• I norr

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

mikaaaela skrev 2015-07-23 21:05:40 följande:

Åh kanske också ska skicka iväg ett mail till dom. Hoppas det inte glöms bort bara för att man skickar redan nu :P 

Ja det känns verkligen bra. 4 dagar kvar nu och 5 dagar tills vi får se vår lilla älskling igen. Längtar som en galning, men samtidigt kan jag inte låta bli att oroa för mig att allt inte är okej. Men illamåendet är kvar så hoppas allt är som det ska. Sen kanske man kan slappna av lite, förhoppningsvis :) 

Jag köpte faktiskt också en fyll i bok. "när jag låg i mammas mage." Riktigt rolig faktiskt med massor av saker att fylla i och klistra in bilder :) Kul att ha sen tänkte jag! Dock är den inte så specifik så man fyller i för varje vecka :P

Hur gick det på ultraljudet?

Snart bara helgen kvar innan kliniken öppnar igen. :)
  • I norr

Hallå! Hur mår ni? Börjar bli orolig när jag inte hör något från er... :/

Själv har jag pratat med Umeå idag. De skulle skicka remiss för ultraljud till typ onsdag, torsdag lr måndag. Hoppas verkligen det blir denna vecka!

Hon tyckte även att jag skulle ringa mödravården å boka tid för inskrivningssamtal men jag ska vänta tills efter ultraljudet. Vill se att det verkligen är något där.

Nu är jag livrädd att man inte ska se något hjärta som slår.

• I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-03 12:09:14 följande:

Hej :) Jag har varit i stockholm i en vecka så inte haft möjlighet att skriva något :)

Allt här är bara bra. På kub-testet såg allt super ut. Så värt pengarna tycker jag. Bebben var exakt lika stor som den ska vara, vilket till å med barnmorskan blev imponerad av för det brukar alltid skilja. Hjärtat slog fint och den hoppade omkring där inne, sjukt häftigt, men samtidigt konstigt när man inte känner det :P Vi fick lägsta sannolikheten för downs syndrom också, så det kändes skönt. Hon sa att det är väldigt sällan det händer någonting nu, så det är bara att slappna av å njuta :) Längtar redan till RUL nu, 4 veckor kvar bara! Tänk att vi då är i vecka 18, galet!

Åh va spännande, nu är det inte alls länge kvar. Kom ihåg att jag längtade så, men dagen innan och samma dag ville jag typ backa ur, för tänk om det inte var någon där inne. Men det kommer säkert gå super för er. Min barnmorska sa att det är väldigt ovanligt att fostret dör och inte kommer ut. Man ska inte läsa här på familjeliv som jag gjorde, för jag tyckte det verkade sjukt vanligt. (Men det är ju bara dom som skriver..) Hur mår du annars ? :)

Åh, va skönt att höra att allt är bra. :)

Ja, det ska verkligen bli underbart att se att det faktiskt är nån där inne. Är i slutet av v 9 när det görs.

Jag mår helt ok faktiskt. Lite sug i magen, så att jag typ vill äta nåt hela tiden å ändå är lite smått illamående, har molvärk till och från oxå. Å tröttare än vanligt. Är oxå typ tjock i näsan, inte snorig men blir andfådd bara att gå upp för trappan. Typ tungandad som när man är förkyld...det känns lite konstigt.

Vill att det ska vara typ mitten på september så den mest kritiska tiden är över och det börjar synas. Tiden går ändå rätt snabbt. Som du skriver att du är i v 18 om fyra veckor och de e ju nästan halvtid. Helt sjukt ju. :)

Undrar hur smillan83 mår?
  • I norr

Känner mig helt förstörd och tom. Har börjat blöda idag. Om jag inte vore gravid så skulle det vara dags för mens och det verkar ju vara normalt att få en blödning då. Jag har dock lite mer molvärk än vanligt och vid ett tillfälle kom det små små klumpar.

Har gråtit hela förmiddagen men har ringt och fått ändrat tiden för vul till idag 16:30 (hade tid på tisdag egentligen)

Håll alla tummar att allt är bra trots allt! Orkar inte med ett nederlag nu när man fått vara sååå lycklig så länge.

• I norr

Tack alla gudar i världen!!!

Allt såg bra ut. Ett väldigt snabbt ultraljud där vi såg rumpan, huvudet och det lilla hjärtat slå.

Så glad å lycklig igen! :)

Imorgon ska jag ringa Mvc å boka tid för inskrivning.

• I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-09 12:45:04 följande:

Oj vilken lättnad att det såg bra ut. Vissa har ju lättare för att blöda än andra, och du gjorde ju det tidigt också, så kanske är du en av dom. Men så länge allt ser bra ut så är det ju lugnt, men förstår att du blev livrädd! Jag tittar fortfarande på pappret efter jag har torkat mig, trodde jag skulle sluta med det efter vecka 13, men icke :P Snaaart har du passerat de jobbiga veckorna!!! Ska du göra något till ultraljud innan vecka 18? :) 

Så glad för er skull! 

Ja, det va ju himla skönt att se att allt såg bra ut men man är ju orolig hela tiden, kollar oxå pappret varenda gång. Ska bli väldigt skönt att passera v 12.

Tror inte det det blir nå fler ul före v 18. Ska på inskrivning 19/8 så då bör man väl få lite mer info å nån slags plan.
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-09 18:51:57 följande:

Förstår det. Det var sån lättnad att se bebisen i vecka 13, när man passerat veckorna och allt såg bra ut. Barnmorskan sa att det nu är minimal risk att få missfall. Kändes så himla bra. 

Tänkte mer om ni skulle göra ett privat ultraljud. I sthlm ingår KUB för alla oavsett ålder, lite dåligt att det är olika i landet. Men vi tycker det var så värt pengarna :) annars kan man ju betala för ett vanligt UL, de är billigare :) men å andra sidan var jag så himla nojig så hade aldrig kunnat vänta till veka 18 ;P alla är vi olika :) 

Ja, helst skulle jag vilja göra ett ul varje vecka men det är väl å gå till överdrift. ;)

Då jag är över 35 så lär vi säkert bli erbjuden ett KUB test, men jag tror inte att jag vill göra det och vi har inte diskuterat det tillsammans än.

Idag har jag haft mer molvärk än de senaste dagarna/veckorna. Hur har ni det? Varierar värken för er med dvs mer lr mindre olika dagar? Man blir ju så orolig å nojjig för allt. Är säkert bara det att det händer en massa i magen. Håller tummarna.
  • I norr
    Smillan83 skrev 2015-08-08 11:55:18 följande:

Hej tjejer!

Har inte orkat uppdatera på ett tag, blir så yr av att läsa och skriva!

Kan vara uppe några timmar om dagen nu, så det är lite bättre! Men är väldigt känslig för hunger, blir så illamående om det får mer än 2timmar mellan måltiderna!

Har inte skrivit in mig på mödravården ännu, måste bli bättre så att jag orkar ta mig dit!

Va läskigt med blödning Inorr, men så skönt att allt såg bra ut på ultraljudet!!!!

Kram

Men oj, så jobbigt du verkar ha det. Hoppas det lättar snart!

Jag har fått inskrivning 19/8, hoppas det känns mer verkligt efter det och att man snart kan börja njuta av graviditeten. Inte får att jag har några besvärliga symtom men för att man är så himla orolig.

Kram till dig!
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-13 11:29:01 följande:

haha ja jag med :) 

Okej, men man kanske bara kan få göra ultraljudet? Alltid roligt att få se den lill* :) 

Det varierar väldigt mycket för mig. Oftast känner jag ingenting nu för tiden, men ibland kommer det och kan göra riktigt ont ibland och då blir man lite nojjig, men det är ju bara livmodern som växer, helt normalt :) 

Vad trodde dom blödningen berodde på? 

Dom sa inget om vad blödningen kunde bero på och jag frågade inte heller. Va som så chockad å blev helt slut när allt va bra, hade varit en sån pärs hela dagen. Men de sa att det är helt normalt med blödning tidigt under graviditeten. Det va ju oxå just när jag egentligen skulle haft mens så jag kan tänka mig att det va det.
  • I norr
    Smillan83 skrev 2015-08-13 23:11:46 följande:

Konstant illamående den här veckan! Sjukskriven 2 v till och ska få prova lite tabletter mot illamåendet!

Hoppas det funkar, är så less :(

Men älskar pyret i magen! :)

Inskrivning på MVC om en v!

Smillan83 skrev 2015-08-13 23:11:46 följande:

Konstant illamående den här veckan! Sjukskriven 2 v till och ska få prova lite tabletter mot illamåendet!

Hoppas det funkar, är så less :(

Men älskar pyret i magen! :)

Inskrivning på MVC om en v!

Usch! Du har verkligen otur med illamåendet men visst börjar du ha passerat v 12 i dagarna? Det står ju att det brukar lätta efter det så håller tummarna att det även för det för dig.

Kul med inskrivning, har oxå det nästa vecka. :)
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?