hur lång cykel brukar du ha? Är den regelbunden?
Sen såg jag att dom öppnar den 3 augusti igen, så det är ju inte jättelångt sommaruppehåll. Inte som när vi sökte utredning i skellefteå, då stängde dom typ i maj och öppnade i slutet av augusti, det var lååång väntan.
Åh förstår det :( Hade du inget att säga till om då? Tänkte om du vill köra stimulerat borde du väl få det? Men hon vet ju kanske vad som är bäst. Trodde hon ni skulle hinna innan sommaren?
Skickar en stor styrkekram!!